Бракує понад 30% водіїв. Як ритейлери намагаються вирішити кадрові проблеми за допомогою жінок

Через посилення мобілізації український бізнес змушений шукати шляхи для залучення жінок на посади водійок, оскільки наразі ця професія є однією з найбільш дефіцитних.

Серед стратегій – вищі зарплати для жінок на аналогічних посадах, а які ще способи використовують ритейлери та інші компанії, розбиралося видання Forbes.

Кадровий голод через мобілізацію чоловіків "Аврора" відчуває протягом всієї війни, каже cпіввласник та гендиректор мережі Тарас Панасенко

18 травня, у день початку дії змін до закону про мобілізацію, кадрова криза ще більше посилилась – у цей день не вийшли на роботу 80% водіїв "Аврори".

Відмовлялися виїжджати у рейси, тому були збої в доставці товару на магазини, – згадує Панасенко.

Відтоді ритейлер робить ставку на залучення жінок, однак темпи - далекі від очікуваних. Поки у компанії працює лише одна водійка, незабаром має вийти на роботу ще одна.

Загалом, на кінець лютого 2024-го в Україні бракує 20 тис. водіїв на внутрішньообласних маршрутах загального користування або 32% від загальної потреби, у Києві та Запорізькій області бракує кожного другого водія.

У фармацевтичній компанії "Фармак" теж намагаються перекрити брак кадрів жінками, каже HR-директорка групи Вікторія Кондрашихіна.

Найбільше бракує вантажників, електрогазозварювальників, слюсарів-ремонтників, водіїв вантажних авто, інженерів. Жінок з такими спеціальностями майже немає.

Зараз їх небагато, і будемо чесними – черга не стоїть, – йдеться у відповіді пресслужби "Нової пошти".

На липень 2024-го водійками великогабаритного транспорту в групі працюють лише три жінки. Наступний крок "Нової пошти", щоб залучати більше жінок – перезапустити кампанію з пошуку кандидатів та пропонувати навчання на категорію В або С за рахунок компанії.

Успіхи у залученні жінок на “нетипові” для них професії

Найбільші успіхи в цьому напряму мають компанії, які почали робити це до повномасштабного вторгнення. 

Натомість фірми, які щойно почали вкладатись в цей напрям – змушені чекати та активно стимулювати жінок переходити в раніше типово чоловічі професії.

Навчання жінки до рівня, щоб вона на фурі могла спокійно почуватись на трасі, займає близько року, пояснює Руслан Шостак, співвласник EVA та Varus. 

Ми пропонуємо жінкам навчання та суттєво вищі заробітні плати, але вони не погоджуються, – розповів топ-менеджер великої паливної компанії на правах анонімності.

Жінки могли б замістити лише до 10% типово чоловічих посад у "Логістік Юніон", логістичного оператора найбільшої в Україні продуктової мережі магазинів АТБ, каже СЕО компанії Олександр Семенцов.

Зараз в жінки в Україні немає проблеми знайти роботу. То навіщо їй обирати «важкі» спеціальності, якщо за ті самі гроші можна робити легшу роботу, – пояснює він.

Читайте також: У червні 2024-го в Україні різко впала кількість реєстрацій нових ФОП – інфографіка

Компанія вже запровадила низку ініціатив для залучення жінок, зокрема безкоштовну школу водіння, а тепер всерйоз міркує над тим, щоб зробити зарплати для жінок на тих самих посадах вищими, ніж в чоловіків.