HARD: від локального бренду до фірмової марки із покупцями з усього світу
HARD — київський streetwear бренд, який розпочав діяльність після Євромайдану. Як локальний бренд для фанатів футболу виріс у фірмову марку із покупцями з усього світу?
Донатили армії до того, як це стало мейнстримом: як з’явився HARD
Бренд HARD з’явився у 2014 році. Після Майдану та початку війни почався великий попит на все українське та була висока девальвація, що зробило іноземні бренди досить дорогими.
Іван Ішутін, засновник бренду, розповів, що спочатку акцент був зроблений на патріотизмі та «околофутболі». У 2014-2015 роках, коли були найважчі часи і для країни, і для бренду, 10% від продажів HARD витрачалися на потреби армії. Потім, кілька років поспіль, на новорічні свята команда бренду проводила акцію з переведенням частини прибутку на шапки та відправляли їх на фронт. Найбільший подарунок у 50 шапок було передано до полку АЗОВ у 2017 році.
«2017-го ми переросли власний сегмент і зростання зупинилося. Тоді ми вирішили трансформувати бренд у класичний streetwear. У тому ж році з’явилася БЕЗПЕКА — принт, який став нашою другою торговою маркою, найбільш популярним і впізнаваним принтом. Багато хто знає бренд ЖЕСТЬ, і не чули про HARD», — розповідає Іван Ішутін.
ЖЕСТЬ у Верховній Раді та життя на Рейтарській
ЖЕСТЬ з’явилася як мода на кириличні написи і була одним з п’яти принтів бренду, як переклад HARD. Принт швидко став популярним. Саме тоді депутат Сергій Лещенко показав шкарпетки з написами ЖЕСТЬ у Верховній Раді. Стаття «У Верховній Раді ЖЕСТЬ» вийшла майже на всіх сайтах України, а шкарпетки стали культовими.
«Великий крок у розвитку бренду було зроблено у 2021 році, коли ми переїхали в новий шоурум на Рейтарській, де поряд розташовувалися найвідоміші бренди України», — зазначає засновник бренду.
Рейтарська – максимально туристична вулиця з великою кількістю іноземців. Локальний бренд дуже сподобався туристам. За день там можна було познайомитися з музикантом із Берліна, клабером із Барселони чи журналістом із США. Кожен хотів купити сувенір із Києва та небанальні футболки FROM KYIV WITH HARD були «в тему».
Робота під час війни та волонтерська діяльність бренду
Війна застала зненацька, хоча ще до її початку було ясно, що весна буде не простою. Позиція за підтримки України на Instagram-сторінці бренду з’явилася вже на другий день.
Через два тижні війни в асортиментному ряді HARD сформувався пул актуальних принтів про війну: KORABL, KYV BALLS та GERB, автором яких став Саша Даниленко, який живе в США українець, який малював кліпи для Альони Альони та ТНМК.
«У нас вже були вдалі колаби і наша позиція про переведення 30% прибутку до ЗСУ всім сподобалася. За 20 днів ми продали понад 80 футболок із нової дропу і зробили перший транш понад 10 тисяч грн», — ділиться результатами роботи Іван Ішутін.
Вдалим кейсом був аукціон з унікальним лотом футболки HARD «У списку санкцій рф». Футболку було виготовлено на подарунок Сергію Лещенку в єдиному екземплярі. Розіграш розпочався з 500 грн та зібрав суму у розмірі 5500 грн, які передали на рахунок ЗСУ.
«Також ми запропонували всім учасникам аукціону передати гроші на ЗСУ та отримати одяг HARD на цю суму. Так ми зібрали понад 19 000 грн», — додає фундатор бренду.
Іноземні поціновувачі київського streetwear бренду, які колись випадково заходили в шоурум на Рейтарській, також підтримували його діяльність, роблячи численні замовлення, які надсилаються командою за кордон.
Поки ситуація не стабільна: шоурум використовується як бомбосховище, бренд працює тільки в онлайн-режимі і продаж дуже низький.
«Але ми систематично допомагаємо армії, робимо актуальний одяг для підтримки нашого суспільства та чекаємо на перемогу. Це будуть золоті часи, коли сотні тисяч іноземців захочуть насолодитися українським брендом, приїдуть подивитися на наші чудові міста, зможуть познайомитися з нашими славними синами України та захочуть придбати футболку FROM KYIV WITH HARD, яка лише здобула ще більше сенсу», — робить висновок Іван Ішутін.
Ви можете розповісти свою історію, надіславши листа на пошту v.rozenko@ucsc.org.ua