Конкурент Rozetka та Kasta. Чому турецький маркетплейс Trendyol ризикує вийти в Україну під час війни

У лютому 2024 року міністерка економіки Юлія Свириденко анонсувала вихід на український ринок турецької компанії Trendyol Group.

Група володіє одним з найбільших турецьких маркетплейсів і зараз стрімко розвивається на європейських ринках та Близькому Сході.

Видання Mind зібрало ключові факти про компанію та про її плани на Україну. УРТЦ пропонує найцікавіше з матеріалу.

Що таке Trendyol Group?

До групи наразі входять п’ять компаній, основною з них є Trendyol Marketplace – один із найбільших маркетплейсів Туреччини, схожий на українські Rozetka та Kasta.

На ньому продається понад 80 млн товарів, здебільшого одяг та взуття, також є сумки, аксесуари та годинники, товари для дітей, електроніка, косметика, книги, товари для спорту й активного відпочинку, посуд, продукти харчування тощо.

За даними самої компанії, маркетплейс має близько 30 млн клієнтів та 260 тисяч продавців. В середньому Trendyol Marketplace доставляє покупцям 1 млн товарів щодня.

Також у складі групи є компанія Dolap - платформа для торгівлі вживаними товарами, де зареєстровано близько 1,4 млн продавців.

Акціонери Trendyol

Компанія була заснована турецьким підприємцем Деметом Мутлу у 2010 році, у 2011 році залучила великі інвестиції від Kleiner Perkins та Tiger Global, а у 2014-му до пулу інвесторів долучився ЄБРР.

Ці три компанії вийшли з капіталу групи у 2018 році, після того, як китайський гігант електронної комерції Alibaba Group викупив 75% компанії за 728 млн доларів.

Згодом компанія вклала у Trendyol ще 350 млн доларів та до 2020 року збільшила свою частку до 86,5%.

У 2021-му Trendyol залучила рекордні інвестиції у 1,5 млрд доларів від SoftBank Vision Fund 2, General Atlantic, Princeville Capital та суверенних фондів ADQ (ОАЕ) і Катарського інвестиційного управління. Як з тих пір змінилися частки акціонері не повідомляється.

Експансія на інші ринки

Після залучення рекордних інвестицій турецька компанія одразу почала активну експансію по всьому світу. Першими стали країні Центральної та Західної Європи, зокрема Німеччина, Нідерланди, Люксембург та Польща.

У 2025 році компанія планує інвестувати понад півмільярда доларів у міжнародну експансію та побудувати у Центральній Європі центр виконання замовлень для обслуговування європейських споживачів площею 65 тис. кв. метрів.

За п’ять років плануємо генерувати третину продажів за межами Туреччини, – каже президент Trendyol Group Чаглаян Четін.

У 2023 році Trendyol вийшла на ринок Азербайджану, де всього за півроку залучила 1,3 млн клієнтів та доставила 6,3 млн замовлень.

Влітку 2023-го група почала експансію в країни Перської Затоки, зокрема Саудівську Аравію та ОАЕ. У першому кварталі 2024 року Trendyol вже стартувала в країнах Східної Європи.

Починаємо з Румунії, Греції, Угорщини та Чехії. Прагнемо охопити 2 млн активних клієнтів і перевищити 4 млн замовлень на ринку Східної Європи до кінця 2024 року, хочемо досягти обсягу торгівлі в 350 млн дол, – окреслював плани генеральний директор Ердем Інан.

Наразі на маркетплейсі можна замовити доставку до 34 країн, такі гарні результати на нових ринках пояснюють лояльними цінами на товари та зручністю платформи.

Чому компанія ризикує вийти в Україну під час війни?

Будуємо плани щодо виходу на український ринок. Цей крок відбувся після успішного запуску Trendyol у Німеччині, Азербайджані, країнах Перської затоки та на ринках Центральної та Східної Європи. Це розширення є важливою віхою в місії Trendyol подолати розрив між турецькими виробниками та споживачами в усьому світі. Президент Trendyol Group Чаглаян Четін визнав стратегічну важливість українського ринку та прагнення компанії покращити глобальний ландшафт електронної комерції, – розповіли у пресслужбі компанії.

У компанії додали, що вбачають великий потенціал в Україні та її ринку e-commerce, який швидко розвивається. Інформацію щодо можливих обсягів інвестицій та термінів їхньої окупності у Trendyol поки не розкривають, однак натякають, що логістика здійснюватиметься з Польщі.

Про відкриття офісу в Україні також поки не розповідають, ймовірно, як і в більшості інших країн маркетплейс додасть українську версію платформи, «увімкне» доставку та адаптує функціонал для місцевих продавців.

Співпраця з рф

Втім, у роботі турецької групи є певні нюанси, наприклад, у 2023 році в російських медіа активно поширювалася новина про те, що російський оператор «Служба доставки экспресс-курьер» (СДЭК) допомагатиме продавцям виходити на маркетплейс Trendyol.

Система дозволяє автоматично додавати дані щодо товарів на майданчик, а також оформлювати доставку замовлень до кінцевих користувачів. З її допомогою партнери з росії зможуть вийти на турецький ринок, а через фулфілмент СДЭК селери зможуть організувати зберігання товарів, що виставляються на Trendyol.

Читайте також: Amazon представив власного помічника зі штучним інтелектом для шопінгу

Так, на маркетплейсі продається квас із Твері та косметика з Пермі. Скільки конкретно російських продавців на Trendyol - не відомо.