Fozzy Group планує вивести “Сільпо” на польський ринок

Великий гравець на ринку українського ринку продовольчого рітейлу Fozzy Group хоче розвинути мережу супермаркетів "Сільпо" в Польщі. Наразі компанія шукає локації в сусідній країні, де могла б відкрити свої перші магазини.

Згідно з неофіційними даними спеціалізованих польських порталів, у Fozzy Group цікавляться ринками Центральної та Південної Європи. Польща є пріоритетною ціллю експансії не лише через географічну чи культурну близкість, а і через велику кількість українців, які там проживають.

Зазначається, що "Сільпо" веде подібні переговори в інших країнах, наразі у компанії ще не прийняли остаточного рішення щодо напрямку міжнародної експансії. На думку інформаторів видань, Польща є логічним напрямом розвитку для Fozzy Group. У неофіційних розмовах також фігурують Словаччина, Чехія, Румунія чи Болгарія.

Від чого це залежить?

Врешті, відкриття магазинів у тих чи інших регіонах, залежить від того, де компанія знайде вигідні локації для інвестицій.

За інформацією порталу Wiadomoscihandlowe.pl, у Польщі спостерігається дефіцит якісних торгових площ, які б задовольнили керівництво українського рітейлера.

Саме тому Fozzy Group розглядає не лише приміщення для оренди, а й варіант із придбанням діючих мереж у відповідному форматі чи викуп окремих приміщень у мереж гіпер- і супермаркетів.

Останніми місяцями торгова мережа “Сільпо” почала досліджувати ринок роздрібної торгівлі Польщі. До повномасштабного російського вторгнення ми вивчали найкращі практики роздрібної торгівлі FMCG товарами у США, Великобританії, Китаї, Іспанії, Франції та інших країнах ЄС. І ми продовжуємо це робити в Польщі, — сказали журналістам у Fozzy Group.

У компанії наголошують, що сьогодні в ЄС знайшли прихисток тисячі українців і коли вони повернуться на батьківщину, їхні очікування щодо продуктового магазину можуть змінитися. Через це мережа має розвиватись, щоб пропонувати кращий сервіс незалежно від війни.

Досліджуючи польський ринок, ми виявили, що польські експерти з роздрібної торгівлі зацікавлені в досить унікальній ціннісній пропозиції „Сільпо“. Ми налагодили чудову співпрацю, наприклад, з польськими пивоварнями, фермерами та шеф-кухарями. Тому було корисно поділитися досвідом і вивчити спільні можливості для розвитку, — додали у прес-службі.

Де відкриватимуть магазини?

Директор дослідницької компанії GT Partners Ukraine Ігор Гугля зазначає, що за останні роки супермаркети “Сільпо” відкривалися або в ТРЦ, або в окремих будівлях, які часто були побудовані спеціально під магазин.

Якщо компанія хоче застосувати такий же підхід у ЄС, їм доведеться неабияк попрацювати над вивченням невідомих ринків.

Якщо мережі "Сільпо" вдасться вийти на якийсь із закордонних ринків, вона може одночасно стати амбасадором багатьох українських брендів у Європі, досі невідомих місцевому споживачу. Від цього виграють і українські виробники, які знайдуть для себе нові ринки збуту, - каже Ігор Гугля.

За його словами, чудову рекламу "Сільпо" можуть зробити самі українці, що виїхали до Польщі. Тож рітейлер може відкривати свої супермаркети у першу чергу в тих містах, де спостерігається велика концентрація українців.

Оцінка експертів

На думку експертів ринку, можливе рішення Fozzy Group вивести мережу "Сільпо" на польський ринок є досить розумним. З огляду на те, що сьогодні купівельна спроможність українських споживачів зменшується, компанія змушена шукати альтернативу на інших ринках.

У той же час керівництво групи має розуміти, що ринок Польщі є надзвичайно конкурентним і боротьба тут зосереджена на пропозиції низьких цін.

Експерти Wiadomoscihandlowe.pl вважають, що український рітейлер може бути тут успішним, якщо знайде свою нішу та аудиторію.

Ідеальним рішенням цього питання може бути відкриття концептуальних магазинів. Так компанія зможе не лише розпочати експансію, а й реально розвиватись.

Але оператор мусить врахувати специфіку ринку Польщі і те, що майже всі концепції делікатес-маркетів у цій країні зазнали невдачі у зіткненні з мережами дискаунтерів.

Чи може “Сільпо” успішно конкурувати з Biedronka, Lidl чи Dino?

Так, але це потребуватиме дуже значних інвестицій і, можливо, навіть поглинання якоїсь середньої місцевої мережі.

Варто зауважити, що польський ринок food-ритейлу досі є набагато менш консолідованим, ніж у Західній Європі. Останнім часом тут спостерігають не появу нових гравців, а, скоріше, вихід з країни.

"Сільпо" доведеться адаптувати свій асортимент під польського споживача та пропонувати привабливі ціни. Також супермаркети у короткий проміжок часу мають почати генерувати багатомільярдні доходи, щоб вдало конкурувати з іншими рітейлерами.

Джерело: All Retail

Читайте також: Нові тенденції і виклики: як українські рітейлери адаптуватимуть бізнес у 2023 році