Близько половини українців відчувають провину після нових покупок – дослідження

Бренди поступово повертають своє значення для українського споживача, однак не однаково для різних вікових груп.

Про це повідомила соціологиня, засновниця дослідницької компанії Gradus Research Євгенія Близнюк, під час Ukrainian Marketing Forum, передає The Page.

За її словами, все більше респондентів вважають за потрібне підтримувати вітчизняних виробників, хоча реальні продажі суперечать цим твердженням.

Так, 63% опитаних у березні 2024 року заявили про важливість бренду при виборі товару. Порівняно з груднем 2022-го, частка зросла з 57%. Крім того, цьогоріч зросла кількість тих, хто купує більш дорогі бренди.

На питання "Чому споживачі обирають нові бренди?" 57%, відповіли: "Бажаю підтримувати українські бренди" (у грудні 2022 року було 56%).

Вони думають, що обирають бренди за фактором українського виробництва. Але реальні продажі кажуть, що це не завжди так. Тому все ж таки акцентую увагу на тому, що зараз ціна — фактор суперважливий для вибору товару, — пояснила Близнюк.

У той же час більш популярною на питання щодо вибору нових брендів стала відповідь: “тому що вони є дешевшими”, 45% проти 39%.

Відчуття провини та вікові групи

Близнюк відзначає, що споживачі усіх вікових категорій намагаються економити на одязі, а близько половини усіх респондентів визнали, що відчувають провину, коли дозволяють собі щось купити.

Вподобання в залежності від віку сильно відрізняються. Так, найбільше поціновувачів західних брендів серед так званого покоління Z (18-24 років). У той же час більшість з цієї вікової групи все одно вважають за необхідне обирати українські товари.

Вони ж найбільш відкриті до експериментів та частіше купують нові бренди — 46% проти 38% (мілленіали) та 32% (покоління X). Також молоді люди найчастіше серед усіх роблять спонтанні покупки.

Читайте також: Бізнес позитивно оцінив свою діяльність у першому кварталі 2024 року – опитування НБУ

Натомість мілленіали  (25-44 роки) виявилися такими, що найбільше цінують маленькі радощі — 69%, а покоління X (вік 45+) найчастіше за інших скорочують свої витрати саме за рахунок відмови від розваг (67%) та відвідування закладів харчування (51%).