Інфляція, ріст середнього чеку та попередня реєстрація: чого очікують ритейлери на Чорну п’ятницю 2023
Цьогоріч шопінг у Чорну п’ятницю планують 57% українців, і майже третина з них готова витратити понад 5000 грн, свідчать дані опитування Kantar Ukraine.
Плани споживачів цього року менш масштабні, ніж були у період до повномасштабної війни, головна ціль людей - зекономити.
А чого від всесвітнього дня розпродажів очікують українські ритейлери, розбиралося видання Forbes. Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше у своєму матеріалі.
Особливості Чорної п’ятниці 2023
У 2023 році розпродажі триватимуть довше, в середньому десять днів, кажуть опитані представники ритейлерів.
Частина торгових мереж вже анонсувала тривалі знижки та запустила попередню реєстрацію на доступ до розпродажу на сайтах.
Очікується, що кількість емоційних покупок зменшиться, українці купуватимуть лише найнеобхідніше у Чорну п’ятницю, каже маркетинг-директор "Алло" Артур Матковський.
Чого очікують ритейлери?
Наразі ринок у грошах співставний з 2021 роком, однак у “штуках” менший на 25-30%, зазначає комерційний директор Comfy Іван Павлік. Техноритейлер очікує, що на чорну п’ятницю продажі у штуках сягнуть рівня довоєнного року.
У прес-службі “Аврори” кажуть, що планова частка обороту у цей день становитиме 12,7% від місячного виторгу, тоді як у 2021 та 2022 роках вона становила 12,6% та 13,1% відповідно.
У мережі продуктових супермаркетів Novus вважають, що на Чорну п’ятницю товарообіг сягне 0,4% від річного, що на 33% більше, ніж у довоєнному, 2021-му, році.
Навіть за відсутності окремого просування тиждень, що припадає на "чорну п’ятницю", зазвичай генерує 1,8% від річного обсягу продажів. Це стабільний показник, – повідомили в мережі "ЕКО маркет".
Понад половина з тих, хто збирається купувати щось на Чорну п’ятницю, хочуть витратити менше 3000 грн. Порівняно з 2021 роком кількість тих, хто планує витратити понад 5000 грн значно зменшилась. Однак усі ритейлери очікують, що середній чек на цьогорічному розпродажі зросте в середньому на 20%. Головною причиною є інфляція. Так, Comfy розраховують на 9000 грн, Moyo – 4200 грн.
Топ товарів
Минулого року найзатребуванішими товарами були генератори, повербанки та інші товари для електроживлення, розповідає PR-менеджерка Moyo Анна Вовк.
Цього року топ дещо змінився, у “Алло” найбільшим попитом цього листопаду користуються смартфони, планшети і ноутбуки.
У “Епіцентр” серед популярних товарів у 2023 році: посуд, текстиль і подарунки (36% опитаних), побутова техніка (27%) і товари для саду й городу (19%).
Аналогічний віш-лист у покупців “Аврори”, популярні товари для дому, товари для кухні та товари з категорії "краса та здоровʼя".
Читайте також: Чорна п’ятниця 2023: скільки і чому планують купувати українці у день розпродажів під час війни
У "Сільпо" очікують інтересу покупців до дитячих товарів, речей для дому – кухні чи ванної кімнати, каже керівник прес-служби Fozzy Group Іван Пальчевський.
А от у мережі супермаркетів SPAR цього року відмовилися від проведення Чорної п’ятниці, вважаючи це недоречним.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації