Епоха штучного інтелекту: як українські ТРЦ та ритейл використовують нейромережі
У світі почалася епоха штучного інтелекту, яка охоплює усі сфери життя та бізнесу. Популярність цього явища неможливо ігнорувати, тож до загальної хвилі приєднуються і ритейлери.
iBeacon, Midjourney, Kissa AI, Geofencing - усі ці інструменти можуть бути корисні вже сьогодні, а як саме українські ритейлери та ТРЦ їх впроваджують, розповідають LIGA.net. УРТЦ пропонує найцікавіше у своєму матеріалі.
ШІ та ТРЦ
Одними з перших Україні штучний інтелект у своїх маркетингових комунікаціях використали у ТРЦ Gulliver.
Штучний інтелект згенерував за заданими параметрами макет з промо телеграм-каналу ТРЦ Gulliver, який ми надалі використовували всередині комплексу. Крім того, ми активно користувалися цим інструментом у наших соціальних мережах – для створення розважально-естетичного контенту, на кшталт підбору стильних образів тощо, – розповідає директорка з маркетингу ТРЦ Катерина Жураківська.
Нещодавно торговельний центр разом з Національним музеєм Тараса Шевченка створили мультимедійний фільм про Кобзаря. Відео транслювали на фасадних екранах ТРЦ, його особливістю був цифровий аватар Тараса Шевченка, створений за допомогою ШІ.
Паралельно працював чат-бот у месенджері, де віртуальному Шевченко можна було поставити запитання.
Керуючий директор ТРЦ DREAM Олексій Пашунов також має досвід використання нейромереж у роботі.
На сьогодні впровадження нових технологій уповільнено. Ми зосереджені на необхідніших, як ми вважаємо, складових стосунків з відвідувачами та орендарями. Але в планах на перспективу звісно є покращення клієнтського сервісу за допомогою нових технологій та штучного інтелекту. Як приклад зарубіжного досвіду використання ШІ можу виділити геофенсинг (Geofencing), який на основі вивчення розташування відвідувача дозволяє надсилати персоналізовані повідомлення відвідувачам про акції тощо, - розповідає він.
За словами Пашунова, деякі ТРЦ Західної Європи використовують штучний інтелект для допомоги відвідувачам в отриманні інформації про наявність товару.
Бот може навіть зрозуміти, що відвідувач засмучений, і попередити персонал, щоб ті оперативно допомогли гостю.
ШІ в продуктовому ритейлі
Мережа гіпермаркетів Auchan використовує нейромережі для візуалізації ідей, ритейлер був одним із перших в Україні, хто використав iBeacon. Йдеться про систему датчиків, які розташовані всередині магазину, коли покупець проходить повз них, йому на телефон приходить персоналізоване сповіщення щодо конкретних акцій чи пропозицій саме в цьому магазині, в тому конкретному відділі, повз який він пройшов.
Ця система себе добре зарекомендувала в Європі та США. Проте український клієнт на той момент був не готовий до персоналізованої акційної пропозиції. Можливо, повернемося до цієї ідеї пізніше, якщо в Україні також стане масовою ідея полювання за знижками, – каже регіональний директор з продажів Auchan Україна Сергій Федоровічев.
Слідкує за трендами і мережа VARUS, доволі давно і успішно сервіси на основі ШІ використовує відділ контенту ритейлера.
ChatGPT допомагає генерувати тексти для описів товарів, що суттєво економить час працівників і скорочує витрати компанії.
Також VARUS залучає для роботи сервіс Midjourney, його використовують для створення зображень для товарів на сайті.
Врешті відділ контенту мережі з’ясував, що нейромережа може цілком замінити фотосесію та закрити потребу в зображеннях для деяких товарів власного виробництва. Midjourney корисний для генерації якісних ілюстрацій для м’яса, риби, фруктів, готових страв тощо.
Понад три роки технології ШІ використовує Fozzy. Компанія розробляє інноваційні рішення для торгових мереж, логістики й ресторанного бізнесу на базі R&D-центру ШІ та інновацій "Лабораторія Зі".
Ритейлер вже створив систему аналізу відгуків у соцмережах, а також розумну екосистему з розпізнавання продуктів у ресторанному бізнесі - Kissa AI. Як це працює, ми раніше розповідали у матеріалі.
Однак не всі ритейлери поспішають активно використовувати штучний інтелект, мережа NOVUS ще вивчає цей інструмент, однак ритейлер впевнений, що у майбутньому нейромережі стануть важливою частиною нашого життя і бізнесу.
Як штучний інтелект змінить ритейл?
За даними опитування Honeywell, за кордоном майже 6 із 10 ритейлерів очікують впровадження ШІ, машинного навчання (МН) та технологій комп’ютерного бачення (КБ) наступного року з метою покращення досвіду купівель онлайн та в магазині.
Лише 3% респондентів відповіли, що взагалі не використовують в роботі новітні технології. Майже половина опитаних назвала ШІ, MН і КБ найкращими технологіями, які матимуть значний вплив на галузь ритейлу у наступні три-п’ять років.
Читайте також: ТРЦ Gulliver разом з МАН запускають перший в Україні науковий цирк
Керівник галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції Делойт в Україні Олександр Ямпольський прогнозує, що вже у найближчий рік штучний інтелект спричинить серйозні зміни в галузі роздрібної торгівлі. Вони торкнуться усього, від перевірки віку покупця до аналізу клієнтського досвіду.
Журналісти поставили схоже питання безпосередньо ChatGPT, нейромережа відповіла, що штучний інтелект у ритейлі можна використовувати для планування, управління запасами та створення чат-ботів.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації