Майбутнє ритейлу: чи зможе ШІ витіснити Google та Amazon? (дослідження)
Штучний інтелект (ШІ) починає докорінно змінювати бізнес та споживачів. Вже через кілька років ChatGPT може замінити звичний споживачам Google для пошуку товарів.
Про це йдеться в дослідженні Harvard Business Review.
Раніше покупці шукали інформацію про потрібні їм товари в Google, переглядаючи відгуки, порівнюючи ціни та оформлюючи замовлення. Проте вже сьогодні цей процес спрощують ШІ-агенти, які пропонують готові рішення. Як наслідок, це позбавляє впливу таких гігантів, як Amazon і Google.
Переваги ШІ-агентів
З розвитком e-commerce відбулася суттєва зміна ринкового балансу. Традиційні роздрібні продавці, що працюють в інтернеті, отримали доступ до детальної інформації про клієнтів, що раніше було неможливим. Протягом останніх десяти років такі гіганти, як Amazon, Alibaba та Zalando, успішно використовували дані клієнтів для отримання значних прибутків, зокрема від реклами. Їхня здатність накопичувати інформацію про клієнтів дає їм суттєву перевагу над брендами чи роздрібними торговцями, які не мають прямого доступу до кінцевих споживачів.
Генеративний ШІ загрожує цій моделі, адже аналізує багато джерел, обираючи товари за критеріями:
- Ціна – де найдешевша пропозиція?
- Наявність – чи є товар у продажу?
- Надійність – чи стабільно виконує замовлення продавець?
- Сервіс – наскільки проста процедура повернення?
- Партнерство – чи співпрацює магазин з авторитетними платіжними сервісами?
Наприклад, якщо раніше споживачі, які хотіли щось на кшталт французького пальто, могли покладатися на ритейлерів, яким вони довіряють (наприклад, Amazon, Zalando, Uniqlo), тому що пошук і точне порівняння забирали надто багато часу, то зараз ШІ-агент може просканувати ці дані, - зазначають дослідники.
Переможці та переможені
Серед переможців дослідники називають таких гігантів, як Amazon, оскільки їхні логістичні можливості та сервіс відповідатимуть вимогам ШІ. Також у рейтинг переможців увійшли локальні магазини, якщо їхні товари будуть видимі у запитах ШІ.
Ритейлери, які не вирізняються ні ціною, ні якістю обслуговування, швидше за все, опиняться у скрутному становищі.
ШІ, ймовірно, будуть запрограмовані на оцінку продукту на основі таких факторів, як якість, характеристики та відгуки. Тому ритейлери повинні переконатися, що їхні сильні сторони — чи то якість продукту, інновації чи обслуговування клієнтів — піддаються чіткому вимірюванню та легкому впізнаванню системами ШІ.
Крім того, ритейлерам потрібно буде оптимізувати джерела, на які покладаються агенти штучного інтелекту, наприклад, підвищити важливість таких ресурсів, як огляди продуктів або відгуки клієнтів. Також вони повинні продемонструвати надійність і чітко відрізняти свої продукти чи послуги від конкурентів.
Як виділитися ритейлерам
Як зазначають дослідники, ключ до успіху полягає в диференціації відповідно до того, чому надають перевагу ШІ-агенти. Ритейлерам необхідно виділятися в одній або кількох сферах:
- Ціна. Пропонувати привабливу цінову пропозицію або бюджетну версію продукту, яка буде з’являтися у пошукових запитах ШІ-агентів.
- Продуктова інновація. Створювати продукти з унікальними характеристиками, матеріалами чи продуктивністю, які будуть виділятися у пошукових алгоритмах ШІ і не матимуть очевидних аналогів.
- Дизайн. Пропонувати естетично унікальні продукти, привабливі для споживачів, що шукають стиль і якість.
- Сервіс. Надавати винятковий післяпродажний сервіс, такий як якісна підтримка клієнтів, гарантії, легке повернення, але робити це у такий спосіб, щоб це помічали ШІ-агенти, які аналізують відгуки.
Яскравий приклад цього можна побачити на ринку зарядних пристроїв. З одного боку, у вас є бюджетний варіант, як у IKEA, що приваблює споживачів, яким потрібна функціональність за низькою ціною. З іншого – преміальні бренди, такі як Zens, що пропонують зарядні пристрої з чудовою електронікою, більшою кількістю зарядних котушок і швидшими можливостями заряджання, - йдеться у дослідженні.
Обидва продукти обслуговують різні сегменти ринку, але в майбутньому вирішальним буде те, наскільки добре кожен бренд повідомляє про свої унікальні переваги агентам ШІ.
Читайте також: Японська мережа косплей-кафе першою у світі використала штучний інтелект для обслуговування гостей
За словами дослідників, у світі керованому штучним інтелектом, виграють ті бренди та ритейлери, які зможуть чітко диференціювати себе завдяки унікальним продуктам або послугам і розвинути можливості оптимізації ШІ-агентів, щоб виділитися з-поміж інших.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації