Головна бізнес-подія року: найкращі кейси торговельної нерухомості та ритейлу на MAPIC (фото)

Міжнародна виставка MAPIC вже багато років є головною платформою для представлення інноваційних рішень у галузі торговельної нерухомості. Тут девелопери, інвестори та ритейлери з усього світу демонструють свої проєкти, які задають нові тренди на ринку.

У цьому матеріалі ми зібрали найяскравіші кейси торговельної нерухомості та ритейлу, представлені на MAPIC за підсумками 2024 року, а також переможців головних номінацій.

BEST REFURBISHMENT PROJECT (Найкращий проєкт ремонту)

*Ця категорія відзначає найкраще виконані проєкти з ремонту та розширення торгових центрів та парків, аутлетів й інших торгових об’єктів, включаючи вдосконалення існуючих будівель, їх трансформацію для нових цілей і досягнення нових економічних можливостей.

Unibail-Rodamco-Westfield відкрила нове розширення торгового центру Westfield CNIT у Ла-Дефанс (Париж), додавши 45 нових магазинів. Воно пропонує інноваційний досвід у сфері роздрібної торгівлі, харчування та відпочинку. До того ж, тісно пов’язане з новою станцією RER E La Défense, підкреслюючи роль URW як забудовника міської інфраструктури та зміцнюючи позиції компанії в західному Парижі. Тепер Westfield CNIT пропонує понад 9000 квадратних метрів додаткових торгових площ, демонструючи досвід у реалізації проєктів змішаного використання.

westfield cnit | 1

BEST SUSTAINABLE INITIATIVE BY A PROPERTY PLAYER (Найкраща стійка ініціатива від брендів нерухомості)

*У цій номінації переможцями можуть стати компанії у сфері нерухомості, які сприяють сталому розвитку, зокрема через зменшення викидів вуглецю, переробку, відповідальне виробництво та інші ініціативи.

Trafford Centre —  всесвітньо відомий торговельно-розважальний центр у Манчестері та BWP Group перемогли. Торговельно-розважальний центр поставив собі мету стати вуглецево нейтральним до 2030 року, впроваджуючи стратегії сталого розвитку та соціального впливу. Він активно інтегрує принципи ESG у свою повсякденну діяльність. Деякі цілі вже досягнуті достроково. Роль BWP Group полягала в створенні політики ESG, а також у розробці креативних матеріалів, цифрового контенту та комунікаційної стратегії для підтримки цих ініціатив.

trafford centre | 2

BEST FOOD HALL & FOOD COURT (Найкращий фуд-хол та фуд-корт)

*Номінація нагороджує найкреативніші фуд-холи та фуд-корти, відкриті за останні три роки. 

 Communale - Frey — це інноваційний проєкт, який перетворив колишній промисловий простір на жваву міську спільноту неподалік від Парижа. Тут поєднуються роздрібна торгівля, дозвілля та громадські простори з екологічно чистим дизайном і стійким сільським господарством. Проєкт підтримує місцеву майстерність, креативні індустрії та циркулярну економіку. При цьому відображаючи культурну спадщину Франції. Communale створює відкрите середовище, яке заохочує інклюзивність та творчість, пропонуючи жителям і відвідувачам простір для розвитку та відпочинку.

communale – frey | 3

BEST NEW DEVELOPMENT PROJECT (Найкращий проєкт розвитку нерухомості)

*Ця категорія для нових проєктів, що з’являються на ринку роздрібної нерухомості, включаючи торгові центри, магазини, торгові парки та інші комерційні об’єкти.

Livat Xi’an, розроблений Ingka Centers, переосмислює концепцію місця зустрічі в Китаї з інноваційним простором площею 320 000 кв. м, що поєднує роздрібну торгівлю, розваги та культурний досвід. Центр включає майже 400 брендів, зокрема флагманські магазини. Він привабив понад мільйон відвідувачів всього за шість днів після відкриття. Це не просто торговельний центр, а місце для спілкування та натхнення. Livat Xi’an активно підтримує стійкість та соціальну взаємодію, встановлюючи нові стандарти для міського розвитку та культурного обміну.

livat xian – ingka | 4

BEST RETAIL INNOVATION & AI PROJECT (Найкращі роздрібні інновації та проєкти штучного інтелекту)

*Нагорода вшановує інноваційні проєкти, що інтегрують штучний інтелект і впливають на всі аспекти роздрібної торгівлі.

Проєкт Greenwise для CarrefourSA – Florawise зменшує споживання енергії та викиди вуглецю завдяки автономним технологіям штучного інтелекту. У кожному магазині працюють агенти ШІ, які через машинне навчання аналізують енергоспоживання, зовнішні умови та внутрішні зміни систем. Вони оптимізують роботу опалення, вентиляціі, кондиціювання, охолодження та освітлення, приймаючи рішення в реальному часі на основі даних про температуру та погодні умови. Також агенти ШІ обмінюються досвідом із іншими магазинами, створюючи мережу для вдосконалення енергетичних стратегій.

greenwise | 5

RETAIL BRAND OF THE YEAR (Роздрібний бренд року)

*Відзнака створена для підтримки провідних роздрібних брендів за їхні досягнення та успіхи протягом року.

Переможцем цієї номінації став KIKO Milano. Політика компанії стверджує, що їхня місія — допомагати людям приймати свою унікальність. Тобто цей бренд створений для самовираження. Вони черпають натхнення з глобальних тенденцій і додають до них власний унікальний італійський стиль, щоб створювати продукти, які сподобаються споживачам у всьому світі.

0ae55efc node kiko milano large | 6

FOOD & BEVERAGE BRAND OF THE YEAR (Бренд року з продуктами харчування та напоями)

*Ця нагорода покликана відзначати та підтримувати мережі ресторанів і бренди продуктів харчування та напоїв, які досягли виняткових результатів протягом року.

За останні 12 місяців компанія Five Guys JV продовжила активно розширюватися у Великобританії, Франції, Іспанії та Німеччині, відкривши 30 нових закладів. Водночас вона підготувала плани на майбутнє, які передбачають відкриття ще 40 ресторанів протягом наступного року, зокрема понад 10 Drive Thru і першого закладу Five Guys у Португалії.

За цей період дохід підприємства зріс на 54%, досягнувши 560 мільйонів. Одночасно глобальна експансія Five Guys продовжує набирати обертів: відкрито 4 нових заклади у Південній Кореї, що дозволило бренду розширити свою присутність до 25 країн світу.

five guys jv | 7

LEISURE BRAND OF THE YEAR (Бренд року для відпочинку)

*Номінація нагороджує усталені бренди та концепції дозвілля за їхню оригінальність і видатні досягнення протягом останнього року.

HUPALUPA розпочинав свою діяльність як сімейний розважальний центр у Стамбулі. А  з часом виріс у потужного лідера індустрії дозвілля. Бренд поєднує фізичну активність, наприклад, батутні парки, з аркадними іграми. До того ж, HUPALUPA продемонстрував справжню інноваційність завдяки запуску чотирьох суббрендів — FEC, EXPO, GO та STORE. Ці напрями пропонують комплексний підхід, який приваблює різноманітну аудиторію.

Місія бренду —  підтримка ментального та фізичного розвитку дітей, створюючи при цьому комфортне середовище для батьків. Такий інтегрований підхід дозволив HUPALUPA стати лідером сімейних розваг у Туреччині.

a985f826 node hupalupa large | 8

BEST NEW RETAIL BRAND (Найкращий новий роздрібний бренд)

*Ця нагорода відзначає нові роздрібні бренди, які були запущені протягом останніх трьох років, визнаючи їх оригінальність у концепції (продукти, маркетинг, інновації, оформлення магазинів тощо), а також їх досягнення, підприємницький підхід і стратегію розвитку на майбутнє.

У цій номінації перемогу здобув Basketball Emotion. Це новий бренд, який поєднує продаж товарів, пов’язаних з баскетболом, та популяризацію культури цього виду спорту. Він пропонує персоналізацію продуктів, надаючи можливість виразити свою підтримку улюбленим командам. Магазини мають динамічний дизайн, що відображає енергію баскетболу, а обслуговування клієнтів забезпечують експерти, які допомагають з вибором та доглядом за товарами.

basketball emotion 1 | 9

BEST IN-STORE EXPERIENCE (Найкращий досвід покупок в магазині)

*Головна роль цієї категорії —  переосмислення існування фізичних магазинів. Вона відзначає роздрібних торговців, які створили найкращу унікальну стратегію ведення бізнесу.

Big Mamma - Barracuda Ixelles створює найкращі моменти для своїх клієнтів за допомогою піци. Вони пропонують свіжу італійську їжу в чудовій атмосфері за розумною ціною. Це може здаватися простим, але такого досвіду раніше не спостерігалося. Відвідувачі відчувають Італію через декор, персонал, музику та навіть шоу-кухню в більшості ресторанів.

big mamma barracuda | 10

BEST SUSTAINABLE INITIATIVE BY A RETAIL BRAND (Найкраща ініціатива роздрібного бренду)

*Категорія, що оцінює переосмислення діяльності відомими роздрібними компаніями, які орієнтуються на створення більш стійкого майбутнього. Наприклад через зменшення викидів вуглецю, переробку, відповідальне виробництво та інші екологічні ініціативи. А також аналізує реальну ефективність цих заходів.

One Drop Store від Ingka Group — це інклюзивний магазин, створений для осіб з обмеженими можливостями. Працівники з інвалідністю займаються управлінням магазину, що дозволяє їм не лише працювати, а й володіти бізнесом, тим самим сприяючи його розвитку. Протягом тижня магазин працює за довірчою системою, де покупці самостійно сканують QR-коди для придбання товарів, виготовлених вручну. У вихідні в магазині проводяться зустрічі з виробниками асортименту. Вони активно взаємодіють з клієнтами, розповідають про свою продукцію та організовують майстер-класи.

Соціальна значущість One Drop Store полягає в його прагненні до підтримки людей з інвалідністю, створюючи платформу для їхнього розвитку та змінюючи ставлення суспільства до таких осіб. А також сприяє формуванню рівноправного та інклюзивного середовища в місцевих громадах.

ingka group one drop store | 11

LIFETIME ACHIEVEMENT AWARD (Нагорода за життєві досягнення)

Didier Roche – співзасновник ресторану Dans Le Noir отримав відзнаку у цій номінації. Він створив унікальну ідеологію харчування для людей з вадами зору. Гості смакують страви у повній темряві, керуючись іншими відчуттями – слухом, нюхом, дотиком. До того ж, персонал –  люди з обмеженими можливостями. Тобто концепція закладу спрямована на підвищення громадської обізнаності про проблеми порушення зору. А також на розвиток сенсорних почуттів людини.

dans le noir | 12

Інші цікавинки

Outlet Village Sofia

Trinity Capital, провідний розробник торгової нерухомості в Болгарії, анонсував відкриття першого Outlet Village у країні. Проєкт, який розташований біля північних воріт Софії в парку Jumbo Plaza, має відкритись у 2026 році.

Outlet Village поєднує елементи французької архітектури 16-го століття з мальовничими набережними, фонтанами, кафе та зонами відпочинку. Це створить стильне та комфортне середовище для життя. Комплекс об’єднає магазини найкращих брендів, пропонуючи вигідні ціни, а також створить зручні умови для сімейного дозвілля. Проєкт буде обслуговувати понад два мільйони жителів та залучатиме до восьми мільйонів відвідувачів щорічно.

outlet village sofia | 13

Piazza Loreto

Проєкт Piazza Loreto перетворить одну з найвідоміших площ Мілану, Piazzale Loreto, на сучасне, екологічне та інклюзивне громадське місце. Він охопить територію площею 8 000 кв.м. і включатиме понад 40 магазинів, концепції роздрібної торгівлі, їжу та напої, а також зони для дозвілля.

Piazza Loreto стане першою міською регенерацією в центрі Мілану, що поєднує екологічні ініціативи та інноваційний підхід до будівництва, включаючи високі дерева та зелені зони, що допоможуть зменшити парниковий ефект і поглинати вуглекислий газ.

piazza loreto scaled | 14

Очікується, що Piazza Loreto стане важливим осередком для соціальної взаємодії, сприяючи розвитку міської інфраструктури та підвищенню якості життя у місті. 

Софія Купрій спеціально для Української Ради Торгових Центрів