Максим Бєлов, Novus: про нове позиціонування мережі, дискаунтери “Хапайка” та інше

Маркетинг-директор мережі супермаркетів Novus Максим Бєлов розповів про нове позиціонування ритейлера, трансформацію та плани на майбутнє. Зокрема, сказав він у інтерв’ю RAU, мережа почала відкривати магазини у форматі жорсткого дискаунтера.

Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше з матеріалу.

Зміни Novus цього року

За словами маркетинг-директора, наразі мережа дуже сильно переосмислює себе, як компанію, адже весь минулий рік був шоковим для Novus.

Через війну ритейлер втратив декілька магазинів, новий сучасний головний офіс та розподільчий центр охолоджених продуктів. Тож за 2022-2023 роки Novus відновив усі пошкоджені магазини та відкрив декілька нових. Незабаром почне роботу ще один магазин на Гарматній вулиці у Києві.

Ми продовжуємо експерементувати з новим для нас форматом жорсткого дискаунтера – магазинами Хапайка. Ми вже маємо два магазини в цьому форматі – один в селі Крюковщина та один у Києві. Цікаво, що назву для цих магазинів вигадали за допомогою чату GPT. Маємо намір і далі розвивати цей формат, зараз ми відпрацьовуємо процеси, асортимент, логістику і потім будемо розвивати цей проект далі, - каже Максим Бєлов.

До кінця цього року мережа планує відкрити новий логістичний центр, який закриє всі потреби компанії Novus у складській логістиці.

Зміна позиціонування мережі

Бєлов пояснив, що у березні, коли він приєднався до команди Novus, екзистенційне питання “Хто ми як компанія?” вже висіло в повітрі.

За час свого існування мережа пройшла через різні трансформації, відкрила чимало нових напрямків і змінилась на рівні самоусвідомленння, але ще ніколи про це не говорила публічно.

На думку маркетинг-директора, недостатньо розповідали про своє виробництво, величезний асортимент, власний імпорт, зручність магазинів та інше. І саме зараз настав час про все це розповісти.

Що зміниться у новому позиціонуванні Novus?

Перш за все - фірмовий стиль мережі, а також стиль комунікації з клієнтами, він стане більш емоційним, відвертим і трішки з інтелектуальним гумором.

Важливо розуміти, що люди завжди мають певні асоціації з брендом, незалежно від того чи керується цей процес маркетологом, чи ні. Частково так відбувалося і з нашими клієнтами, вони деякою мірою самостійно визначали те, яким є Novus. Зараз ми хочемо розповісти їм, якими ми є насправді. Ми хочемо розвіяти міф про те, що Novus має серйозний нордичний характер, адже це не так. Ми вміємо проявляти емоції, бути відкритими, вміємо жартувати і любити, - пояснив Максим Бєлов.

Такі зміни позиціонування передусім пов’язані з вираженням тих змін, які вже відбулись всередині компанії та бажанням по-новому комунікувати з аудиторією. 

За останні півтора роки ритейлер переглянув ціноутворення та відношення до товарів соціального призначення, свою роль у житті клієнтів.

Ідея нового позиціонування зародилася всередині команди під час спілкування з пекарями, продавцями та сортувальниками. Вони розповідали зворушливі історії про свою роботу, і відразу виникло нове бачення концепції “Робимо, бо любимо”

Додаткові дослідження

Цього літа ритейлер провів хвилю дослідження показників brand health tracking, де дізналися про рівень знань бренду, іміджеві характеристики та атрибути, які зараз властиві цій категорії.

Це дослідження показало, що клієнти більше раціоналізувалися, стали більше звертати уваги на ціни, промо-пропозиції.

Якщо ще 2021 року зручність всередині магазину, приємна атмосфера, можливість швидко знайти все, що потрібно, широкий асортимент, вибір свіжих товарів тощо відігравали відносно велику роль, то цьогоріч на перший план вийшли розташування магазину, співвідношення ціни та якості, - сказав маркетинг-директор.

Етапи зміни позиціонування

Процес розпочався минулого тижня, мережа послідовно змінює свою зовнішню та внутрішню комунікації з клієнтами.

Загалом процес складається з двох частин - іміджевої та instore комунікації.

Іміджева кампанія формально стартувала з 5 жовтня, зараз розпочинається кампанія в соціальних мережах, на телебаченні та різних інтернет-платформах. Також іміджева реклама буде транслюватися в метро та на зовнішніх носіях.

Читайте також: Владислав Чечоткін: обсяг продажів Rozetka у 2023 році перевищить показники довоєнного 2021-го

Instore-комунікація Novus включає внутрішнє радіо і ТБ, а головними амбасадорами нового позиціонування мережі мають стати її співробітники.

Ми хочемо вдвічі збільшити показники знання бренду серед нашої цільової аудиторії, хочемо зростати в своїх іміджевих характеристиках, хочемо привабити нових клієнтів і збільшити свою долю ринку, - окреслив цілі кампанії Бєлов.