Брак персоналу і нові ринки збуту: Mastercard дослідив український бізнес у 2023 році
Міжнародна платіжна система Mastercard представила своє щорічне дослідження SME Index 2023, в рамках якого вивчила стан та ключові потреби мікро-, малого та середнього бізнесу в Україні, а також перспективи їхнього розвитку.
Так, згідно з результатами, майже половина (46%) українських підприємців, які були змушені зупинити роботу після початку повномасштабної війни, змогли відновити свою діяльність у повному обсязі. Ще 38% вважають, що зможуть повернутися до довоєнних показників протягом одного-двох років.
Потреби та виклики
Серед головних потреб вітчизняних малих підприємств:
- гроші на розвиток 45%;
- нові замовлення й ринки збуту (43%).
А для середнього бізнесу найбільшим викликом для розвитку є брак персоналу 35%.
Кожен п’ятий опитаний бізнесмен брав участь у грантових програмах від держави чи інших організацій для підтримки діяльності підприємства. Цікаво, що 83% з них отримували фінансову допомогу безготівково.
Також у компанії зазначають, що п'ята частина українських бізнесів (19%) отримують дохід від продажів виключно у безготівковій формі, завдяки оплатам через POS-термінали або з допомогою інших сервісів.
Ще 53% підприємців безготівка приносить понад половину доходу, а загалом, безготівкові оплати приймають 9 із 10 підприємств.
Масштабування бізнесу
73% респондентів заявили про намір масштабувати свою справу, 19% з них вже почали реалізувати таку стратегію.
Підприємці планують:
- розширювати лінійку товарів і сервісів (32%);
- відкривати нові точки продажу та збільшувати обсяги виробництва (31%);
- розвивати цифрові канали (31%);
- розширювати продажі за кордон (16%).
Країною-лідером для експорту продукції стала Німеччина, 29% опитаних найбільше продавали саме на цьому ринку, далі йдуть Польща (27%), США (21%), Велика Британія (17%) та Канада (13%).
Читайте також: Чорна п’ятниця 2023: українські ТРЦ поділились результатами головного розпродажу року (інфографіка)
7 з 10 представників української бізнес-спільноти, окрім безпосереднього напряму своєї діяльності, планують брати участь у відновленні України та її економіки. Серед них 47% готові долучатися до державних програм з відбудови, а 42% хочуть створювати власні проєкти та ініціативи, що сприятимуть післявоєнному відновленню країни, - резюмують у дослідженні.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації