Чим ChatGPT може бути корисним для українських рітейлерів
Декілька тижнів тому українцям стала доступна всесвітньовідома мовна модель штучного інтелекту ChatGPT. Штучний інтелект може стати гарним помічником в роботі найрізноманітніших фахівців, зокрема і в сфері рітейлу.
Про те, наскільки корисною може бути технологія в сфері роздрібної торгівлі, розповідає Асоціація рітейлерів України.
Згідно з даними опитування Ipsos, 77% людей надають перевагу спілкуванню з живою людиною, а не штучним інтелектом. Приблизно стільки ж респондентів зазначили, що чат-боти для обслуговування клієнтів найчастіше викликають розчарування.
Старший редактор відділу технологій CSA Ден Бертіоме, який досліджує роздрібні технології з 1999 року, вважає, що застосування ChatGPT в сфері рітейлу здатна змінити якість обслуговування клієнтів онлайн.
ChatGPT обіцяє увімкнути чат-ботів наступного покоління, які можуть справді імітувати людську мову під час сеансу служби підтримки клієнтів, що призведе до більш задовільних рішень, – припускає Бертіоме.
Одна з найбільших мереж супермаркетів США Kroger використовує ChatGPT для покращення свого віртуального помічника Chefbot. Чат-бот компанії допомагає з покупкою продуктів, дає кулінарні поради та інформацію про здорове харчуванням. ChatGPT допомагає Chefbot краще розуміти контекст, ставити уточнювальні питання та посилатися на попередні запитання або відповіді.
У французькій корпорації роздрібної та оптової торгівлі Carrefour теж вивчають різні можливості мовних моделей ШІ.
У лютому компанія створила за допомогою ChatGPT відео, в якому штучно згенерований аватар рітейлера відповідає на часте запитання клієнтів.
H&M, Walmart, Best Buy та деякі інші великі рітейлери також експериментують з ChatGPT, намагаючись з’ясувати, як можна використати нову технологію для кращого розуміння намірів клієнтів, а потім надавати їм ще більш персоналізований досвід у відповідь, – каже експерт Capital Computer Group Арік Вірсон.
На думку CEO української IT-компанії DevRain Олександра Краковецького, вигоду від використання цієї нейромережі отримають передусім ті, у кого вже є власний продукт, наприклад, чати підтримки.
ChatGPT і маркетинг
Ця сфера є найбільш простим і очевидним напрямком використання ChatGPT, адже вона генерує списки ключових слів для статей та відео, пропонує хештеги та ідеї для публікацій.
Щоб отримати хороший результат, потрібно задати точні параметри, але текст все одно не може бути на 100% готовим до публікації, проте здатен лягти в основу більш конкретного та точного опису, який допрацює спеціаліст.
На думку експертів, як сервіс для підбору ключових слів, хештегів і т.п. він також не може стати заміною професійним програмам.
Для keyword research краще використовувати спеціальні сервіси на кшталт SEMrush, або Serpstat. Якщо ж часу обмаль, ChatGPT допоможе зібрати актуальний список за лічені секунди, – розповіли в агенції WebPromo.
Побоювання щодо того, що ChatGPT може повністю замінити спеціалістів, наприклад, в SMM або у копірайтингу – це типова страшилка про прихід штучного інтелекту, впевнені фахівці.
Ця нейромережа може стати помічником, який сформує основу для майбутнього тексту чи пропозиції.
Також ChatGPT може генерувати короткі витримки з довгого тексту, які підійдуть для таргетованої реклами чи перефразовувати текст згідно побажань.
Асистент для топ-менеджерів
ChatGPT може стати в нагоді і керівникам різних компаній, про це в інтерв’ю американському Forbes вказав співзасновник OpenAI Сем Альтман, який брав участь у створенні нейромережі.
Найкорисніше для топ-менеджера, це можливість отримати короткий зміст величезних статей або ланцюгів електронних листів, які він може прочитати, не витрачаючи на це багато часу.
Для цього ChatGPT потрібно відправити посилання на лонгрід і він перекаже ключові тези з нього, можна попросити додати і переклад певною мовою.
Крім цього ChatGPT досить вміло пише ділові листи, що може зекономити чимало часу.
Як правильно використовувати ШІ?
Головне, слідувати певному алгоритму, коли даєте завдання ChatGPT.
По-перше, треба визначити формат відповіді ChatGPT, тобто як сам має бути подана інформація чат-ботом.
Також необхідно дуже чітко сформулювати завдання та розписати порядок його виконання, особливо якщо воно має кілька рівнів.
Задайте нейромережі і контекст, як і “живому” асистенту, тобто пояснити мету, стиль, ЦА та інші нюанси.
Якщо вас не влаштувала відповідь, потрібно пояснити, що саме треба переробити.
Що думає про можливості для рітейлу сам ChatGPT?
ChatGPT зазначає, що його можливості можна використовувати в роздрібній торгівлі різними способами, наприклад, покращувати клієнтський досвід і збільшувати продажі. Ось кілька пропозицій від нейромережі:
- Нейромережу можна використовувати для обслуговування покупців у режимі 24/7;
- ChatGPT можна використовувати для надання детальної інформації про продукти;
- ChatGPT може допомагати клієнтам у процесі продажу, допомагаючи їм знаходити продукти, порівнювати ціни та здійснювати покупки.
- ChatGPT може надавати клієнтам інформацію про статус їхніх замовлень.
Джерело: RAU
Читайте також: ІКЕА перетворила свої магазини на шелтери для бездомних