Дмитро Танько, “Епіцентр”: попри війну українці ніколи не економлять на товарах для дітей

Продажі товарів для дітей, зоотоварів і товарів для активного відпочинку та садівництва демонструють стабільну динаміку приросту до довоєнних показників навіть на тлі загального спаду споживчої активності в Україні.

Про це повідомив директор з роздрібної торгівлі мережі "Епіцентр" Дмитро Танько в інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна".

Попри складні умови життя в країні, ми ясно бачимо, що діти - це те, на чому українці не економлять. Навіть на початку повномасштабної війни, здавалося б, люди повинні були витрачати гроші тільки на найнеобхідніше, але вони купували іграшки. Підтримка дитинства залишається пріоритетом для українців навіть у найважчі періоди. Незважаючи на те, що багато дітей виїхали, а в Україні спостерігається спад народжуваності, деякі категорії дитячих товарів демонструють позитивну динаміку, навіть до 40% порівняно з довоєнним періодом. Зокрема, найкращу динаміку показують іграшки, - зазначив Танько.

Він також відзначив позитивну динаміку продажів у напряму Military, що є логічним, цьогоріч продаж військового одягу та взуття перевищив у 2,5 раза показники довоєнного 2021 року.

Нові звички споживачів значною мірою продиктовані новими обставинами та реаліями. 

Так, найпопулярнішими за період війни стали категорії товарів, що забезпечують певну автономність і самозабезпечення будинків. Передусім це генератори, далі - зарядні станції, ліхтарі, обладнання захисту електромереж (стабілізатори напруги, автоматичні вимикачі, реле, таймери, лічильники електроенергії тощо), павербанки та туристичні плитки і пальники.

Утім, я хотів би виокремити три групи товарів, які також мають позитивну динаміку, хоча не пов'язані ні з військовим спорядженням, ні з енергозабезпеченням, а саме: товари для побуту, для хобі та відпочинку, і товари для дітей, - зазначив Танько.

У першій половині 2024-го продаж зоотоварів зріс більш ніж на 20%, садові меблі та меблі для активного відпочинку і кемпінгу - на 30%, одяг і взуття зросли на 17%.

Також цьогоріч Танько відзначає досить незвичний бум продажу насіння у лютому, динаміка приросту становить понад 35%.

На чому економлять?

Щодо економії, то найбільше падіння порівняно з 2021 роком фіксують у сегменті будівельних матеріалів, суттєво просів продаж дверей і керамічної плитки.

Утім, ми бачимо, що щойно ситуація в країні стає стабільнішою, продаж цих груп товарів і всіх будівельних матеріалів починає зростати. Люди починають інвестувати у свій комфорт і майбутнє, - повідомив він.

Читайте також: “Епіцентр” запускає ще одну виробничу лінію свого заводу керамічної плитки

Знизився інтерес до посуду та категорії "подарунки", однак українці частіше стали купувати книжки.