Чому криза є шансом для розвитку українських брендів
Бойові дії, енергетична криза, міграція населення, зниження доходів та відтік платоспроможних українців за кордон — все це має сильні негативні наслідки у всіх сферах життя України. Найбільш суттєво це позначається на ритейлі, зокрема, індустрії моди. Але, незважаючи на негативні впливи, як показує досвід попередніх криз, це дає шанс для розвитку вітчизняних брендів.
«Насамперед це пов’язано з гарними умовами, які надають керуючі компанії торговельних центрів вітчизняним брендам. А саме — можливість розмістити свої магазини в успішних ТРЦ, знайти якісні приміщення на 100-150 кв. м та загальна лояльність орендодавців до українських брендів», — зазначає директор компанії UTG Євгенія Локтіонова.
І багато українських ритейлерів вже використали такий шанс для якісного стрибка у своєму розвитку. Наприклад, ТМ Stimma, відкрила 5 нових магазинів у Львові, Луцьку, Кам’янець-Подільському, Дрогобичу та Хмельницькому, а ще два перезапустила у Вінниці та Івано Франківську. Три нових точки продажу відкрив ритейлер Solmar (Київ, Львів та Одеса), п’ять — ТМ Vovk (Коломия, Стрій, Мукачево, Кропивницький, Вінниця), також розвивають свої мережі Arber та Goldі.
Цікаво, що вітчизняний ринок уже переживав схожі тенденції. Наприклад, у 2014 році на хвилі «купуй українське» почали інтенсивно розвиватися такі українські бренди, як Всі свої, UA Made, MustHave, Anabel Arto. І зараз також на ринку спостерігається сплеск розвитку місцевих ритейлерів. Окрім лояльності орендарів, додатковий стимул додає призупинення роботи деяких міжнародних модних брендів, на тлі чого йде перерозподіл продажів у бік українських виробників.
Аналітики компанії UTG відзначають, що мода завжди була одною з найуразливіших індустрій, яка страждає від криз. Але, якщо в такі періоди лідери індустрії по всьому світу намагаються об’єднати зусилля, створюючи фонди, даючи можливість брендам вижити, а держави надають усіляку фінансову підтримку, українські бренди так чи інакше залишаються віч-на-віч із кризою. Тому сьогодні у багатьох брендів діють знижки та спеціальні пропозиції, а купуючи у них речі, українці допомагають своїм співвітчизникам пережити темні часи, зберегти робочі місця, виплатити зарплати та створювати наступні колекції.
«Криза завжди дає потужний імпульс для розвитку нових продуктів та форматів. Це часи зміни інфраструктури, способів виробництва, кількості та якості модного продукту. Тому потрібно максимально використовувати нові шанси і не втрачати надію на краще», — підкреслила Євгенія Локтіонова.
Читайте також: В Україні у 2022 році побудовано майже 295 000 кв. м торговельної нерухомості