E-commerce 2024: як змінився український ринок протягом року (дослідження)

Протягом 2024 року українці придбали в інтернеті товарів та послуг на загальну суму 239 млрд гривень.

Це на 25% більше, ніж у 2023-му, свідчать результати дослідження групи компаній EVO, які отримав The Page.

У ритейлі доля е-commerce цього року склала 10%, що вдвічі менше за показники Польщі та Сполучених Штатах. При цьому кількість інтернет-покупців та частота покупок за рік зросли.

За результатами дослідження, наразі в Україні близько 11 млн інтернет-покупців, які в середньому роблять 17 покупок онлайн на рік. В середньому за раз вони витрачають 1300 гривень.

Як повідомляють у Prom, найпопулярніші товари, які купували онлайн у 2024-му:

  • чохли для телефонів,
  • біодобавки,
  • кеди,
  • корм і ласощі для тварин,
  • парфуми.

top 5 najpopulyarnishyh kategorij tovariv | 1

У найспекотніші місяці літа популярною була також кліматична техніка, категорія мала найбільший темп зростання у цьому році.

Також продовжувався тренд останніх років на блекаутні товари, зокрема генератори та зарядні станції.

top 5 zrostayuchyh kategorij tovariv | 2

Драйвери зростання e-commerce у 2024 році

Найбільшим бар’єром для онлайн-покупок є доставка, яка подекуди сягає 15-20% вартості товару.

Через це ключові гравці працюють над її здешевленням, відкриваючи власні точки видачі та вступаючи у стратегічні партнерства з логістами.

EVO зазначає, що зручні відтерміновані оплати та кредити стимулюють продажі не лише дорогих товарів, а й повсякденних.

Читайте також: Як змінилися доходи і витрати українців у 2024 році – дослідження

При цьому довіра до онлайн-оплат, підкріплених брендами, (RozetkaPay, «Пром-оплата», «OLX Доставка» тощо) формує звичку та стимулює повторні покупки.

Очікується, що у 2025 році доля покупок у кредит зросте і 15-20% продажів із розтермінуванням стануть нормою.