Intertop, Марія Самплавська: про закордонних конкурентів, вплив міграції та колаборації з брендами

Мережа магазинів Intertop почала роботу близько 30 років тому з єдиного магазину взуття. Сьогодні ритейлер представляє собою fashion-платформу, яка управляє 14 роздрібними мережами із понад 150 магазинами, власним маркетплейсом та мобільним застосунком.

Втім, у покупців сформувався певний стереотип, що Intertop – це лише про взуття, каже CMO компанії Марія Самплавська.

Про те, які засоби ритейлер використовує для збільшення продажів і як fashion-ринок захоплюють конкуренти навіть без присутності в країні, Самплавська розповіла на конференції Forbes Tech. Українська Рада Торгових Центрів пропонує головне з виступу.

Е-commerce та fashion-ритейл

За словами CMO Intertop, 80% товарів у цій категорії у світі купують у фізичних магазинах і лише 20% в e-commerce.

Найрозвинутішою країною Європи в електронній комерції вважається Велика Британія, там частка онлайн-купівель доходить до 30%.

Е-commerce в Intertop почався з запуску сайту в 2014 році. Щойно ми з’ясували, що понад 70% трафіку на сайт іде з мобільних телефонів, почали активно розвивати й мобільну комерцію. І хоча у покупців досі є певний стереотип, що Intertop – це тільки про взуття, ми продаємо й інші категорії товарів: одяг, аксесуари, косметику, - каже Марія Самплавська.

Станом на сьогодні понад 50% онлайн-продажів ритейлера відбуваються через мобільний додаток. В місяць онлайн-платформа має 5,8 млн трафіку.

10d651c5f2d185ca56480d54ec60d090 | 1

Закордонні конкуренти

Спікерка наголошує, що головна відмінність Intertop від конкурентів у e-commerce полягає у наявності офлайн-магазинів. Близько 50% fashion-бізнесів в Україні працюють в тіні, що підриває економіку та спотворює чесну конкуренцію.

Іноземні компанії з мобільним застосунком, онлайн-магазином та фізичними складами за кордоном мають певні переваги: міжнародні поштові та експрес-відправлення в Україну вартістю до 150 євро для фізосіб звільнені від оподаткування ПДВ та мита. Їм не потрібно багато інвестувати в бізнес, щоб успішно розвиватись в Україні, а єдиними витратами може бути реклама в Google, - пояснює Самплавська.

Для збільшення продажів ритейлер активно розвиває культуру колаборацій та партнерства, одним з прикладів успішної співпраці є колаборація з українським брендом CHER’17. Велика частка нових клієнтів цього року прийшла саме після цієї ініціативи.

Також для того, щоб продавати більше потрібен комплексний підхід, а кожен етап загальної воронки продажів має супроводжуватись медійною рекламою, адже без неї не будуть ефективними такі інструменти, як Google Performance.

Вплив міграції та технологій

Спричинена війною міграція населення не мала позитивного впливу на бізнес Intertop. Проте у цей час зросла частка покупок у категорії “одяг”, це пояснюється тим, що великі fashion-гравці ще не оговтались, а деякі ритейлери навіть не відновили роботу в Україні.

Наразі географія покупок клієнтів Intertop наблизилася до довоєнної, за винятком окупованих територій і тих, де ведуться активні бойові дії.

Щодо технологій, у своєму виступі спікерка згадала, що ще пʼять років тому користувачів могла дратувати не релевантна реклама, яка починала «гонитву» за ними після переходу на певний сайт. Зараз більшість вже розуміє, як працюють cookies.

Читайте також: “Ашан”, Наталія Пилипенко: про нові формати мережі, ШІ у комунікаціях та перспективи ритейлу

А от що ще дратує покупців – те що за тобою ніби підглядають. Умовно поговорив з подругою про її кота просто тримаючи при собі телефон, а через мить бачиш рекламу котячого корму, хоча вдома в тебе три собаки. Хоча і тут з’являється певна терпимість у споживача, - резюмувала Самплавська.