Костянтин Олійник, UTG: рівень вакантності у ТРЦ Києва може сягнути 17% до кінця 2024-го
За наявного рівня доходів і витрат, до кінця 2024 року рівень вакантності у київських ТРЦ може досягти 17%.
Про це розповів керівник Департаменту стратегічного консалтингу компанії UTG Костянтин Олійник. УРТЦ пропонує найцікавіше з його коментаря.
Що призведе до зростання вакантності?
За даними дослідження UTG, рівень вакантності ТРЦ в Києві знизився з 16,5% на кінець 2022 до 14,7% на кінець першого півріччя цього року.
З урахуванням магазинів міжнародних брендів, які призупинили роботу в Україні, простоює 21,1% площ, до початку повномасштабної війни вільними були 10,3% площ.
З урахуванням поточного рівня доходів населення платоспроможний попит здатний забезпечити успішне функціонування для 2 млн 313 тис. кв. м торговельних площ. У той час як на серпень 2023 року в Києві вже функціонують 2 млн 457 тис. кв. м. Запуск в експлуатацію до кінця 2024 року задекларованих проєктів загальною площею понад 250 тис. кв. м ще більше наблизить профіцит торговельних площ і стимулює поступовий перерозподіл споживчих потоків між об'єктами. Усе це приведе до зростання вакантності до 17% і корекції ставок оренди в бік зниження, - зазначив Костянтин Олійник.
Складнощі з наповненням ТРЦ
У 2023-2024 років своє відкриття у столиці декларують наступні ТРЦ:
- White Lines (28 тис. кв. м);
- New Ray (34,5 тис. кв. м);
- April Mall (36,5 тис. кв. м);
- BalticSky (20 тис. кв. м);
- Ocean Mall (GLA - 110 тис. кв. м);
- Lukiyanivka (47 тис. кв. м) та інші об'єкти.
За словами експерта, в ситуації насичення ринку будь-яке відкриття нового великоформатного торговельного центру впливає на показник середньоринкової вакантності та ускладнює залучення орендарів, на тлі обмеженого вибору активних ритейлерів.
Олійник наголошує, що девелопери вже зіткнулися з величезною кількістю складнощів, серед яких:
- тотальний вихід російських мереж;
- відсутність достатньої кількості альтернативних міжнародних універмагів на звільнених площах;
- закриття великоформатних міжнародних операторів до закінчення воєнних дій (Inditex, H&M, IKEA, M&S, GAP);
- невизначеність у відновленні повноцінної роботи операторів розваг (фітнес-центрів, кінотеатрів, дитячих розважальних центрів, боулінгів, закладів харчування).
За прогнозами аналітиків UTG, у середньостроковій перспективі існує велика ймовірність виникнення серйозних труднощів при заповненні великоформатних об'єктів. Ці тенденції призведуть до вимушеної модернізації, редевелопменту та реконцепції наявних об’єктів.
Читайте також: Підвищення цін на електроенергію: як українські ТРЦ та ритейл працюють в умовах нових тарифів
Експерт нагадав, що низка девелоперів почала або завершила комплексну модернізацію своїх проєктів ще до повномасштабного вторгнення. Сюди можна віднести: “Караван", "ЦУМ", "Метроград", "Метрополіс", "Квадрат Лук'янівка", Cosmo Multimall, Gorodok Gallery, "Магелан", "Глобус", "Мармелад", Dream Town, Silver Breeze та InSilver.
Цей тренд, на думку Костянтина Олійника, цей тренд триватиме, "включно з екстремальними рішеннями".
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації