Чорна п’ятниця 2023: українські ТРЦ поділились результатами головного розпродажу року (інфографіка)
Нещодавно в Україні завершився наймасштабніший розпродаж року, так звана Чорна п’ятниця. ТРЦ цьогоріч надзвичайно активно підтримували своїх орендарів та запроваджували маркетингові активності в підтримку ритейлерів, що підготували знижки та інші вигідні пропозиції.
А чи відобразилось це на показниках діяльності ТРЦ, і як Чорна п’ятниця 2023 відрізняється від розпродажів довоєнного часу? Про це Українська Рада Торгових Центрів запитала у найбільших гравців ринку, маркетинг-директорів ТРЦ, керівників девелоперських компаній, тощо.
Budhouse Group, операційний директор Максим Гаврюшин:
Можна сказати, що Чорної п'ятниці цього року не відбулось, відбувся Чорний тиждень, ділиться результатами експерт.
Від самої Чорної п'ятниці ми очікували більшого, але вийшло так, що саме в цей день показники відвідуваності в усіх наших ТЦ були нижче, ніж у 2021 році. Якщо у минулі довоєнні роки у ЧП зазвичай було більше людей на 50-60% ніж у звичайну п'ятницю, то цього року ЧП відрізняється від звичайної п'ятниці лише на 20-40% в залежності від міста, - каже Максим Гаврюшин.
Сама ж Чорна п’ятниця-2023, якщо порівнювати з довоєнним 2021 роком, була на 30% менш відвідувана у ТРЦ Nikolsky (Харків), на 7% менше відвідувана у Forum Lviv (Львів), та на 1% менш відвідувана у Lubava (Черкаси).
Але якщо порівнювати тижні, то показники зовсім інші, так, у Forum Lviv та Lubava відвідуваність за тиждень зросла на 15% та 12% відповідно, порівняно з 2021 роком. У Харкові показники Чорного тижня 2023 не досягли результатів тижня 2021-го (-20%), але це більше пов'язано з тим, що трафік Nikolsky ще до кінця не відновився, та й тривоги займають у Харкові значно більше часу.
Трансформація Чорної п'ятниці у Чорний тиждень цього року пов'язана з тим, що знижки почали надаватися значно раніше, ніж зазвичай, резюмував операційний директор Budhouse Group.
Dragon Capital, комерційна директорка Dragon Capital Property Management Наталія Кравець:
Цього року, як і в попередні періоди, у торговельних центрах компанії Чорна п’ятниця також розтягнулась на Чорний тиждень, з найвищою активністю у четвер – неділю.
В 2023 році ми побили рекорди і по відвідуваності, і по товарообігах. До того ж, у Victoria Gardens 23 листопада відновив свою діяльність H&M без будь-яких попередніх оголошень, - прокоментувала Наталія Кравець.
Статистика змін відвідуваності у ТРЦ в саму Чорну п’ятницю, а також у вихідні (п’ятниця-неділя) 2023 по відношенню до 2021 року виглядає так:
- Piramida Київ: ЧП 2023/2021 +10%, Вихідні 2023/2021 +11%;
- Sky Park Вінниця: ЧП 2023/2021 +3%, Вихідні 2023/2021 +16%;
- Victoria Gardens Львів: ЧП 2023/2021 +49%, Вихідні 2023/2021 +26%;
- Аладдін Київ ЧП 2023/2021 +3%, Вихідні 2023/2021 +3%.
Arricano, директор департаменту торгових площ Денис Корнута:
Цьогоріч очікування від Чорної П'ятниці були більш оптимістичними, порівняно із 2022 роком. З урахуванням того, що минулого року Чорної пятниці у компанії фактично не відчули, адже росія атакувала нашу інфраструктуру і ТРЦ багато часу не могли нормально функціонувати, цього року і орендарі, і орендодавці покладали великі надії на цей період.
Рівень трафіку, який ми бачили в наших проєктах, перевершив очікування. Тиждень, на якому магазини-партнери у наших торговельних центрах надавали найбільш високі знижки, продемонстрував у середньому динаміку +30-40% зростання відвідуваності у порівнянні з 2022 роком. Навіть наші торговельні центри у Запоріжжі та Кривому Розі продемонстрували високий рівень трафіку та залученості клієнтів, незважаючи на велику кількість тривог у робочий час. У київських проєктах у п’ятницю-суботу ми майже досягли довоєнного рівня трафіку, а у день проведення розіграшів, 26 листопада 2023 року, зростання трафіку порівняно з 2022 роком становило більше 70%, - коментує Денис Корнута.
З боку залученості клієнтів до участі у стимулюючому промо в усіх торговельних центрах компанії досягли рівня 2021 року.
Керівниця відділу маркетингу мережі ТРЦ “Екватор”, Алла Ткачова:
У мережі відзначають, що в Україні Чорна п’ятниця стала гнучкою, адаптивною та трансформаційною, тож може продовжуватися до так званого “Кіберпонеділка”.
Алла Ткачова називає цей знижковий період "ритейл-п'ятницею", яка триває від кількох днів до декількох тижнів. Окрім комерційних, сьогодні додаються ще й ризики повітряних тривог, тому пролонгація "п'ятниці" посилює запланований ефект в регіонах.
Цього року в більшості магазинів ТРЦ “Екватор” Чорна п’ятниця тривала понад 2 тижні. Як це вплинуло на трафік? Безумовно, підвищило трафік не тільки в Чорну п’ятницю, адже відвідувачів приваблювали знижки впродовж усього періоду. Покупці змогли запланувати відвідування ТРЦ на попередню суботу та неділю, таким чином знявши свої побоювання, такі як брак часу, ймовірність тимчасового призупинення роботи магазинів у зв’язку з повітряною тривогою або ж дефіциту розмірів та певних товарів, - каже керівниця відділу маркетингу.
Торговельні центри у свою чергу отримали два тижні збільшення трафіку. Відвідуваність 24-26 листопада 2023 до 26-29 листопада 2021 перевищила на 4%. Алла Ткачова вважає, що це ера формування нових споживацьких звичок та клієнтоорієнтованих традицій.
Наступного року мережа ТРЦ “Екватор” до Чорної п’ятниці планує анонсувати події заздалегідь, попередньо дослідивши та проаналізувавши зміни у поведінці покупців, а також врахувавши зміни загального характеру, які відбуватимуться в країні.
Аналітика відвідуваності на прикладі ТРЦ Екватор, м. Рівне:
- Чорна п’ятниця 2023 по відношенню до попередньої п’ятниці 2023: +27%
- Чорні вихідні 2023 по відношенню до попередніх вихідних 2023: +5%
- Чорна п’ятниця 2021 по відношенню до попередньої п’ятниці 2021: +63%
- Чорні вихідні 2021 по відношенню до попередніх вихідних 2021: +24%
- Чорна п’ятниця 2023 по відношенню до Чорної п’ятниці 2021: -8%
- Чорні вихідні 2023 по відношенню до Чорних вихідних 2021: +4%
БФК Gulliver Київ, Катерина Жураківська, директорка з маркетингу:
Традиційно, у період Чорної п’ятниці в ТРЦ очікують збільшені показники трафіку і товарооборотів орендарів. І цього року прогнози були незмінними.
Найбільша концентрація людей припала саме на п’ятницю, 24 листопада, оскільки в Gulliver підготували велику заохочувальну програму для відвідувачів.
24 листопада у центральному атріумі пройшов великий зірковий концерт за участі Shumei, Alekseev та інших артистів, у галереях організували майстер-класи для діток. Також кожен гість, хто здійснив покупки міг взяти участь у промоакції у партнерстві з нашими орендарями – при покупці від 1500 гривень у нашому ТРЦ кожен гарантовано отримував приємний приз, - пояснює Катерина Жураківська.
Крім того, 24 листопада ТРЦ Gulliver конвертував вагу покупок гостів в донат на підтримку благодійного фонду “Охматдит”.
Щодо порівняння із Чорною п’ятницею 2021-го, важливо підкреслити зміну тенденцій, каже маркетинг директорка ТРЦ і також відзначає пролонгацію знижкового періоду з кількох днів до цілого тижня.
Завдяки цьому потік трафіку рівномірно розподілився протягом цих днів.
ТРЦ “Оазис” Хмельницький
У прес-службі торговельного центру зазначили, що повномасштабне вторгнення досі суттєво впливає на споживацькі настрої населення, а відповідно, і на проведення подібних акцій.
Якщо минулого року усі гравці ринку були досить обережними із проведенням будь-яких активностей через “блекаути” та обстріли інфраструктурних об’єктів, то цьогоріч магазини почали готувалися до Чорної п’ятниці заздалегідь.
В цілому, можна сказати, що ми задоволені тими показниками відвідуваності, які ми отримали цього року. Щодо обсягу товарообороту орендарів, очікуємо зростання на 30-50% порівняно з минулим роком, - кажуть у прес-службі.
Цьогоріч відвідуваність ТРЦ на Чорну п’ятницю була дещо нижчою в порівнянні з довоєнним періодом (листопад 2021 року). Але пам'ятаймо, що саме у 2021 році світ зіткнувся з пандемією COVID-19, і в країні були введені суттєві обмеження щодо роботи ТРЦ, які були зняті саме у переддень головного розпродажу року.
Фактор відкладеного попиту у цьому випадку якраз і відіграв ключову роль як у відвідуваності ТРЦ, так і у товарообігу орендарів. Саме тому ми не змогли досягнути показників 2021 року, але якщо аналізувати увесь листопад 2021 та 2023 років, то спостерігаємо суттєвий приріст середньоденної відвідуваності на 17%, - пояснили в “Оазисі”.
Суттєвого падіння відвідуваності у періоди очікування знижок не спостерігалось, як це було у минулі роки, коли уже за 2-3 тижні покупці, обравши певні позиції, відмовлялися від покупок і чекали знижок. Разом з тим не було великих піків і переповненості ТРЦ у Чорну п’ятницю та вихідні.
Показники відвідуваності виглядають так:
- Чорна п’ятниця 2023 по відношенню до попередньої п’ятниці 2023: +17%
- Чорні вихідні 2023 по відношенню до попередніх вихідних 2023: +5%
- Чорна п’ятниця 2021 по відношенню до попередньої п’ятниці 2021: +71%
- Чорні вихідні 2021 по відношенню до попередніх вихідних 2021: +34%
- Чорна п’ятниця 2023 по відношенню до Чорної п’ятниці 2021: -6,5%
- Чорні вихідні 2023 по відношенню до Чорних вихідних 2021: -10%
ТРЦ Подоляни Тернопіль
У тернопільському ТРЦ також традиційно очікували росту відвідуваності та росту продаж у період Чорної П’ятниці, адже це найбільший розпродаж року.
Ми гарно підготувалися до проведення акції, окрім традиційної рекламної кампанії, саме в ці дні в нас проходили різнопланові активності (ведучий, dj, конкурси, призи в п’ятницю, соціальна акція по протидії насильству в суботу та Всеукраїнські змагання зі спортивних танців). Наші очікування були виправдані і навіть перевершені, - кажуть у прес-службі Подолян.
Читайте також: Скільки людей повернеться додому? Дослідження
Фіксується позитивна динаміка, незважаючи на всі обставини. Орендарі цього року надавали безпрецедентно високі знижки, що теж вплинуло на купівельну активність відвідувачів. До того ж зіграло позитивну роль перенесення традиційних різдвяно-зимових свят – люди вже готуються до Миколая та Різдва, купують рідним і близьким подарунки.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації