Дмитро Деревицький, “Алло”: поки що перспективи ринку не оптимістичні

Засновник та основний акціонер мережі магазинів техніки та електроніки “Алло” Дмитро Деревицький розповів, як три роки повномасштабної війни змінили компанію, які трансформувалися її клієнти, менеджмент та інші аспекти бізнесу.

Про це СЕО розповів у бліцінтерв’ю виданню Delo. Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше з нього.

Початок повномасштабної війни

За словами Деревицького, напередодні вторгнення компанія проінструктурувала співробітників, як поводитися в разі війни, а в перші дні — "законсервували" магазини та почали релокацію складів з Київської області.

Але ми не врахували, що частина території України доволі швидко опиниться в окупації, і варто було не просто тимчасово зачинити магазини, а в принципі перемістити їх на більш безпечну територію. Релокація складів виявилася доволі непростим процесом, адже на заході країни складно швидко знайти приміщення, яке б задовольняло потреби бізнесу. Краще було б, якби ми розпочали цей пошук заздалегідь, - розповідає спікер.

У перший місяць “Алло” виплатити 25 млн грн матеріальної допомоги 3,5 тисячам своїх співробітників. Частині з них довелося призупинити роботу, але вже до кінця 2022 року майже всі співробітники повернулися на робочі місця.

Як змінилася компанія за три роки війни

За ці три роки “Алло” втратили 56 магазинів: 18 знищено, 36 залишилися на окупованій території. 

Ще десятки точок були розграбовані, як-от в Херсоні чи Гостомелі. Загальні втрати "Алло" склали сотні мільйонів гривень. Протягом цього часу ритейлер зазнав понаж 10 випадків влучання ракет, і дивом ніхто з команди не постраждав — наприклад, в ТРЦ в Кременчуці. 120 співробітників мережі мобілізовано, і, на жаль, троє з них загинули.

yxrc2m 4ffbb8b0e87f1d22897ff233c209792e | 1

До 24 лютого 2022 року компанія "Алло" була централізованою, а після – стала більш децентралізованою і гнучкою. Ще більша частина офісних співробітників почала працювати віддалено, причому не лише з інших областей України, а й з різних куточків світу, - каже Дмитро Деревицький.

Також СЕО відзначає, що бізнес став більш онлайновим. Наразі “Алло” має до 50% продажів саме в онлайні, і, напевно, це найвищий показник в техноритейлі України.

Протягом 2024 року у компанії працювали над переосмисленням бізнес-моделі та позиціонуванням на ринку, вирішили сфокусуватися на інноваціях, розвитку маркетплейсу доступних інноваційних товарів.

Крім цього ритейлер почав експериментувати з форматами офлайн-роздрібу: відкривати точки видачі "Алло Express", готувати до запуску новий формат магазинів.

Як змінилися клієнти з початку повномасштабної війни?

СЕО відзначає, що українці стали більш заощадливими — цінують як гроші, так і свій час.

Це частково пояснює те, що клієнт пішов в онлайн. Тепер він значно менше робить спонтанних покупок, зважує всі за та проти, чи потрібна покупка в принципі. Звісно, боротися за такого клієнта стало складніше.

За виключенням деяких категорій, як-от зарядні пристрої, український ринок електроніки стагнує. Це пояснюється економічним станом в країні, міграцією мільйонів людей за кордон, інфляцією тощо. Чи виросте ринок знову і коли — залежить здебільшого від перебігу війни та повернення українців назад. Лише за минулий рік з України виїхали на 500 тисяч людей більше, ніж заїхали, а це все наші клієнти.

Читайте також: Юлія Томусяк, Famo, Pinky: про розширення мережі, власне виробництво, плани на 2025 рік та інше

Поки що перспективи ринку не оптимістичні, резюмує Деревицький. Проте у компанії сподіваються, що до кінця 2025 року воєнні дії закінчаться, і українці, що виїхали, повернуться.