Боротьба за клієнта і колаборації: тренди ритейлу в 2024 році
Протягом останнього кварталу українці витратили 1,4 трлн грн зі своїх карток у магазинах та інтернеті. За даними НБУ, на покупки онлайн в середньому витрачають 504 грн, у магазинах – 309 грн. Загалом, у 2023 році спостерігається певне пожвавлення у галузі ритейлу, зазначає операційний директор ТРЦ Blockbuster Mall Дмитро Лашин.
Про те, як відновлюється попит, які тренди варто очікувати у наступному році та чому зростає конкуренція, експерт розповів у колонці для Mind.
Стабілізація ринку
Експерт поділився аналітикою від Google, де наводиться порівняння обсягу пошукових запитів по різних категоріях ритейлу за період 9–16 листопада 2023 року і до аналогічного періоду 2022 року.
При цьому, відзначає Дмитро Лашин, листопад і грудень є найважливішими сезонними місяцями для багатьох операторів. У цей період деякі ритейлери можуть заробити до 70% продажів від усього року.
Майже в усіх категоріях бачимо зростання попиту понад 20%, а в певних чотирьох нішах – навіть понад 50%. Безумовно, наявний попит ще не говорить, що зросли продажі, але певна кореляція є. Також, згідно з даними ритейлерів, у Lavina Mall та Blockbuster Mall (група Mandarin Plaza) ринок стабілізувався з кінця минулого року, - додав Дмитро Лашин.
Під стабілізацією директор Blockbuster Mall мав на увазі декілька факторів, а саме:
- відсутність різких провалів у доходах ритейлерів;
- зростання відбувається в усіх категоріях, кошик покупця дещо змінився (категорії перерозподілилися, стало менше імпульсивних покупок);
- вдалося більш менш налагодити логістику, строки очікування товару з-за кордону становлять у середньому 1 місяць.
Конкуренція зростає
Це, за словами Лашина, не дивно адже логістика стала дорожчою і підштовхнула ціни на товари. Ритейлери не можуть поставити низьку ціну, якщо свідомо не збираються демпінгувати, тож вартість у всіх магазинах приблизно однакова.
За таких умов автоматично виникає шалена конкуренція – потрібно давати клієнту більше, пояснює експерт.
Саме на цьому етапі й розвивається сервіс, адже кожен ритейлер починає боротьбу за клієнтську базу, щоб покупець придбав товар не один раз сьогодні, а кілька разів протягом року (тоді окупляться бюджети на маркетинг). Щоб покупець приходив у ТРЦ, щоб він приходив до ритейлера на сайт, щоб дивився його сторіз в Instagram, - додає Дмитро Лашин.
Він також підкреслює, що зараз ринок хоч і стабільний, однак все ще крихкий. Тож усе залежить від подій на фронті, економіка під захистом військових.
При цьому будь-який канал продажів може раптом закритися або швидко вичерпатися.
Потрібно дивитися на свою воронку в комплексі, а не виокремлювати кожен канал. Українські ритейлери йдуть саме цим шляхом.
Ми також відштовхуємося від попиту. До нас приходять ритейлери, які готові навіть в умовах війни та можливого блекауту відкривати магазини, тому що продавати їм потрібно вже сьогодні.
Серед маркерів стабілізації експерт відзначає повернення в Україну H&M, відновлення роботи “Сільпо” у ТРЦ Blockbuster Mall, відкриття найбільшого скейт-парку та ролердрому.
Тренди ритейлу 2024
Читайте також: Конкурент чи доповнення? Чи може онлайн-ритейл загрожувати успіху ТРЦ в Україні
Операційний директор виділив декілька основних напрямків:
- Категорії-драйвери: електроніка, одяг та взуття, косметика, зоотовари.
- Розвиток багатоканальних продажів. Ритейлери намагатимуться керувати трафіком покупців, з онлайну перевести в офлайн, і навпаки;
- Розвиток сервісу заради боротьби за клієнта;
- Колаборації з іншими бізнесами будуть розвиватись і можуть принести успіх;
- Попит на товари українського виробництва продовжить закріплюватись.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації