Криза сфери доставки: чому логістика потерпає від нестачі кур’єрів
Сфера логістики та доставки товарів потерпає від нестачі кур’єрів. Мобілізація, виїзд багатьох чоловіків за кордон, а також фізична складність роботи - усе це значно ускладнює закриття вакансій. Середній час найму кур'єра у 2024 році зріс до 49 днів. Роком раніше цей показник становив 28 днів, тобто конверсія найму знизилася з 5,2 до 2,7%.
Про це розповіла Валерія Шевченко, керівниця напрямку залучення та супроводу талантів MAUDAU, у коментарі LIGA.net.
Окрім загальних чинників, які впливають на недостатність робочої сили, у роботі кур’єра є й свої специфічні виклики: вона вимагає фізичної витривалості. Це також ускладнює пошук кандидатів, особливо серед молоді.
Вакансії можуть залишатися відкритими до двох місяців без кандидатів. Ми вимушені переглядати умови та пропонувати гнучкі графіки, щоб привабити молодь, — розповідає Валерій Мельник, керівник транспортної логістики MAUDAU.
Наразі ринок кур’єрської праці змінюються. На роботу приходять жінки, студенти та ветерани.
Якщо кілька років тому важко було уявити жінку-кур’єра, яка доставляє великі замовлення, то зараз це реальність. Змінюється не лише гендерний склад, а й віковий: з’являється більше студентів, які працюють кур’єрами паралельно з навчанням. Також ми відкриті до співробітників із різним життєвим досвідом, зокрема ветеранів. Зараз середній вік кур’єрів у MAUDAU – близько 33 років, — розповідає Валерія Шевченко.
У MAUDAU використовується змішана модель доставляння: власна кур'єрська служба працює в Києві, Львові та Дніпрі. В інших регіонах і під час пікових навантажень залучаються партнери: "Нова пошта" та "Укрпошта".
Власна служба дозволяє швидше реагувати на зміну адрес доставки, пропонувати часткові повернення чи підйом товару на поверх. Крім того, кур'єри на брендованих авто й у фірмовій формі створюють позитивний досвід для гостей, — додає Валерій Мельник.
Читайте також: Проблема дефіциту кадрів у будівництві набула критичного характеру – опитування
Для того, щоб утримати працівників, маркетплейс пропонує кур'єрам соціальний пакет, підвищення заробітної плати та адаптацію маршрутів так, щоб кур'єри завершували зміну ближче до дому.
У компанії також проходить навчання для нових працівників та планується бонусна система.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації