Чому Ашан почав закривати свої гіпермаркети в ТРЦ і як розвиватиметься мережа надалі
У квітні 2022 року планується до закриття два гіпермаркети «Ашан» — у запорізькому ТРЦ City Mall та криворізькому ТРЦ Сонячна Галерея. У компанії заявили, що магазини не закривають, а шукають для них нові локації, бо не вдалось домовитися з орендодавцем.
Arricano, яка володіє обома ТРЦ, вважає, що великий формат стає неактуальним. За словами Олени Обуховської, директора з комунікацій Arricano, запит на великі супермаркети падає, і люди вважають за краще купувати готову їжу на фудкортах або «магазинах біля будинку».
Як все починалося?
Відкривати гіпермаркети компанія розпочала у 2008-му, і в наступні роки активно нарощувала мережу.
2017-го «Ашан» купив дев’ять приміщень гіпермаркетів у торгово-розважальних центрах «Караван» площею 58 000 кв. м. Разом з ними компанії дісталися приміщення дискаунтера Topmart, на місці яких французька мережа запустила новий для себе формат магазин у будинку «Мій Ашан».
Але у 2018 році замість прибутку мережа почала зазнавати збитків. За даними «Спарк-Інтерфакс», «Ашан» отримав 904 млн збитків. У самій компанії кажуть, що тоді збитки перевищили мільярд.
Тож у 2019-му ритейлер почав закривати магазини. Першим із них став гіпермаркет у київському ТРЦ Sky Mall.
2020-го компанія закрила «Ашан» ще в одному ТРЦ — харківському Planeta Mall, який раніше називався «Магеллан». Офіційною причиною було названо ремонт.
«У ТРЦ, де ми працювали, з’явився новий власник, котрий вирішив закрити його на ремонт. Для компанії це збитки», – пише CEO «Ашан Україна» Вікторія Луценко.
Отже, «Ашан» почав опановувати нові формати.
Гіпермаркет у ТРЦ чи «магазин біля дому»?
Через пандемію та локдауни логістика покупців сильно змінилася. За словами Вікторії Луценко, особливо сильно постраждав товарообіг магазинів, що перебувають у ТРЦ.
Тому в «Ашан» почали розвивати формат міні-маркетів Pick Up Point. Запустили його на початку 2020-го. Працюють такі міні-маркети як продовольчі магазини, і як точки видачі інтернет-замовлень з гіпермаркетів мережі.
Торік у такому форматі запрацювало 13 точок, а кількість магазинів усіх форматів досягла 40. У 2022 році їхню кількість планують довести до 50.
Читайте також: Ашан відкрив перший в Україні магазин без касирів та продавців
Але водночас від гіпермаркетів ритейлер відмовлятися не збирається, хоча й конкретних планів щодо їх відкриття поки що немає. Відомо, що Ашан продовжить модернізацію старих концептів, відкритих понад 10 років тому. Торік розпочалася реновація гіпермаркету у ТРЦ Ocean Plaza у Києві. Цього року розпочнеться у столичному гіпермаркеті на проспекті Степана Бандери. Змінити планують не лише зовнішній вигляд, а й внутрішнє наповнення торгових залів.