Інвестиції у “продуктову” нерухомість в Європи серйозно обвалилися за 2023 рік

Інвестиції в нерухомість на європейському продуктовому ринку минулого року впали на 19% до 6 мільярдів євро.

Це на 28% менше, ніж п'ятирічний середній показник для сектора, йдеться у дослідженні компанії Savills.

Втім, попри падіння, ринок нерухомості під продуктові точки виявився більш стійким, ніж ширший ринок комерційної нерухомості, де інвестиції впали на 42% у річному вимірі та на 44% у середньому за попередні п’ять років.

За перші два квартали цього року європейські інвестиції в продуктові магазини досягли 2,7 млрд євро, що на 20% менше, ніж за аналогічний період минулого року, і на 31% менше, ніж у середньому за попередні п’ять років.

Ознаки “одужання” ринку

Водночас він додав, що є "ознаки відновлення": у другому кварталі цього року було зафіксовано зростання на 9% у річному обчисленні.

Тиск на маржу протягом останніх кількох років привів до явних переможців і програшів, причому деякі роздрібні торговці змогли захистити себе від зростання витрат краще, ніж інші, — зазначила Джорджія Ферріс, європейський аналітик відділу комерційних досліджень Savills.

Німеччина та Великобританія були єдиними ринками, на яких торік у продуктовому секторі спостерігалося збільшення обсягів інвестицій, однак вже у перших двох кварталах цього року Іспанія, Італія, Франція, Норвегія та Португалія повідомили про збільшення обсягів інвестицій у продуктові магазини.

Читайте також: Роздрібні продажі у єврозоні різко впали після незначного зростання

Інтерес інвесторів до продуктового ринку залишається високим, що обумовлено сильними фундаментальними показниками, які ще більше посилилися пандемією та кризою вартості життя в Європі, — сказала Джорджія Ферріс.

ESM