ЦУМ Київ відкрив новий арт-сезон, присвячений українській культурній спадщині та народному мистецтву
Київський ЦУМ відкрив традиційний арт-сезон, який цього року присвятив українській культурній спадщині та народному мистецтву. Колекція народної творчості Музею Івана Гончара стала головною натхнення для створення вітрин ЦУМ.
Як повідомляє RAU з посиланням на прес-реліз столичного універмагу, вітрини відбивають народну архітектуру, косовську кераміку, обряд, гончарство, рушник, прикраси та традиційний побут. Під час підготовки до сезону команда універмагу поринула в архіви та традиції, на яких ґрунтується українська культура, та зібрала з різних регіонів України унікальні предмети народної творчості. Деякі характерні елементи та деталі були відтворені вручну сучасними ремісниками.
Процес створення кожної з вітрин символічно втілив єдність України, згуртувавши роботу майстрів та підприємців з різних куточків країни. Розпис рукотворних копій косовської кераміки зайняв 50 годин. Відтворення скрині 1909 року з колекції музею – понад 24 години. У вітрині «Гончарство» зібрано предмети з п’яти областей України — разом вони розповідають про традиційні форми української кераміки та гончарства. 20 снопів очерету було доставлено до Києва з Одеської області – для створення декору вітрини «народна архітектура», натхненної елементами української хати. Свічник-трійця, виготовлений з липи та прикрашений традиційним гуцульським орнаментом, — робота гуцульських майстрів, які створюють репліки автентичних стародавніх предметів.
Всього у вітринах використано 3 кілометри стрічок, 100 кілограмів вівса та 12 видів сушениць з околиць Київської області.Будинок, що фігурує у відео-вітрині на тему українського рушника, було знято на Полтавщині, де він уже понад 100 років стоїть на території старого козацького хутора. Автентичний дах господар відновлював власноруч, як колись робив його дід.
«Традиційна народна культура виходить у сучасний простір міста та звучить актуально завдяки талановитим дизайнерським рішенням. Ми раді, що колекція музею Івана Гончара надихнула команду ЦУМ. Цей проект витончено та елегантно зав’язує цікавий діалог минулого із сучасним. Як бачимо, традиційна культура не вичерпує себе з часом, вона залишається джерелом та фундаментом, вона, як ніщо інше, нагадує нам про себе», — коментує Петро Гончар, директор Музею Івана Гончара.
«Пізнаючи українську історію, традиції, народну творчість ми впізнаємо самих себе, стаємо сильнішими. З вірою у перемогу та, незважаючи на складнощі, команда ЦУМ, як увесь український народ, стійко продовжує робити свою справу. Саме тому для нас було дуже важливо, щоб традиційний арт-сезон ЦУМ, що вже відкривається щоосені, відкрився і цього року», — коментує Маруся Коваль, маркетинг-директор ЦУМ Київ.
Дізнатись більше про кожну тему українського арт-сезону можна, відсканувавши QR-код на відповідній вітрині. Для повного емоційного залучення до сюжетів вітрин було розроблено унікальний музичний супровід, авторами та виконавцями якого стали представники молодіжної фольклорної групи «Щука-Риба».
Якщо зовні вітрини ЦУМ — вікна у традиційну народну творчість, всередині арт-сезон представляє чотири pop-up зони виробів сучасного українського дизайну від брендів, які надихаються народними мотивами, національною культурою та працюють у традиційних техніках. Інсталяції, розташовані на різних поверхах універмагу, є продовженням візуального оформлення головних вітрин універмагу.
Фото експонатів із колекції Музею Івана Гончара також було використано для оформлення дизайну пакетів та подарункових сертифікатів ЦУМ. Відвідати український арт-сезон у ЦУМ та поринути глибше у рідну культуру можна до кінця жовтня.
Читайте також: На території торгового центру Metro Почайна відкрилося перше у Києві соціальне кафе-пекарня Sunshine Café