Ігор Мороз, “Чудо острів”: продовжувати роботу на сході і півдні не просто треба, а необхідно

Сегмент дитячих товарів чи не найбільше постраждав з початку повномасштабної війни не лише через фізичні руйнування, а й через відтік населення за кордон. Втім, це не зупиняє українських операторів у розвитку та роботі у найрізноманітніших регіонах країни.

Про перерозподіл попиту, розвиток в умовах війни, демографічну кризу, перспективу українського ринку дитячих товарів та інше, в ексклюзивному інтерв'ю УРТЦ розповів керівник відділу розвитку мережі "Чудо острів" Ігор Мороз.

Почнемо з того, як вашій мережі вдалося втриматися на плаву з початком повномасштабної війни, адже велика кількість жінок з дітьми виїхала з кордон?

Коли почалася війна нам довелося стикнутися з безліччю викликів. Одним із них був якраз значний відтік населення. Тому ми почали швидко адаптуватися до нових реалій. Основними факторами, які допомогли втриматися на плаву, стали швидка переорієнтація логістичних процесів, підтримка українських виробників та зусилля нашої команди, спрямовані на забезпечення наявності товарів у доступності для наших клієнтів.

Ми також активізували онлайн-продажі, що дало змогу зберегти контакт з клієнтами навіть під час евакуації. Важливою частиною нашої стратегії була допомога дітям і волонтерам, що також підвищило довіру до нашої мережі.

Чи відчуваєте Ви перерозподіл попиту в межах країни?

Так, ми відчуваємо перерозподіл попиту. У регіонах, де ситуація є стабільнішою, особливо на заході країни, ми помітили збільшення попиту на дитячі товари. Натомість у регіонах прилеглих до зони бойових дій, попит тимчасово знизився.

Це змусило нас перерозподілити ресурси і запаси товарів відповідно до нових реалій. Але у кожному Чудо Острові є все необхідне для малюків. Адже діти — наше майбутнє і вони заслуговують на якісні іграшки.

vidkryttya chudo ostriv 75 scaled | 1

Чи відрізняється купівельна поведінка Ваших клієнтів у різних містах? Якщо так, то яким чином?

Так, купівельна поведінка суттєво відрізняється. Як Вам відомо - за покриттям наша мережа займає перше місце в Україні. І якщо до війни попит розподілявся помірно по всій території, то зараз ситуація трохи змінилася. Пов’язано це, в тому числі, з переміщенням людей. У великих містах та західних регіонах спостерігається збільшення середнього чека, оскільки люди купують більш дорогі товари та роблять більші закупівлі одразу. Водночас у регіонах, які більше постраждали від бойових дій, попит та середній чек трохи знизилися, але не суттєво. 

Також ми помітили зміну в категоріях покупок – зріс попит на базові товари, такі як іграшки для найменших, транспорт, а саме візочки та засоби для транспортування діток (автокрісла, бустери). Але хітами продажів як і завжди залишаються товари для хлопчиків, а також відомі бренди, такі як Lego, Hot Wheels, Nerf та інші.

unnamed 3 | 2

Але не дивлячись на всі складнощі та перепони, за 2 роки наші продажі виросли в рази, а середній чек — збільшився на 40%. Я вважаю, що це гарний результат, і ми плануємо найближчим часом масштабувати бізнес. Все задля того, щоб кожна дитина могла потрапити в невелику країну мрій, де можна знайти улюблених героїв мультфільмів, погратися, а також просто відволіктися. 

Попри небезпеку, ви продовжуєте роботу в містах на сході та півдні України, зокрема у Харкові. Чи є у цих містах достатній попит на дитячі товари та чому для Вас важливо там залишатися?

Так, попит у цих містах зберігається, хоча на перший погляд може здатися, що клієнти стали купувати меньше. Для нас важливо, щоб у кожному регіоні товари для дітей були у вільному доступі. Тому ми вважаємо, що продовжувати роботу на сході і півдні Україні не просто треба, а необхідно. Таким чином ми допомагаємо зберегти робочі місця, а також дарувати людям позитивні емоції, які конче необхідні у цей непростий час. Наша головна мета зараз — забезпечити доступність необхідних товарів для дітей, навіть у складних умовах.

Також задля безпеки персоналу та відвідувачів ми не працюємо під час повітряних тривог.

1 | 3
3 | 4

Чи відбулися відкриття нових магазинів "Чудо острів" з початку вторгнення? Чи плануєте нові відкриття цьогоріч?

З початку війни ми зосередилися на стабілізації роботи існуючих магазинів. На момент початку повномасштабного вторгнення в процесі ребрендінгу був один з флагманів мережі - магазин, що знаходиться на четвертому поверсі ТРЦ Gagarinn Plaza, м. Одеса. Незважаючи на все,  магазин відкрив свої двері вже у травні 22-гого року. Після і до цього часту ми відкрили ще 9 нових магазинів.

Це були серйозні ризики, але вони того вартували. Наші плани на цей рік включають відкриття кількох нових магазинів, але все залежить від ситуації на фронті.

Міжнародні організації кажуть про демографічну кризу в Україні, чи впливає це на ритейл дитячих товарів? Як операторам подолати ці виклики?

Демографічна криза, безумовно, впливає на ритейл дитячих товарів, оскільки кількість потенційних клієнтів зменшується. Ми адаптуємося до цього, зосереджуючи зусилля на розширенні асортименту, який відповідає потребам сучасних родин, і впроваджуючи нові маркетингові стратегії, щоб залучити нових клієнтів. Крім того, ми активно співпрацюємо над залученням нових постачальників.

Чи стали українці більше економити на дитячих товарах, наприклад, купувати дешевших виробників?

Так, ми помітили зростання попиту на більш доступні товари. Однак ми також бачимо, що батьки не готові йти на компроміси, коли мова йде про якість продукції для дітей. Тому ми продовжуємо пропонувати товари в різних цінових сегментах, зберігаючи високу якість. Але, крім того, в мережі постійно діють безліч акцій і знижок, що дає змогу клієнтам вибрати потрібні товари.

unnamed 2 | 5

Якою ви бачите найближчу перспективу українського ринку дитячих товарів?

Усе залежить від розвитку ситуації в країні. Ми очікуємо, що попит буде поступово зростати, особливо в регіонах, які вважаються відносно безпечними. Крім того, ми бачимо потенціал для розвитку онлайн-продажів і розширення асортименту товарів, щоб відповідати потребам різних категорій клієнтів. Незважаючи на виклики, ми оптимістично налаштовані і віримо в поступове відновлення ринку і в перемогу України.