Головні тенденції продуктового ритейлу в Європі – дослідження

Останні кілька років на сектор продовольчого ритейлу в Європі суттєво впливають декілька серйозних негативних факторів. Це подорожчання енергії, скорочення споживчих витрат у домогосподарствах тощо.

Загалом операційні витрати підприємств роздрібної торгівлі суттєво зросли, але рівень продажів, у кращому разі, залишався незмінним. В агенції Savills провели дослідження, результатом якого стало визначення основних тенденції 2025 року для роздрібної торгівлі Європи.

На думку аналітиків, на європейському ринку передусім відбуватиметься гіперперсоналізація за допомогою інструментів штучного інтелекту.

Для ефективного маркетингу сьогодні важливо розуміти поведінку кожного клієнта. Завдяки цифровим інструментам тепер можна не лише зібрати великий обсяг даних, але й аналізувати їх для формування конкурентних переваг.

Ще одним із ключових напрямків розвитку залишається електронна комерція (e-commerce), яка вже перестала конфліктувати з офлайн-бізнесом. Експерти відзначають зростаючий запит на оміканальність, коли різні канали продажів інтегруються, аби задовольнити потреби покупців.

Сучасні клієнти очікують можливість легко купувати як у фізичних магазинах, так і через інтернет, використовуючи мобільні пристрої чи комп'ютери. При цьому вони прагнуть мати простих і зручних систем, які не дозволяють уникати складних процесів реєстрації, пояснюють аналітики.

Зростає популярність послуг швидкої доставки. Споживачі все частіше обирають варіанти доставки «в цей же день» або «на наступний день», а це змушує торговельні мережі адаптуватися до цих вимог. Без впровадження таких послуг компанії складно залишатися конкурентоспроможною та стимулювати зростання продажів.

У секторі продуктового ритейлу все більшу увагу приділяють ресторанам швидкого обслуговування. Очікується, що їх вплив на продаж харчових продуктів буде лише зростати. Поряд із цим набирає популярність концепції кулінарних вражень, особливо серед преміум-брендів. Споживачі в Європі все більше цінують високоякісну їжу та напої, шукаючи новий досвід та емоції.

Читайте також: Глобальні конфлікти та невизначеність впливають на купівельну поведінку споживачів по всьому світу (дослідження)

Не менш важливою є екологічна складова. Покупці продовжують звертати увагу на те, як товари та діяльність торгової мережі впливають на довкілля. Тренд декарбонізації залишається актуальним, змушуючи компанії дотримуватися принципів сталого розвитку.

Trade Master