Даринок 2021-го: київський маркет-мол підвів підсумки року
2021 року столичний маркет-мол відвідали 11,6 млн осіб, що на 12% більше, ніж роком раніше. Вакантність торгової площі складає 2%. Серед досягнень також підписання договору з 25 новими операторами та відкриття дитячого розважального центру Fly Park загальною площею 2 200 кв. м.
Зростання відвідуваності
Незважаючи на діючі обмеження і навіть перебування Києва в «червоній зоні», футфол маркет-молу зберігає тенденцію до відновлення: всього 2021-го локацію відвідали 11,6 млн осіб, таким чином річний приріст відвідуваності становив 12%. Для того, щоб підтримувати інтерес покупця та залучати нову аудиторію, команда Даринку постійно працює над поліпшенням та розширенням сервісів, що надаються, створенням нових локацій з активностями та актуалізацією торгової пропозиції. Найбільш ефективними інструментами взаємодії з аудиторією у 2021 році стали:
- Entertainment. Протягом року команда організувала 65 активностей та івентів, що суттєво позначилося на трафіку. Так, наприклад, у лютому, на святкування Масниці, Даринок зібрав близько 10 000 осіб за 2 дні.
У свою чергу найбільший батутний парк розваг просто неба Summer Park, загальною площею в 2 000 кв. м, упродовж сезону відвідало близько 100 000 осіб.
- Орієнтація на підлітків. 2021-го маркет-мол визначив стратегічною метою залучення підліткової аудиторії. Наприклад, у вересні в рамках проекту «Безумний двіж» було організовано зустріч та воркшоп із відомими українськими блогерами, серію розіграшів iPhone. Протягом року також виступали улюблені виконавці покоління Z – Jerry Heil, KHAYAT, гурт Open Kids, учасник «Голос Діти» Ярослав Рогальський та інші. Як результат до кінця року частка аудиторії від 12 до 17 років склала 4% від загальної кількості, що на 76% вище, ніж у попередньому році.
Посилення пулу tenant-mix та поточна вакантність
Тenant-mix у 2021-му посилили 25 операторів, серед яких бренди Арбер, Klaros, Fromus, Trend, Farmacia, Billerbek, Blest Kids, Snite, Стіл та Стілець, лабораторія Мед Лаб, Флай Парк із сегментів fashion, побутових товарів та товарів для дому, послуг, FMCG, розваги. Завдяки підписанню нових договорів оренди Даринку вдалося знизити відсоток вакантності: 2022-й маркет-мол входить із цифрою 2% порівняно з 5% роком раніше. Це один із найкращих показників серед торгово-розважальних центрів Києва.
Одним із головних досягнень року команда називає відкриття у березні на другому поверсі маркет-молу дитячого розважального комплексу Fly Park, загальною площею 2 200 кв. м з різноманітними активностями, інноваційними технологіями, фудкортом та 6-ма банкетними кімнатами. З дня відкриття локацію відвідало близько 80 тисяч дітей.
Орендна стратегія залишилася незмінною. На відміну від моделі класичного торговельного центру, маркет-мол Даринок – це мікс мережевих ритейлерів, приватних підприємців та операторів середньої мережі. Як показує практика, такий підхід дозволяє охопити набагато ширшу аудиторію. Адже, з одного боку, існує попит на різноманітність виробників, сегментів продукції, з доступною ціновою політикою та можливістю поторгуватися, що забезпечує класичний ринок. Але з іншого — аудиторію приваблюють комфортні, інноваційні моли з їх розвиненою інфраструктурою, магазинами відомих європейських брендів. Даринок є симбіозом цих двох типів ритейлу і тому цікавий обом категоріям.
Розвиток digital-платформ
Цього року Даринок узяв курс на трендову платформу TikTok. Легкий та невимушений ton of voice із близькими відвідувачеві ситуаціями у відео дозволили каналу залучити вже понад 7 300 фоловерів, а деякі ролики зібрали близько 60 000 переглядів.
Благодійність
Щорічно Даринок підтримує соціальні проекти, спрямовані на благодійну допомогу, і 2021-й не став винятком. Так, у грудні маркет-мол подарував 500 квитків на розваги (нова ковзанка та Fly Park) дітям із малозабезпечених сімей, які опікуються фондом «Дім Доброти». Регулярно проводяться дитячі ярмарки-броканти, виручені кошти яких також частково йдуть на благодійність. Також Даринок підтримав ініціативу притулку «Сіріус» та перед новорічними святами провів благодійну зустріч, присвячену турботі про безпритульних тварин.
Плани и стратегія на 2022 рік
У новому році Даринок продовжуватиме рухатися по стратегічній лінії retailtainment, яка орієнтована не просто на шопінг, а на створення атмосфери та приємних вражень для всієї родини. Згідно з маркетинговими дослідженнями торгового об’єкта, 59% відвідувачів мають дітей, серед них майже половина (27%) приходить у маркет-мол разом із дитиною. Тому такий формат зручний для аудиторії: батьки можуть знайти розвагу для дитини, а самі тим часом вирушити на шопінг.
Серед планів Даринку на 2022 рік варто виділити:
- Відкриття фудкорту на вулиці загальною площею 2 905 кв. м. За даними досліджень маркет-молу, близько 34% аудиторії регулярно харчуються на фудкорті, 68% періодично. До того ж близько 40% опитаних приваблює не лише шопінг, а й емоційна складова, можливість провести час за спілкуванням із друзями. Тому таке рішення стане додатковою точкою тяжіння для відвідувачів. Фудкорт у street-food стилі поєднає до 10 різних кухонь: Ізраїль, Італія, Азія, Європа, Мексика, Америка, а також бари, двоповерхову зону посадки та окрему івент-зону.
- Каток просто неба. За традицією багато родин у зимові свята вирушають на активний та рухливий відпочинок — якщо не в гори, то на найближче льодове покриття. До новорічних свят Даринок спільно з Арт-заводом Платформа відкрив ковзанку, загальною площею 1 200 кв. м.
- Курс на реновацію. У планах маркет-молу направити понад 30 млн. грн. інвестицій на оновлення існуючих об’єктів. Це дозволить забезпечити ще більше можливостей для комфортного шопінгу, відпочинку та розваг, удосконалити візуальну складову та збільшити трафік.
2022-го року Даринку виповнюється 20 років. Сьогодні це один із лідируючих об’єктів торговельної нерухомості з 17-ма тисячами робочих місць та від 50 тисяч відвідувачів щодня. За рахунок існуючої концепції retailtainment та реновації цю дату маркет-мол планує ознаменувати зростанням трафіку від 10% за рік та на 30% за наступні 5 років. Серед стратегічних напрямів бізнес-девелопменту команда виділяє розширення цільової аудиторії (орієнтація на бізнес-сегмент з воркшопами та майстер-класами, заходи для студентів, ярмарки вакансій тощо), збільшення охоплення у діджитал-платформах, впровадження інноваційних IT-технологій ритейлу, подальший розвиток корпоративно-соціальної відповідальності.