Головні тренди фешн-рітейлу у 2022 році
Міжнародна консалтингова компанія McKinsey спільно з журналом The Business of Fashion опублікувала щорічний прогноз трендів розвитку фешн-рітейлу в 2022 році — The State of Fashion. Фахівці зазначають, що у новому році ця сфера залежить від розвитку міжнародної економіки та споживчих настроїв. Брендам потрібно активізувати свої зусилля для того, щоб працювати над бажаннями клієнтів — це має відображатися в асортименті бренду, ланцюжках поставок та форматах роботи.
Стан індустрії моди у 2021 році
Пандемія завдала непоправного удару по модній індустрії у світі. Близько 7% світових компаній повністю залишили ринок через фінансові труднощі або купили конкуренти.
Серед основних тенденцій минулого року розвиток онлайн-бізнес-моделей брендів та інвестиції в електронну комерцію. Прогнозується, що у 2022 році компанії ще активніше розвиватимуться в онлайні: впроваджуватимуть токени та розвиватимуть віртуальну моду, продаючи одяг, наприклад, усередині ігор. За останній рік такі бренди, як Nike та H&M, розширилися до цифрового «метавсесвіту», запустивши віртуальні магазини, ігри та онлайн-заходи. За даними звіту, 32% керівників галузі визначили цифрові технології як найбільшу можливість для зростання, за ними слідує стійкість — 12%.
Світова індустрія моди готова до відновлення наступного року: продаж одягу на 3-8% перевищить рівень 2019 року.
Але в міру того, як компанії та їх обороти зростатимуть, виникне проблема потенційної нестачі товарів та ресурсів, оскільки гальмуються ланцюжки поставок та зростають транспортні витрати. У 2021 році багато компаній повідомляли про проблеми з управлінням потоками запасів або стверджували, що причиною низьких прогнозів продажів була проблема з ланцюжками поставок.
Тема екологічності у 2022 році домінуватиме серед покупців одягу. Вони хочуть знати, звідки беруться матеріали та як виготовляються товари. За даними звіту, 60% компаній збільшують свої інвестиції у рішення з переробки, щоб знизити вплив на довкілля.
На думку McKinsey, у 2022 році індустрія моди зіткнеться «зі складним поєднанням проблем та можливостей, у якому мало місця для помилок». Досвід минулого року показує, що завдання брендів полягатиме в тому, щоб забезпечити своє зростання, реагувати на потреби клієнтів, що змінюються, і зосередити свою увагу на чистому прибутку.
Споживчі настрої
Luxury-бренди для місцевих. Через пандемію скоротилася кількість авіаперельотів та туристів, які були основними клієнтами люксових брендів. Тепер такі компанії змушені залучати «внутрішніх» клієнтів із країн, де знаходяться їхні магазини чи бутіки, адже відновлення міжнародних авіаподорожей найближчим часом не передбачається — за прогнозами експертів, вони можуть відновитися в попередніх масштабах не раніше 2023-2024 рр.;
Перезавантаження гардеробу. Через пандемію споживачі не замислювалися про те, як одягатися, адже вони більшу частину свого часу проводили вдома.Однак деякі карантинні обмеження знято, кількість соціальних зв’язків (спілкування) збільшується, що спонукає клієнтів задуматися про покупку гарного, якісного та красивого одягу. До цього попиту бренди мають бути готові.
Фешн-рітейл у 2022 році
- «Соціальні» покупки. Соціальна комерція зазнає сплеску, а споживачі виступають як інвестори;
- Кругообіг текстилю. Модні бренди можуть зменшити негативний вплив виробництва одягу на довкілля. Новий тренд – обмеження видобутку первинної сировини та зменшення текстильних відходів;
- Паспорт продукту. Бренди повинні надавати інформацію про певний товар або продукт, який вони поділяться з партнерами або споживачами, щоб уникнути підробок;
- Кіберстійкість. У зв’язку з розширенням онлайну загроза зростання кібератак збільшується. Бренди та компанії повинні звернути на це увагу;
- Криза кадрів. Через збільшення конкуренції серед світових брендів, компанії змагатимуться за створення найкращих умов для праці та залучення нових співробітників.