Франчайзинг в Україні сповільнюється: кількість нових бізнесів впала уп’ятеро

Кількість нових франчайзингових бізнесів, відкритих у 2024-му, суттєво зменшилася порівняно з попереднім роком. Якщо у 2023 році було запущено майже 7500 таких проєктів, то у 2024 році цей показник склав лише близько 1500.

Про причини уповільнення в динаміці запуску нових проєктів розповіли в консалтинговій компанії Franchise Group у коментарі для Delo.ua 

Підприємці обережніше підходять до інвестицій, відкладаючи запуск нових бізнесів на півроку або навіть рік, — зазначила PR-директорка компанії Franchise Group Анастасія Саракуз.

Про такі ж негативні тенденції говорять і в компанії FRANCH, яка надає послуги з консультації по запуску та розвитку бізнесу на франшизах. 

Частина наших клієнтів мають вже упаковані франшизи, але не анонсують їх або ставлять процес масштабування на паузу, — говорить CPO компанії FRANCH Марія Дорош.

За її словами, причинами є ускладнення кадрової ситуації через мобілізацію, нестабільна ситуація з енергосистемою та, в загальному, складна ситуація у країні.

Всього в Україні близько 600 компаній продають свої франшизи. Станом на початок 2023 року в Україні діяло приблизно 550 компаній, що розвивали свої мережі за франчайзинговою моделлю. У 2022 році в Україні працювало 592 компанії-франчайзери. 

Читайте також: Релокація бізнесу: куди і звідки переїжджали компанії у 2024 році

Найбільшими гравцями ринку франшиз в Україні є: 

  • “Нова пошта” — 2 100 відділень, 18 000 поштоматів лише в Україні. 
  • ROZETKA — станом на жовтень 2024 року мережа в Україні налічувала 500 магазинів. 
  • "Галя Балувана" — станом на травень 2024 року мережа налічувала понад 950 магазинів в Україні та 172 франчайзі. 
  • Dnipro M — 604 салонів в Україні, з яких 277 власних та 327 франчайзингових.