Цікаве за тиждень (16 липня). Зниження індексу самопочуття ритейлу (RWBI), відновлення ринку ресторанів та інше

Українська Рада Торгових Центрів зібрала найцікавіші новини комерційної нерухомості та девелопменту за тиждень, з 10 по 16 липня.

Індекс самопочуття ритейлу (RWBI) у червні незначно знизився через сезонний фактор

Показник Індексу самопочуття ритейлу (RWBI) в Україні в червні 2023 р. становить 28,6 пунктів, що на 0,2 пункти менше, ніж в травні. Невелике зниження обумовлено традиційним зменшення відвідуваності влітку.

З початку року Індекс стабілізувався, коливання мають незначний характер.

Детальний графік зміни індексу дивіться в нашому матеріалі.

Кабмін заборонив аптекам вивіски та назви з інформацією про рівень цін

Йдеться про назви, які характеризують ціни в них або свідчать про спрямованість на обслуговування певних категорій осіб.

Відповідні зміни вже внесено до ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів.

На аптечній вивісці та зовнішніх рекламних конструкціях закладу дозволяється зазначити (окрім використання позначення виду аптечного закладу) найменування ліцензіата та/або торговельної марки, що належить ліцензіату на законних підставах.

Детальніше про нововведення читайте в матеріалі.

Українським ритейлерам вдалося відновити роботу 99% торгових точок

Наразі закритим залишається лише 1% торгових об’єктів/магазинів в Україні.

З початку повномасштабної війни цей показник зменшився на 28%, свідчить дослідження серед членів Асоціації ритейлерів України. Згідно з його даними, через 16 місяців з 16 935 торгових об’єктів всієї галузі вже працює 16 725, що становить 99% від загальної кількості. Тоді як у березні 2022 року не працювала майже третина торгових точок (29%).

Українська Рада Торгових Центрів пропонує головне з дослідження у матеріалі.

Що відбувається з ринком кафе та ресторанів у 2023-му

Протягом перших п’яти місяців 2023 року (з січня по травень) у Києві відкрилося 172 кафе та ресторанів, а з початку повномасштабної війни - 350.

Про це заявила співзасновниця Національної ресторанної асоціації України Ольга Насонова.

За її словами, близько 60% київських відкриттів - заклади невеликого формату: кав'ярні, пекарні, шаурмічні, щось у МАФах, щось у приміщеннях. Також Насонова уточнила, що серед відкриттів практично відсутні паби. Столичні бари трохи "підняли голову", але їхню прибутковість сильно зменшує обмеження роботи до 22:00.

Детальніше про найпопулярніші формати закладів громадського харчування читайте в нашому матеріалі.

Як війна змінила співпрацю ТРЦ з орендарями

Війна змінила підхід ТРЦ до партнерів докорінно, зробивши його як ніколи персоналізованим та лояльним. Однак за понад 16 місяців з початку повномасштабного вторгнення усі ставки неодноразово переглядались.

Українська Рада Торгових Центрів зібрала коментарі представників українських торговельних центрів про те, як вони змінювали формат співпраці зі своїми орендарями і чи змушені були проводити ротації.

Читайте також: В Україні з’являються перші REIT-фонди: як може змінитись ринок комерційної нерухомості

У ексклюзивному матеріалі своїми думками поділились: операційний директор девелоперської компанії Budhouse Group (ТРЦ Nikolsky, Lubava, Forum Lviv, Fabrika) Максим Гаврюшин, керуючий директор хмельницького ТРЦ “Оазис” Сергій Морголя, комерційна директорка київського ТЦ Piramida Лариса Євтушенко, директорка з маркетингу столичного ТРЦ DREAM Надія Лінська.