Час для нових можливостей? Головні тренди українського ритейлу в 2025 році

Український ритейл вкотре з успіхом пройшов непростий і турбулентний рік. Попереду - 2025-й, який також обіцяє вітчизняній роздрібній торгівлі чимало викликів та сюрпризів.

Втім, директорка з маркетингу мережі супермаркетів VARUS Анна Луганська переконана, що це також ідеальний час для розвитку та зростання. У ексклюзивній колонці для Української Ради Торгових Центрів вона розповіла про головні тренди галузі на 2025 рік.

Які основні тренди у ритейлі на 2025 рік ви можете виділити? Як взагалі почуватиметься на вашу думку галузь?

Ритейл у 2025 році продовжить адаптуватися до викликів часу та активно змінюватися відповідно до потреб споживачів і технологічних трендів. Ми бачимо кілька ключових напрямів, які будуть формувати ринок у найближчі роки.

Перше — це технології, які спрощують життя. Автоматизація, штучний інтелект та аналітика даних стануть ще важливішими для бізнесу. Це не лише про швидкість та зручність для клієнтів, а й про можливість персоналізувати пропозиції. Наприклад, AI допомагає краще зрозуміти, чого хочуть покупці, і зробити їхній досвід у магазині чи онлайн максимально приємним. Усе частіше ми спостерігаємо впровадження автономних магазинів, де можна купувати без касирів, що значно заощаджує час. У всіх нових та оновлених супермаркетах VARUS встановлені каси самообслуговування. Також ми активно масштабуємо сервіс Scan&Go, який дозволяє здійснювати покупки за допомогою смартфона, без необхідно стояти в чергах на касі. 

Очікуємо, що у 2025 році збережеться тренд до заощадження. Нестабільна економічна ситуація мотивує українців шукати способи зекономити на повсякденних покупках. Знижки та акційні пропозиції, програми лояльності — усе це матиме попит. Варто сказати й про розвиток власних торгових марок, які дозволяють клієнтам купувати товари високої якості за оптимальними цінами. VARUS активно розвиває цей напрямок: зараз асортимент ВТМ налічує понад 10 лінійок. 

Ще один тренд, вартий уваги — відповідальне споживання. Попит на продукти, які сприяють фізичному і ментальному здоров’ю, буде тільки зростати. Так само люди все більше звертають увагу на екологічність упаковки, прозорість походження товарів і вплив виробництва на довкілля. 

Крім того, смаки українців стають дедалі різноманітнішими, і це відкриває величезні можливості для ритейлу. Продукти з екзотичними інгредієнтами, азійські спеції чи унікальні комбінації смаків – усе це знаходить свого споживача. Люди шукають не лише їжу, а й гастрономічні відкриття, які приносять задоволення.

Ну і наостанок слід сказати про вплив соціальних мереж. Зараз це не просто джерело натхнення, а справжній інструмент впливу на вибір покупців. Те, що людина побачила в соцмережах, вона хоче отримати тут і зараз. Тому бізнесу важливо бути активним у цифрових платформах, інтегрувати тренди й будувати прямий діалог зі споживачами.

Як почуватиметься галузь у 2025 році?

З одного боку, перед ритейлом стоїть низка викликів – економічна нестабільність, ризики, пов’язані з енергетичною ситуацією, і необхідність швидко адаптуватися до змін. З іншого боку, це час для нових можливостей. Гнучкість, інновації та готовність чути своїх клієнтів – це те, що допоможе бізнесу рости навіть у непростих умовах.

Що варто робити, щоб залишатись на плаву у 2025?

  • Будьте чесними зі своїми клієнтами. Відкрите комунікування про походження товарів, умови їхнього виробництва чи використання – це те, що цінують люди.
  • Ставте клієнта в центр уваги. Персоналізація – ключ до успіху. Впроваджуйте технології, які допомагають краще розуміти потреби ваших покупців.
  • Розвивайте місцеві бренди. Попит на українське тільки зростає. Це не лише про патріотизм, а й про підтримку локальної економіки.
  • Залишайтеся гнучкими. Ринок змінюється дуже швидко, і ті, хто вміє адаптуватися до нових реалій, завжди будуть на крок попереду.

Читайте також: Чи змінились стратегії девелоперів з початком вторгнення? Маркетинг ТРЦ під час війни (частина 1)

Ми переконані, що попереду – великі можливості для ритейлу. Головне – бути відкритими до змін і орієнтованими на своїх клієнтів.