Гетманцев подав законопроєкти про оподаткування дешевих товарів з іноземних маркетплейсів

Голова податкового комітету Верховної Ради Данило Гетманцев подав пакет законопроєктів, які передбачають оподаткування ПДВ товарів, що купуються на маркетплейсах або інших платформах, незалежно від їхньої вартості.

Про це посадовець повідомляє у своєму Telegram-каналі і зазначає, що законопроєкти були подані на вимогу українського бізнесу (АСС, ЕВА, ФРУ, АПІТУ, УРБ, RAU, ТПП).

Тексти проектів про внесення змін до Митного та Податкового кодексів повністю розроблені відповідними бізнес-асоціаціями.

Ними пропонується визначити наступне:

Громадяни можуть отримувати без оподаткування ПДВ товари вартістю до 45 євро за умови, що такі товари надсилаються на їх адресу фізичними особами без будь-якої оплати та без комерційної мети.

Товари, що купуються на маркетплейсах або інших подібних платформах, підлягають оподаткуванню ПДВ незалежно від їх вартості. При цьому, ввізне мито з таких товарів буде справлятися лише у разі, якщо їхня вартість вища 150 євро.

З метою полегшення адміністрування ПДВ та пришвидшення оформлення посилок на митниці пропонується:

  • за аналогією з наявним у країнах ЄС механізмом IOSS, запровадити можливість сплати ПДВ безпосередньо постачальником товарів або маркетплейсом чи іншою подібною платформою, за сприяння  якої відбувалося постачання такого товару.
  • запровадити нову митну декларацію для товарів з незначною вартістю з набором даних, аналогічним митній декларації Н7, яка існує у країнах ЄС. При цьому, наявні зараз форми документів для декларування посилок зможуть використовуватися і надалі.

Гетманцев наголошує, що сплата ПДВ постачальником товару або маркетплейсом виключить необхідність додаткових митних платежів з боку покупця під час митного оформлення та сприятиме пришвидшенню процедур.

Пропоную колегам підтримати ініціативу бізнесу та долучитися до підписання законопроектів (картки 1783273, 1783307), - пише Гетманцев.

Читайте також: “Нова пошта” хоче досягти повної енергонезалежності: скільки це коштуватиме

Раніше ми розповідали, що “Укрпошта” оголосила про початок стратегічного партнерства з китайським маркетплейсом Temu. Що передбачається в рамках ініціативи, читайте в матеріалі.