Чотири виклики для бізнесу. Українці залишаються вибагливими споживачами попри війну

Співвласник компанії “Нова пошта” та президент Спілки українських підприємців В'ячеслав Климов розповів про основні виклики, з якими стикається український бізнес на третьому році повномасштабної війни та чому будь-які складності не мають бути виправданням зниження якості сервісу в Україні.

Українська Рада Торгових Центрів пропонує головне з колонки експерта для NV в цьому матеріалі.

Виклик №1

Першим і головним викликом для компанії наразі є безпека співробітників, адже “Нова пошта” стала частою ціллю для російських атак.

Головне завдання — безпека наших співробітників, а це, насправді, технологічно важке завдання, тому що, наприклад, підліт ракети С-300 до будь-якої точки Харкова, займає 40 секунд. За цей час ми маємо виконати певні дії, аби люди опинилися в безпеці. Саме тому ми побудували укриття всередині наших об'єктів та біля кожного виходу, щоб кожен працівник міг дістатися до укриття за 30 секунд. У нас вже побудовано 876 укриттів і ми продовжуємо інвестувати у їх будівництво, - каже Климов.

Виклик №2

Виклик другий — це забезпечення роботи бізнесу в умовах постійних тривог та атак ворога. 

Експерт відзначив, що українці попри все залишаються дуже вибагливими споживачами.

Люди можуть пів ночі перебувати в укритті, близько дев’ятої ранку звідти виходять після ночі повітряної тривоги. І після всього цього, досить швидко українці перемикаються в режим вибагливого споживача. Адже попри жахливу ніч, якщо Нова пошта десь запізнюється на годину чи дві, починається все як у мирний час: горіть у пеклі, ви запізнилися з Ужгорода до Покровська на дві години тощо, - наводить приклад бізнесмен.

Через це “Нова пошта” не змінювала свої KPI, метрики, пов’язані зі швидкістю, якістю та доступністю. 

Виклик №3

Третій виклик — відсутність електрики та зв’язку. Вирішити ці питання можливо, але ціною величезних інвестицій. Це газопоршневі станції, сонячні панелі та старлінки, генератори в будь-якому відділенні.

Зараз «навчили» поштомати працювати й без електрики, і без інтернету. Адже відсутність електрики не може бути виправданням для бізнесу не виконувати свої обов’язки. Українці звикли до бездоганного сервісу і ми маємо залишатися на цьому рівні, - каже президент Спілки українських підприємців.

Виклик №4

Четвертий виклик — це питання мобілізації, яке тягне за собою проблему нестачі персоналу.

За словами Климова, дефіцит кадрів стає головною проблемою для кожного українського бізнесу.

В нас зараз мобілізовано 3 572 колеги. На жаль, маємо загиблих, жахлива цифра — на війні ми втратили 170 людей. Ми живемо в таких самих умовах, як усі українські бізнеси. Ми є критично важливими для економіки та забронювали 50% від військовозобов'язаних у компанії, але цього не вистачає. У нас відкрито 2 600 вакансій по всій країні.

Топ-менеджер відзначає певні перекоси, які відбуваються через мобілізацію. Зокрема, люди йдуть працювати у ті компанії, які можуть забронювати 100% працівників.

У “Новій пошті” перенавчають жінок на деякі нові професії, інвестують в навчання, технології, техніку, в автоматичні сортувальні рішення.

Читайте також: Які тренди домінували в ритейлі у 2024 році: аналітика Inweb (інфографіка)

І навіть це не може бути виправданням для для будь-якого зниження якості сервісу, адже вимоги споживача залишаються високими, а після війни ринок чекає зростання конкуренції, до якого треба бути готовим.