Інна Мірошниченко, “ЕКО маркет”: про масштабне оновлення бренду, роботу в Херсоні та комунікації

Президентка “ЕКО маркет” Інна Мірошниченко розповіла RAU, як магазини мережі продовжують працювати та відновлюватись у небезпечних районах, як ритейлер перебудував свою роботу за час повномасштабної війни і що планує далі.

Українська Рада Торгових Центрів обрала найцікавіше з інтерв’ю.

Яким є 2023 рік для “ЕКО маркет”?

Інна Мірошниченко називає 2023-й роком відновлення, адже компанія почала масштабну реновацію магазинів мережі.

Вона передбачає:

  • осучаснення інтер’єрів приміщень;
  • встановлення кас самообслуговування;
  • оновлення та розширення асортиментної матриці;
  • тестування нових сценаріїв обслуговування.

У рамках програми вже провели реновацію дев’яти магазинів. Також ритейлер планує зменшити присутність на заході України та зосередитись на центральних регіонах, заради більшого фокуса на процесі реновації.

З початку року мережа відновила роботу двох магазинів у деокупованому Херсоні, а щодня магазини “ЕКО маркет” середньому відвідує 100 тис. українців.

Та попри ці успіхи ми ні на мить не забуваємо, що в Україні триває війна. Наша компанія робить все можливе, щоб бути присутніми та працювати у прифронтових регіонах – у Херсоні, Миколаєві, Краматорську, Мирнограді та інших населених пунктах. І в цьому ми перш за все завдячуємо нашим працівникам, які попри постійну небезпеку та обстріли роблять все можливе, щоб допомогти людям на місцях мати безперебійний доступ до продуктів та товарів першої потреби, - каже президентка мережі.

Відкриття та відновлення магазинів

В межах нової стратегії ритейлер не лише оновлює наявні магазини, а й відкриває нові. Цього року запрацював повністю новий магазин у Вишгороді. З початку року мережа відновила роботу двох магазинів “ЕКО маркет” у Херсоні.

Всі нові та оновлені магазини мережі відповідають спільним стандартам.

Хоч місто і знаходиться під постійними обстрілами з боку ворога, та ми не могли просто так залишити наших людей там. Ми ж не тільки забезпечуємо населення критично важливими для життя товарами – ми також створюємо в місті робочі місця. Звичайно, ми робимо все, щоб максимально убезпечити наших клієнтів та працівників.

3 3 | 1

Про роботу у Херсоні

За словами Інни Мірошниченко, вони чекали звільнення Херсону і готувались до відновлення діяльності завчасно.

Були закуплені генератори, засоби зв’язку, відпрацьовані відповідні алгоритми дій, тощо. Це дозволило оперативно відновити роботу в місті.

Наразі в Херсоні працює три точки мережі різних форматів, як невеликі магазини формату “Біля дому”, так і великий гіпермаркет площею 2000 кв. м. Асортимент не відрізняється від асортименту інших магазинів “ЕКО маркет”.

Спочатку були проблеми з логістикою, адже багато водіїв відмовляються їздити до Херсону через небезпеку обстрілів. Тепер ритейлер возить товари власними силами.

Та головними героями в цій історії є самі херсонці – клієнти та працівники наших магазинів. Попри постійну небезпеку вони продовжують жити, працювати, робити покупки. Так, під час одного з обстрілів в лютому цього року наші колеги евакуювали майже 30 відвідувачі до безпечних підвальних приміщень магазину, - додає президентка.

Особливості оновлених магазинів

Топ-менеджерка зазначає, що у компанії усвідомлюють, що дещо відстали від ринку. Тож реновація торгових точок стосувалась не лише проведення ремонту, а передбачала і покращення рівня сервісу.

Змін зазнав і асортимент, передусім це було пов’язано з логістичними складнощами.

Зараз ситуація дещо стабілізувалась. Так, на початку року ми були змушені замінити частину асортименту імпортом, які ввозили самостійно. Тоді по деяким категоріям він складав до 40%. Це дозволило забезпечити населення тими типами товарів, виробництво яких в Україні через війну сильно впало. Для нас, як компанії, що завжди підтримувала вітчизняного виробника, ці 40% імпорту були доволі високим показником.

Зараз ритейлер оптимізував логістичні процеси і тепер представляє більше товарів українського виробництва. Наразі показник імпорту в розрізі категорій тепер складає не більше 10%, а по компанії цей показник становить 5,5%.

Мережа продовжує оновлення своїх магазинів і в осяжному майбутньому планує провести реновацію маркетів у центральних областях. Цей крок є частиною нової політики мережі зі зміни регіонального фокуса та зміцнення присутності бренду в регіоні.

Також компанія має амбітні плани по розвитку власних торгових марок.

4 2 | 2

Комунікація зі споживачем

Реновація мережі передбачає і повне оновлення комунікаційної стратегії.

Тому зараз ритейлер проводить багато тестів для пошуку найбільш ефективної комунікації, оновлюючи Tone of Voiсe бренду під психотипи споживачів. 

Ми почали активно співпрацювати з лідерами громадської думки – блогерами, зірками та авторами цифрового контенту. Вони – це ретранслятори наших цінностей. Бо ми обираємо тих, хто близький нам по духу та поділяє наші погляди. Як і в будь-якого бізнесу, у нас є свої слабкі та сильні сторони. І прямий та відвертий відгук клієнта є найкращим способом виправити помилки та покращити власну роботу, - пояснює Мірошниченко.

Саме тому “ЕКО маркет” запустив новий сервіс по збору відгуків “Давай чесно”. Скануючи QR-коди, розміщені в магазинах, покупець може всього за декілька секунд поділитись своїми враженнями.

В результаті мережа вже розширила деякі позиції в меню кулінарії, завезла нові товари, оновила певне обладнання тощо.

6 | 3

Також до вже наявних каналів, як то сайт, сторінки Facebook і Instagram, канали у Viber та Telegram “ЕКО маркет” додав нещодавно створену ТікТок. Це дає змогу краще розуміти аудиторію, а покупцям дізнаватись про актуальні пропозиції, акції та розіграші.

Найближчим часом у планаї представити ще декілька нових засобів комунікації, а саме чат-бот та оновлений сайт компанії. 

Плани на найближчий час

Основний фокус “ЕКО маркет” і надалі буде націлений на масштабне оновлення бренду. І йдеться не лише про осучаснення всіх магазинів.

Читайте також: Auchan Україна провів важливі кадрові перестановки у керівному складі

Ми працюємо над відновленням власних торгових марок, що дозволить зменшити ціни на найбільш затребувані соціальні товари. Також активно розвиваємо наші канали зв’язку і дослухаємось до кожного відгуку – робимо все, щоб бути кращими. Щоб пришвидшити цей процес ми йдемо із західних областей нашої країни та зосереджуємо свої зусилля на центральних регіонах. Це передбачає зменшення кількості магазинів заради підвищення їх якості, - резюмувала Інна Мірошниченко.