Автоматизація ритейлу. Як українські мережі компенсують брак кадрів з допомогою ШІ
Використання новітніх технологій може компенсувати брак робочої сили та оптимізувати роботу персоналу. Технології дозволяють зменшити рутинні функції, прискорити навчання нових працівників та швидше масштабувати бізнес, саме тому їх використовують ритейлери по всьому світу.
Українські компанії не відстають від своїх іноземних конкурентів, і активно впроваджують найбільш передові світові технології в свою роботу. Видання The Page розбиралося, як саме вітчизняні мережі використовують автоматизацію. Українська Рада Торгових Центрів пропонує головне з матеріалу.
Досвід світових ритейлерів
За даними Statista, компанії, які застосовують в своїй роботі сучасні технологічні рішення, зростають швидше за конкурентів.
Згідно з результатами опитування ритейлерів, кожна п’ята компанія використовує штучний інтелект або машинне навчання для автоматизації щоденних завдань.
Штучний інтелект світові ритейлери використовують наступним чином:
- 18% за допомоги технологій забезпечують клієнтський сервіс;
- 15% вивчають профіль споживача та налаштовують таргетований маркетинг;
- 12% покращують керування складськими залишками;
- 7% оптимізують ціни;
- 6% оптимізують процеси доставки.
Досвід українських ритейлерів
HR-директорка групи компаній Suziria Group, частиною якої є магазини MasterZOO Марина Калюжна розповіла, що зараз ритейлер впроваджує чимало проєктів з автоматизації в ритейлі: це дистрибуція, це впровадження рішень для складів, для транспортної логістики.
В супермаркетах мереж SPAR та "Наш Край" встановили термінали збирання даних в магазинах. Це дозволило скоротити час на приймання товару, тож в деяких супермаркетах змогли скоротити посаду комірника-службовця складу і передали цей функціонал іншому співробітнику.
Ми намагаємося автоматизувати максимум бізнес-процесів. Наприклад, у нас автоматизовано процес пошуку та прийому кандидатів у роздробі. За адаптацію новачків відповідає спеціальний чат-бот Надія Ботівна, який містить максимум необхідної інформації, щоб людина могла освоїтись і повноцінно працювати, — розповіла, директорка департаменту управління персоналом ТОВ "РУШ" (магазини EVA та інтернет-магазин EVA.UA) Інна Печериця.
На складах магазинів у мережі EVA впровадили систему put to light, яка підказує, куди і який товар потрібно покласти.
Завдяки цьому нові працівники швидше і легше адаптуються, також можна скоротити час на обробку замовлень. EVA планують запровадити роботизовані системи на складах, які, зокрема, будуть пересувати стелажі.
Використання штучного інтелекту
Минулого року для франчайзингових мереж супермаркетів "Наш Край" і SPAR запровадили мобільний додаток Geovizor.
Керівниця Департаменту розвитку персоналу мережі супермаркетів Ольга Семенюта пояснила, що це застосунок для бізнесу, який допомагає якісно і швидко оцінити потенціал певної локації для торгового закладу або знайти нову локацію.
Він працює на базі штучного інтелекту, свої висновки робить на основі даних про всі торговельні заклади мереж. Завдяки цьому можна швидко отримати попередню оцінку локації, яка потім перевіряється за іншими методиками.
В Suziria Group використовують інструменти ШІ у галузі маркетингу, а саме - створення макетів.
В компанії зараз запускають проєкт з платформою дистанційного навчання для працівників. Інструмент активно використовують і в мережі ТЦ “Епіцентр”.
Не один рік використовуємо нейронні мережі. Зокрема, штучний інтелект пише для онлайн-платформи "Епіцентру" контент та елементи програмного коду, генерує рекламні банери і голосові повідомлення, — розповіла Ксенія Бєляєва, HR бізнес-партнер ТОВ "Епіцентр К".
У HR департаменті мережі вже повністю автоматизовано рекрутинг і систему навчання - "Корпоративний Університет "Епіцентр К".
Читайте також: Українці стають вибагливішими. Як ритейлери розвивають e-commerce та адаптуються до нових тенденцій
Також компанії вдалося частково автоматизувати кадрове адміністрування, нейромережі тут використовують для написання посадових інструкцій, текстів вакансій, листів-звернень до кандидатів, для генерації ілюстрацій до тренінгів.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації