Ігор Скляренко, Дафі: незабаром у нас відкриються магазини УКРЗОЛОТО, Золотий Вік, BROCARD, Colin’s, COMFY та OLLA
Генеральний директор мережі торгово-розважальних центрів Дафі, Ігор Скляренко, в ексклюзивному інтервʼю розповів про особливості роботи харківського комплексу під час війни.
Як функціонував ТРЦ Дафі у різні фази війни та як працює зараз?
ТРЦ Дафі — об'єкт важливої соціальної інфраструктури Харкова і насамперед Салтівки, й трагічні події воєнного часу тільки підсилили цю нашу роль. Тому нашим пріоритетом з перших днів війни було попри все забезпечити жителям можливість отримувати товари першої необхідності та користуватися найважливішими сервісами.
У квітні 2022 наш ТРЦ зазнав руйнувань внаслідок ворожого обстрілу і ми були змушені тимчасово припинити роботу. Але питання повного закриття ані ми, ані наші ключові орендарі навіть не розглядали — оперативно провели ремонтні роботи, відновивши понад 400 квадратних метрів покрівлі, і вже через два місяці відкрили для відвідувачів частину площ першого поверху, де були зосереджені продуктовий гіпермаркет Fozzy та Аптека 911. Згодом до них приєдналися ще близько 20 магазинів. Ми дуже вдячні їм за підтримку та активну громадянську позицію.
Крок за кроком Харків повертається до життя і я пишаюся тим, що ми беремо в цьому активну участь — 12 квітня цього року ТРЦ Дафі запрацював у повному форматі, всіма трьома поверхами.
Однією із наших цілей є створення атмосфери миру та безтурботності всередині ТРЦ. Ми намагаємось зробити все, щоб наші гості могли б хоч на деякий час відволіктись та позбутися стресу. Тому ми доклали максимум зусиль, щоб розгорнути зону розваг, фудкорт та надати можливості для приємного шопінгу для всієї родини. Спільно з орендарями нам це вдалося: відкрилися зали кінотеатру Multiplex (і один зал ще знаходиться в процесі відбудови), ролердром, фудкорт та магазини різних товарних груп. Ми також почали проводити розважальні та навчальні заходи для дітей та дорослих.
Важливо розуміти, що у війні є також економічний та соціальний фронти, де ми маємо боротися і перемагати: попри нечувані виклики зберігати робочі місця, відновлювати та розвивати бізнеси, підтримувати згуртованість ком'юніті наших відвідувачів.
Яка ситуація зараз з орендарями: скільки магазинів відкрилося і які це бренди? Скільки вакантної площі?
Наразі у нас працюють магазини таких мереж як Fozzy, Roshen, Jysk, PROSTOR, Master Zoo, Arber, Кleo, Respect, Золота Королева, Ябко, LIPAR, Люксоптика та інші, а також багато крамничок дрібного формату. Незабаром відкриються ще магазини УКРЗОЛОТО, Золотий Вік, BROCARD, Colin's, COMFY та OLLА. На вирішальній стадії знаходяться перемовини ще з низкою орендарів.
Загалом, вакантність в травні складатиме цілком прийнятні 5%, але, на жаль, фактичний показник буде дещо вищим, бо ще лишаються площі з чинними договорами оренди, на яких досі не відновлена господарська діяльність. Насамперед це — міжнародні оператори, які вивчають ситуацію та чекають на подальше зниження ризиків, як, наприклад, магазини INDITEX Group та заклад McDonald's.
Але ми знаходимось із ними у постійному контакті й, спостерігаючи за відкриттям McDonald's спочатку в Києві, потім в Одесі та Дніпрі, я зберігаю оптимізм і вірю, що через деякий час їх робота буде відновлена у нас також.
Чи змінилися умови для орендарів після відкриття ТРЦ. Якщо так, то як саме?
Я пишаюся тим, що навіть у найскладніших ситуаціях ми працювали із ключовими орендарями як одна команда, разом шукали рішення, які б дозволили зберегти баланс. Тільки такий відвертий партнерський підхід допоміг підтримати безперебійну роботу в умовах безпрецедентних випробувань.
Наша мета — максимально підтримати бізнеси операторів, розробити win-win модель співпраці, тому ми знаходимось у постійному відкритому діалозі, спільно аналізуємо показники товарообігу, відвідуваності, результати маркетингових заходів і гнучко регулюємо умови партнерства.
З якими складнощами ви стикнулися сьогодні?
Головний челендж у нас єдиний із Харковом та з усією країною: ефективна робота в умовах воєнного часу та якнайшвидше відновлення, в нашому випадку — передусім відновлення трафіку.
На наших очах життя міста поступово активізується, харків'яни повертаються до своїх домівок, до звичних патернів поведінки, хоч і адаптованих до реалій часу. За інформацією міської адміністрації, населення Харкова наприкінці січня вже складало 1 мільйон 100 тисяч і цей показник продовжує рости. Відновлюються зруйновані будинки, транспортні маршрути, соціальна інфраструктура в цілому. Але всі розуміють, що це — складні процеси, які потребують максимальної концентрації зусиль майже всіх харків'ян, влади, місцевих бізнесів, волонтерів і, більше всіх, Сил Оборони України, які захищають нашу землю.
Ми з командою ставимо перед собою амбітні цілі, проте ми усвідомлюємо, що повернутися до довоєнного трафіку буде важко, адже за часів активних обстрілів на додачу до загального відтоку харків'ян відбулася ще й міграція з Салтівки в інші райони міста. Але кожного місяця ми фіксуємо зростання трафіку, і це мотивує нас подвоїти свої зусилля.
Яка сьогодні відвідуваність ТРЦ Дафі?
Після відкриття всіх поверхів відвідуваність ТРЦ у квітні збільшилася на 31% порівняно з березнем цього року і показники перших тижнів травня свідчать, що ця позитивна тенденція зберігається.
Як війна змінила ставлення до безпеки співробітників, чи вживаєте зараз додаткових заходів?
Безпека працівників та відвідувачів — пріоритет нашої роботи. Ми подбали про обізнаність співробітників та гостей щодо власної безпеки під час повітряних тривог, провели інструктаж та належне інформування щодо маршрутів в укриття (для ТРЦ Дафі, це — станція метрополітену в кроковій доступності). Ми розробили та відпрацювали із персоналом план дій у будь-якій надзвичайній ситуації.
Розкажіть про проєкт "Спільно. Точки зустрічі".
Це дуже важлива ініціатива Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) та Фонду "Професійний розвиток Харкова", участю у якій ми пишаємось. Проєкт має на меті підтримати дітей, підлітків та їхніх родин, які постраждали через війну та змушені були покинути свої домівки. П'ять днів на тиждень на нашому майданчику команда "Спільно. Точки зустрічі" проводить тренінги та майстер-класи, творчі заняття, перегляди фільмів, арттерапії, групові психологічні консультації. Годі й казати, наскільки це актуальний проєкт для жителів Салтівки, адже цей район взяв на себе основний удар агресора у Харкові у лютому-квітні 2022 року. Ми сподіваємось, що цей центр стане нашим довгостроковим резидентом та реалізує багато добрих справ.
Інтерв'ю підготувала Марія Рябініна спеціально для UCSC
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації