Цікаве за тиждень (31 березня). Збитки ритейлу, плани LPP, стійкість торговельної нерухомості та інше

Українська Рада Торгових Центрів зібрала найцікавіші новини ТРЦ, комерційної нерухомості, девелопменту та ритейлу за тиждень, з 25 по 31 березня.

Збитки українських ритейлерів через війну

За даними щорічного опитування ритейлерів України, яке провела Українська Рада Торгових Центрів, сума прямих збитків в сфері роздрібної торгівлі в 2022-2023 рр. через воєнні дії на території України становить 2 426 млн доларів США.

Попри війну роздрібні оператори не зупиняють розвиток своїх мереж. Якщо в 2022 році через окупацію та руйнування кількість роздрібних торговельних точок знизилась на 18%, то в 2023 році відбулось зростання на 12%.

На такий же рівень приросту торговельних точок ритейлери розраховують й протягом 2024 року.

Розвиватись мережі мають намір як в форматі ТЦ, так і в форматі стрит-ритейлу. Дехто акцентує увагу саме на розвитку інтернет-продажів. Частка товарообороту через онлайн-продажі за рік зросла з 14% до 15%, зазначає аналітичний відділ УРТЦ.

Дослідження ринку торговельної нерухомості CBRE

Ринок торговельної нерухомості Києва продемонстрував стійкість до поточних викликів. Споживчий попит покращився, зростання індексу споживчих цін сповільнилося, а реальний ВВП укріпився на 5%-5,5% на відміну від різкого падіння попереднього року.

За даними компанії, останні два роки ритейлери фокусувалися на зменшенні витрат та оптимізації своїх мереж.

Попри обережність у відкритті нових магазинів у 2023 році, найбільші гравці скористалися вигідними умовами оренди та наявністю вільних площ у найбільш популярних локаціях.

Найбільш активними орендарями на столичному ринку минулого року були сегменти:

  • FMCG;
  • побутової електроніки;
  • та товарів для краси і здоров’я.

Ще одним помітним ритейлером стала компанія “Аврора”, лідер у сегменті дискаунтерів товарів для дому, яка відкрила 77 магазинів у Києві протягом 2023 року. А повний текст дослідження читайте в матеріалі.

Індекс споживчих настроїв українців впав

У лютому 2024 року індекс споживчих настроїв (ІСН) знизився на 6,2 пункти – до 70,2 пунктів (за шкалою від нуля до 200).

Цей рівень є найнижчим від початку повномасштабного вторгнення, свідчать дані щомісячного дослідження Info Sapiens.

З початку війни індекс опускався майже так само низько лише у червні 2022 року – до 72,2 п, однак все одно був вищим.

Найвищий показник був зафіксований у березні 2022 та навесні 2023 року.

Цього лютого знизилися усі складові індикатора, крім індексу поточного особистого матеріального становищ, який зріс на 0,9 п до 50,8 п.

Польська група LPP планує подвоїти кількість магазинів

Польська група LPP, якій належать бренди Reserved, Sinsay та інші, планує за наступні три роки вдвічі збільшити кількість своїх магазинів, зробивши ставку на бюджетний бренд Sinsay та загальне зростання обсягів продажів компанії.

Компанія хоче досягти 4755 магазинів до кінця 2026 року, з яких 3248 – магазини Sinsay.

Зазначається, що за минулий рік фінансовий дохід групи зріс на 9,3% і сягнув 17,41 млрд злотих (4,38 млрд доларів США).

При цьому чистий прибуток підскочив на 85,5% до 1,61 млрд злотих, що відповідає попереднім оцінкам. Детальніше про плани ритейлера, читайте в нашому матеріалі.

Як змінилися споживчі звички на третьому році повномасштабної війни

На третьому році повномасштабної війни українці почали більше економити, стають прискіпливішими до брендів і все частіше обирають вітчизняні товари.

Про це свідчать результати великого дослідження споживчих трендів від Gradus Research. Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше з опитування.

Бачимо ще більшу раціоналізацію споживання і зростання прихильності до українського виробника. Це закономірні явища, адже їм передувало усвідомлення громадянами довгого марафону війни, відповідно, зростає заощадливість. Але на першому місці не фактор ціни, а бажання підтримати українське, — розповідає соціологиня, засновниця і директорка дослідницької компанії Gradus Research Євгенія Близнюк.

Читайте також: Архітекторка Роксолана Медвідь: технологічні інновації, які визначають майбутнє торговельних центрів

Ставлення українців до брендів лишається доволі прискіпливим. 62% респондентів звертають особливу увагу на бренд під час здійснення покупок, тоді як у грудні 2022 таких було трохи більше половини (54%).

В топі споживання залишаються їжа та ліки, також це категорії, на яких найменше економлять. Також найменше страждають від зменшення бюджетів витрати на освіту та транспорт/паливо.