Чи може бізнес допомогти державі у боротьбі з розповсюдженням COVID-19? (Кейс Budhouse Group)
З літа цього року в українських торгових центрах у різних містах почали відкриватися центри вакцинації.
Сталося це з ініціативи бізнесу. Першим ТРЦ, де можна було вакцинуватись, став FORUM LVIV у Львові.
Потім центри вакцинації відкрилися у Херсоні, Одесі, Черкасах, Харкові, Києві, Запоріжжі та інших містах.
Подібні приклади показують, що торгові центри давно є соціально значимими об'єктами, які можуть допомогти державі у вирішенні різних питань.
Українська Рада Торгових Центрів активно виступає за відкриття центрів вакцинації на площах ТРЦ та надає консультативну підтримку.
Цю ініціативу однією з перших підтримала компанія Budhouse Group, всі ТЦ якої вже надають можливість відвідувачам вакцинуватися.
Максим Гаврюшин, операційний директор Budhouse Group, голова УРТЦ
«За результатами нашої роботи в різних містах, можна зробити 2 основні висновки:
1. Центри вакцинації в ТРЦ реально ефективно працюють, набагато ефективніші за звичайні центри вакцинації.
2. Ми не отримуємо достатньої підтримки від місцевих органів влади та Міністерства охорони здоров'я, щоб зробити роботу центрів ще більш ефективною та вакцинувати в рази більше людей».
У чому перевага центрів вакцинації в ТРЦ?
По-перше, це комфорт та зручність.
Торговий центр вигідно відрізняється від лікарень чи інших комунальних приміщень атмосферою, кліматом, місцями очікування тощо.
Люди з іншим настроєм сприймають процедуру, і вона не викликає стільки негативу, як могла б.
По-друге, економія часу.
Через великі ТРЦ так чи інакше проходить практично все населення міста, набагато зручніше вакцинуватися, поєднуючи це з шопінгом чи іншими активностями у ТРЦ.
По-третє, торгові комплекси генерують великий потік людей, клієнтами центру вакцинації стають довільні люди, які не записувалися на процедуру.
Так, досвід Budhouse Group показує, що випадкових вакцинованих близько 60% від кількості вакцинацій.
«За період роботи ЦВН у торгових центрах Budhouse Group, від COVID19 було вакциновано понад 34 тис. осіб.
І це при тому, що в ТРЦ NIKOLSKY ЦВН розпочав свою роботу лише у серпні.
Чи багато це чи мало? Ми вважаємо, що мало.
За активної підтримки всіх зацікавлених сторін таких людей могло бути в рази більше.
Ми могли б вакцинувати набагато більше людей, якби нам надавалися більше медичного персоналу, не було б проблем з вакцинами, було б менше бюрократії при відкритті ЦВН і вони працювали б щодня.
Для прикладу, ЦВН у Харкові ми змогли відкрити лише через 2 місяці після того, як почали переговори про його відкриття.
За цей час ми змогли б зробити щеплення ще близько 20 тисяч людям лише у ТРЦ NIKOLSKY за правильної організації роботи центру».Максим Гаврюшин
Центри вакцинації у ТРЦ : | Період: | Кількість вакцинованих: |
ТРЦ FABRIKA | 12.06.2021 - 15.08.2021 | 12 281 |
ТРЦ LUBAVA | 17.06.2021 - 15.08.2021 | 7 531 |
ТРЦ NIKOLSKY | 30.07.2021 - 15.08.2021 | 3 293 |
ТРЦ FORUM LVIV | 01.06.2021 - 12.08.2021 | 11 076 |
ВСЬОГО, осіб: | 34 181 |
Незважаючи на те, що торгові центри беруть на себе всі витрати на організацію та роботу ЦВН, головними проблемами при організації ЦВН у ТРЦ залишаються нестача медпрацівників, дефіцит вакцини, завищені в деяких регіонах вимоги до центрів вакцинації.
Кейс ТРЦ FABRIKA (Херсон)
За період роботи цього центру від COVID19 було вакциновано понад 12 500 осіб.
Цифра здається невеликою, але треба розуміти, що це понад 15% всіх вакцинованих людей у Херсонській області у дні роботи ЦВН! (див. порівняльна таблиця нижче).
На даний момент можна зробити щеплення трьома сертифікованими вакцинами: CoronaVac/Sinovac Biotech, Comirnaty/Pfizer-BioNTech, Moderna.
«На сьогоднішній день більшість відвідувачів віддає перевагу вакцині Comirnaty/Pfizer-BioNTech.
Цікаве спостереження: у перші дні роботи центру серед відвідувачів було близько 80% запрошених сімейними лікарями, а решта – спонтанні гості.
Зараз статистика змінилася – більшість відвідувачів приходить самостійно або приймає рішення ситуативно, побачивши працюючий ЦВН».Олександр Мельников
Координатор відкриття ЦВН УРТЦ, операційний директор ТРЦ FABRIKA
У торгових центрах Budhouse Group: ТРЦ FABRIKA, ТРЦ LUBAVA, ТРЦ FORUM LVIV, ТРЦ NIKOLSKY робота центрів вакцинації налаштована так, що гість отримує персональний номер.
Немає необхідності стояти у черзі, свій час можна провести комфортно. Відвідувачів інформують, скільки орієнтовно слід чекати до прийому.
Фактори ефективності роботи ЦВК у ТРЦ FABRIKA
- За потреби можливість забезпечити роботу кількох бригад лікарів (для цього побудували та обладнали додаткову кабінку для вакцинації);
- Розташування ЦВН та площа ТРЦ, система формування черги дозволяє обслужити велику кількість людей, які прийшли для вакцинування. У нормальному режимі роботи можна вакцинувати 500-550 осіб;
- Ефективні рекламні інструменти ТРЦ були використані для просування Центру вакцинації населення (відеостійки, внутрішнє радіо, соцмережі ТРЦ, афіші та ін.);
- ТРЦ FABRIKA – великий ТРЦ (мол), зона впливу якого поширюється на Миколаївську, Херсонську області та на Північний Крим, це також відбивається на «географії» відвідувачів Центру вакцинації – серед них мешканці Миколаєва, Каховки, Нової Каховки тощо.
Херсон – прикордонне місто, тому спостерігається збільшення запитів на консультацію та вакцинацію мешканців Криму, яких у Центрі вакцинації приймають насамперед.
«Ми закликаємо усі торгові центри України відкривати пункти вакцинації у себе. Усі хочуть нормально працювати цієї осені та наступної весни. Як свідчить європейський досвід – є лише один шлях, це вакцинація. Наша організація готова надавати максимальну консультаційну підтримку всім, хто готовий боротися COVID19, і працювати без локдаунів», - резюмує Олександр Мельников.
З питань консультацій звертайтесь Олександр Мельников: +38050 505 54 67.
Порівняльна таблиця вакцинованих у ЦВН ТРЦ FABRIKA та загальною кількістю вакцинацій у Херсоні та Херсонській області
Дата | Кількість вакцинованих у ТРЦ FABRIKA | Кількість вакцинованих у Херсонській області | % вакцинованих у ТРЦ |
12.06.2021 | 204 | 1159 | 17,6% |
13.06.2021 | 214 | 849 | 25,2% |
19.06.2021 | 154 | 885 | 17,4% |
20.06.2021 | 112 | 135 | 83,0% |
26.06.2021 | 179 | 1835 | 9,8% |
27.06.2021 | 165 | 337 | 49,0% |
28.06.2021 | 77 | 273 | 28,2% |
03.07.2021 | 218 | 1102 | 19,8% |
04.07.2021 | 166 | 259 | 64,1% |
08.07.2021 | 25 | 2436 | 1,0% |
09.07.2021 | 61 | 2233 | 2,7% |
10.07.2021 | 269 | 1483 | 18,1% |
11.07.2021 | 430 | 950 | 45,3% |
15.07.2021 | 462 | 2494 | 18,5% |
16.07.2021 | 83 | 2103 | 3,9% |
17.07.2021 | 549 | 1840 | 29,8% |
18.07.2021 | 489 | 949 | 51,5% |
21.07.2021 | 154 | 2807 | 5,5% |
22.07.2021 | 415 | 2901 | 14,3% |
23.07.2021 | 396 | 3363 | 11,8% |
24.07.2021 | 509 | 2604 | 19,5% |
25.07.2021 | 426 | 1272 | 33,5% |
26.07.2021 | 169 | 2928 | 5,8% |
27.07.2021 | 184 | 3859 | 4,8% |
28.07.2021 | 238 | 3775 | 6,3% |
29.07.2021 | 328 | 4545 | 7,2% |
30.07.2021 | 300 | 4154 | 7,2% |
31.07.2021 | 448 | 2642 | 17,0% |
01.08.2021 | 345 | 1330 | 25,9% |
02.08.2021 | 245 | 3160 | 7,8% |
03.08.2021 | 253 | 4076 | 6,2% |
04.08.2021 | 229 | 4233 | 5,4% |
05.08.2021 | 339 | 4527 | 7,5% |
06.08.2021 | 391 | 4146 | 9,4% |
07.08.2021 | 453 | 2521 | 18,0% |
08.08.2021 | 393 | 1162 | 33,8% |
09.08.2021 | 299 | 2501 | 12,0% |
10.08.2021 | 270 | 3826 | 7,1% |
11.08.2021 | 306 | 4358 | 7,0% |
12.08.2021 | 343 | 3879 | 8,8% |
13.08.2021 | 305 | 4175 | 7,3% |
14.08.2021 | 345 | 2620 | 13,2% |
15.08.2021 | 341 | ||
Разом | 12281 | 68971 | 17,8% |