Budhouse Group: підсумки 2021
НАГОРОДИ ТА ПРЕМІЇ 2021
Минулого року компанія Budhouse Group отримала 7 нагород:
- ТРЦ FABRIKA — перше місце у номінації «Кращий великий ТРЦ поза містами-мільйонниками», RAU Awards
- ТРЦ FORUM LVIV – перше місце в номінації «Найкращий середній ТРЦ у містах-мільйонниках», RAU Awards
- ТРЦ LUBAVA – перше місце в номінації «Кращий малий ТРЦ поза містами-мільйонниками», RAU Awards
- ТРЦ NIKOLSKY – перше місце у номінації «Відкриття року», RAU Awards
- Khortitsa Palace Hotel – Traveler Review Award winner, Booking.com; Certificate of excellence, TripAdvisor
- Budhouse Group — За високі досягнення у будівництві, КБУ
ВІДКРИТТЯ ТРЦ Nikolsky
Головною подією для компанії у 2021 році стало відкриття 21 травня ТРЦ Nikolsky у Харкові загальною площею 104 000 кв. м. Незважаючи на пандемію, торговий центр відкрився з рекордною для України заповнюваністю — 97% підписаних торгових площ та 92,5% відкритих вітрин. У день відкриття ТРЦ відвідало 62 тисячі людей. Загальна сума інвестицій становить близько 110 млн. євро, з яких 53,6 млн. євро — кредит польського державного банку BGK.
ТРЦ Nikolsky демонструє чудові результати роботи. За оборотом провідних роздрібних мереж, торговий центр входить до ТОП-3 найкращих об’єктів в Україні.
ВІДВІДУВАНІСТЬ
Торгові центри Budhouse Group у 2021 році відвідали 28,6 млн. осіб, що на 50% більше, ніж у 2020 році. Стрибок зростання відвідуваності стався в основному за рахунок відкриття ТРЦ Nikolsky у травні 2021 року. Якщо порівнювати відвідуваність решти працюючих ТЦ, то й тут спостерігається поступове відновлення трафіку після падіння у 2020 році – 13,1% приросту. Але на рівень 2019 року жоден із ТЦ компанії ще не вийшов. Причиною є карантинні обмеження, які також мали місце у 2021 році.
Таким чином, на 1000 кв. м орендної площі на день припало близько 552 відвідувачів. У середньому відвідувачі бувають у торгових центрах Budhouse Group 7 разів на місяць та проводять у них 73 хвилини за одне відвідування. Це приблизно стільки ж, скільки у 2020 році, та на 16% менше, порівняно з 2019 роком, що пов’язано з обмеженням роботи сектору розваг та громадського харчування.
ТОВАРООБІГ
У порівнянні з 2020 роком, товарообіг торговельних центрів у гривневому еквіваленті суттєво зріс. Якщо 2019 року середній приріст становив 12,8%, а 2020 року з відомих причин товарообіг скоротився на 11%, то 2021 року приріст становив 22% проти 2020 роком і 13% проти 2019 роком. У євро/доларах товарообіг об’єктів компанії також вийшов на рівень 2019 року та навіть трохи перевищив його. Загальний товарообіг торгових центрів Budhouse Group у 2021 році з урахуванням нового ТРЦ Nikolsky становив близько 10,4 млрд гривень. Найбільше зростання товарообігу спостерігалося у ТРЦ Forum Lviv (27%). Разом з тим, середня орендна ставка у 2021 році у місяці, що працюють без обмежень, у доларах США збільшилася на 9,5%. А з урахуванням відкриття нового ТРЦ Nikolsky середня орендна ставка в об’єктах компанії зросла на 27%.
НОВІ ОРЕНДАТОРИ
У 2021 році середня вакантність у торгових центрах Budhouse Group становила близько 0,8% (0,6% у 2020 році). Мінімальна вакантність була зафіксована у ТРЦ Forum Lviv та ТРЦ Lubava (0,4-0,5%). Ротація орендарів зменшилась порівняно з 2020 роком. Всього за рік у торгових центрах, що діють, було підписано 19 нових договорів оренди загальною площею 3 600 кв. м (30 нових договорів та понад 6 500 кв. м у 2020 році). Окрім діючих ТЦ, також було підписано 155 нових договорів оренди у ТРЦ Nikolsky. Найбільшими відкриттями в інших ТЦ компанії стали «Ельдорадо», New Yorker та De Facto в ТРЦ Fabrika.
ONLINE
У 2021 році торгові центри Budhouse Group традиційно багато уваги приділяли просуванню онлайн. Загальна кількість контактів з користувачами на різних онлайн ресурсах склала 111 млн разів (охоплення публікацій у соцмережах, відвідування сайту), що на 63% більше у порівнянні з 2020 роком.
Загальна кількість передплатників у соціальних мережах за підсумками року становила 650 тис. осіб. Приріст протягом року становив 18%. Найбільше зростання зафіксовано в ТРЦ Nikolsky, де за перші півроку роботи обліковий запис в Instagram набрав 55 тис. осіб і увійшов до ТОП-4 облікових записів у країні. Необхідно також відзначити облікові записи Instagram ТРЦ Fabrika та ТРЦ Forum Lviv, які у 2021 році вперше в Україні перейшли позначку в 100 тис. осіб і посідають відповідно перше та друге місце у рейтингу українських ТРЦ. Публікації облікових записів об’єктів компанії охопили аудиторію в 109 млн осіб (+73%) у 2021 році.
Також зростала активність сайтів торгових центрів. За 2021 рік на сайтах групи було вироблено близько 1,8 млн. сеансів (приріст 50% до 2020 року), з яких понад 1 млн. склали унікальні користувачі. Кількість пошукових запитів об’єктів компанії становила 800 тис.
ЗАХОДИ
Торік у торгових центрах Budhouse Group відбувалося набагато більше активностей — лише 367 різноманітних заходів. Це на 70% більше, ніж у 2020 році, але ще набагато менше, ніж у попередні роки до пандемії, коли в рік відбувалося 500-600 заходів. Найбільш значущими активностями стали відкриття ТРЦ Nikolsky та святкування Дня міста Харкова.
ДЕВЕЛОПМЕНТ
Протягом 2021 року компанія продовжувала будівництво житлового будинку преміум класу LINDEN LUXURY RESIDENSES, що є найдорожчим будинком Києва. В даний час об’єкт готується до здачі в експлуатацію.
На території ТРЦ Fabrika було відкрито аквапарк площею 5 тис. кв. м, до складу якого окрім 3 басейнів з водними атракціонами увійшли, SPA центр, ресторан, відкритий концертний майданчик. Відкриття об’єкту відбулося у червні 2021 року.
Восени 2021 року було відновлено будівництво ТРЦ Khortitsa Mall у Запоріжжі. В даний час об’єкт знаходиться на початковій стадії будівництва. Станом на січень 2022 року вже підписано понад 55% торгових площ. Усі якірні орендарі визначено. Відкриття ТРЦ заплановано на весну 2024 року.
Також восени 2021 року було відновлено активну фазу будівництва ТРЦ Yessa в Одесі. В даний час ведуться роботи з будівництва каркасу будівлі. Станом на січень 2022 року визначено усі якірні орендарі та підписано понад 50% торгових площ. Відкриття ТРЦ заплановано на весну 2023 року.
Читайте також: Максим Гаврюшин про ринок торговельної нерухомості та нові проекти