Чорна п’ятниця 2023: скільки і чому планують купувати українці у день розпродажів під час війни

За майже два роки повномасштабної війни рівень знань українців про акції до Чорної п’ятниці дещо знизився, однак цей день все ще залишається найвідомішим розпродажем.

Про це свідчить опитування Kantar Україна, де зазначається, що 85% респондентів знають про розпродаж "Чорна п’ятниця/ Black Friday".

Значно частіше про подію знають опитані з середнім доходом (89%) та вищою освітою (88%).

Серед тих, хто знайомий з днем знижок, 50% зазвичай роблять покупки під час Чорної п’ятниці. З вікових груп частіше купують люди у віці 18-29 років (60%) та мешканці міст з населенням 500 тис.+ (57%).

Однак порівняно з довоєнним 2021 роком частка тих, хто планує щось купувати на чорну п’ятницю, зменшилась з 64% до 57%.

А відсоток тих, хто спланував покупки на період знижок значно вищий серед молоді 18-29 років (66%) та людей з матеріальним становищем вище середнього (64%).

Більше 50% респондентів, які планують шопінг на Black Friday, хочуть витратити до 3 тис. грн. Кількість тих, хто готовий витратити понад 5 тис. грн порівняно з 2021 роком значно зменшилась, тоді таких була третина, а тепер лише 26%.

unnamed 7 1024x576 1 | 1

Чому планують купувати на Black Friday?

48% відповіли, що цей день - нагода придбати щось за знижками, а 37% вважає, що це можливість придбати багато різних товарів разом за зниженою ціною.

Далі відсотки розподілились так:

  • я відклав/ла конкретні покупки, щоб придбати зі знижками - 19%;
  • хочу відволіктися, порадувати себе, отримати приємні емоції - 19%;
  • хочу закупитись на свята - 17%;
  • хочу підтримати українську економіку, бренди - 16%;
  • хочу закупитись перед можливими відключеннями світла - 13%;
  • купую, як і інші люди - 11%.

Читайте також: Євгенія Локтіонова, UTG: майже всі українські ТРЦ добре підготовлені до зими

На другому році повномаштабної війни відбувається пожвавлення покупців у різних категоріях. Водночас за цей час ми спостерігаємо, що війна суттєво вплинула на купівельну поведінку українців: у порівнянні з 2021 роком, до повномасштабного вторгення, впав загальний попит та зменшився "купівельний кошик". Чорна п’ятниця залишається найбільш популярним розпродажем і більшість українців збираються робити покупки під час нього, однак цього року українці особливо відчувають фінансові труднощі та обмеження. Нині попередній топ-бар’єр до покупки "Чорна п’ятниця — це обман" втратив свою релевантність, а на перший план вийшов суто економійний параметр — бажання зекономити, — пояснив директор з розвитку бізнесу Kantar Україна Кирило Єжов.

MMR