Інна Мірошниченко, “ЕКО-Маркет”: про магазини у прифронтових регіонах та зміни за час війни

Хоча війна в Україні почалася ще в далекому 2014 році, саме повномасштабне вторгнення росії стало справжнім випробуванням для українських підприємців. Хтось втратив бізнес, а хтось витримав удар і не лише зміг відновитися, а й навіть розширив свої горизонти. 

Як три роки великої війни змінили компанію, які рішення виявились вдалими та як змінилися клієнти бізнесу розповіла в інтерв’ю Delo.ua Інна Мірошниченко, президент мережі "ЕКО-Маркет".

Важливі управлінські рішення, ухвалені компанією під час перших місяців великої війни

Найголовніше стратегічне управлінське рішення, яке було ухвалено "ЕКО-Маркет" на початку великої війни — продовжувати працювати у прифронтових регіонах України: Херсоні, Миколаєві, Мирнограді, Бахмуті, Покровську, Костянтинівці, Сумах, Краматорську. Ми свідомо пішли на ризик аби запобігти гуманітарній кризі в цих регіонах, - зазначила Інна Мірошниченко.

Вона додала, що з часом мережа була змушена вийти з Покровська, Костянтинівки та Бахмута, але до останнього вона підтримувала тамтешнє населення, як у продовольчому плані, так і у питаннях надання робочих місць та оплати праці. 

"ЕКО-Маркет" серед перших повернувся на деокуповані території Херсонщини та Київщини.

Ми свідомо інвестували кошти у відновлення магазинів там, і зараз у прифронтових містах та на деокупованих територіях працює 19 наших магазинів, - сказала Мірошниченко.

Чим відрізняється компанія напередодні вторгнення від компанії зараз

За час повномасштабної війни мережа стала значно меншою — зараз налічується 81 магазин "ЕКО-Маркет". Ми змінили курс розвитку та сконцентрувалися на центральних областях України, і, відповідно, вийшли з західних областей, - зазначила Мірошниченко.

У східних регіонах частина супермаркетів закрилась через війну, частина знищена ворогом. Водночас відкриваються нові магазини, але вже в центральних регіонах України. Також проводиться реновація існуючих. 

Напередодні повномасштабного вторгнення "ЕКО-Маркет" був максимально зосереджений на імпорті. Повномасштабне вторгнення це змінило. Зараз мережа активно займається власним виробництвом та підтримує національного виробника, в тому числі через держпрограму “Національний кешбек”.

За її словами, час повномасштабного вторгнення став періодом великих колаборацій.

Разом з Monobank ми впровадили автоматичне нарахування бонусів “ЕКОДЯКА” власникам карток mono, без сканування віртуальних карток. Наша мережа стає більш діджиталізованою та сучасною, однак ще є куди зростати, - сказала Мірошниченко.

Найбільші уроки компанії за останні три роки

Останні три роки навчили "ЕКО-Маркет" швидко адаптуватися до будь-яких умов. Мережа повністю підлаштувалася до відключень світла: всі магазини обладнані генераторами та працюють автономно

Через постійну нестабільність наша команда підготувала дорожні карти під будь-які ситуації, що можуть статися в країні. Тепер ми готові до всього. Ну майже, - додала Інна.

Як змінився клієнт компанії від початку повномасштабної війни

Є підстави говорити про часткове повернення споживачів до довоєнних стратегій економії та сценаріїв покупок. Хоча загальні витрати на продукти все ще зростають, цей процес відбувається повільніше порівняно з попередніми двома роками, - зауважила Інна Мірошниченко.

Водночас витрати на свіжі харчові продукти, такі як овочі, фрукти та молочні продукти, помітно зросли після минулорічної стабільності, що робить ці категорії особливо важливими для покупців. 

Великі закупівлі, як і маленькі щоденні покупки, набувають все більшої частки в продажах, тоді як частка тих, хто робить закупи для поповнення запасів, зменшується.

Найпопулярнішими категоріями товарів у покупців залишаються хліб і свіжа випічка, свіжі фрукти та овочі, молочні та кисломолочні продукти. Ці категорії не лише забезпечують стабільний трафік у магазинах, але й відіграють ключову роль у загальній стратегії економії покупців.

Як компанія бачить перспективи ринку

За словами Мірошниченко, у компанії впевнені, що "ЕКО-Маркет" і взагалі весь український бізнес одразу після перемоги чекає неймовірний ріст. 

Читайте також: Food Market замість NOVUS: “Епіцентр” відкриє новий супермаркет у Броварах

Мережа не планує зупинятися та буде продовжувати робити магазини безбар’єрними та доступними для кожного українця.