Аутлет-центри у Європі залишаються найкращим форматом роздрібної нерухомості

Європейські аутлет-центри пережили значний стрибок у зростанні брендів роздрібної торгівлі та дозвілля за останній рік.

У звіті про аутлет-галузь від компанії Ken Gunn Consulting зазначається, що зараз європейська індустрія аутлетів більша, сильніша та краща, ніж до пандемії коронавірусу.

Товарообіги індустрії оцінюються у 21 мільярд євро, протягом 2023 року на європейській аутлет-арені з’явилось понад 600 додаткових брендів.

Наразі аутлети працюють у 35 країнах ЄС, це 212 великих об’єктів із загальною орендованою площею 4,07 мільйона квадратних метрів.

Усі вони поділяються на п’ять рівнів ефективності на основі представленого асортименту брендів і класифікуються відповідно до їхньої критичної маси.

Аутлет-центри залишаються найкращими виконавцями в секторі роздрібної нерухомості. За рік до літа 2023 року у аутлетах спостерігався значний стрибок: 596 нових брендів і бренд-операторів увійшли в аутлет-центри, а загальна кількість брендів у цьому секторі склала 4446. Це найяскравіша ознака того, що аутлет-сектор не тільки міцний, але й у гарному стані, – зазначають аналітики.

Найпопулярніші бренди

У 2023 році провідним аутлет-брендом залишається Levi’s, речі якого представлені у близько 135 магазинах такого формату.

На другому місці Guess зі 129 аутлетами, а на третьому Guess із 131 магазином.

З третього на четверте місце опустився Nike після закриття приблизно шести аутлетів у Москві, а от Sketchers додав 11 нових аутлетів, піднявшись на 2 позиції. 

Найактивнішими роздрібними брендами Європи за зростанням портфоліо були Jack & Jones, Puma та Marc O’Polo.

screenshot 1 1 | 1

Продажі

Оборот європейських аутлет-центрів у 2023 році склав 21,4 мільярдів євро, що вдвічі більше за показник 10-річної давнини.

Це номінальне сукупне зростання на 7,1% річних, що на 53% перевищує темпи зростання роздрібних продажів непродовольчих товарів в ЄС.

Географічний розподіл виглядає так:

  • Південна Європа 7,3 млрд євро;
  • Західна Європа 7,2 млрд євро;
  • Північна Європа 4,6 млрд євро.

Очікується, що зростання продажів у Європі у 2023 році становитиме 13,2%, здебільшого завдяки Південній і Західній Європі. 

А ось на Центральну Європу і на Балкани припадає 28% населення, але лише 18% наявних торгових площ. Це означає що у галузі тут є великі можливості для майбутнього зростання.

На думку аналітиків, сектор аутлет-центрів має потенціал для певної консолідації. Попри високі відсоткові ставки, у звіті зазначають, що аутлети мають перспективи для збільшення площі до 5 мільйонів квадратних метрів у майбутньому.

Читайте також: Aldi відкрив перший магазин нового формату 2.0 Compact у Польщі

Наприклад, у частинах Північної та Західної Європи відсутні відповідні керуючі компанії верхнього рівня. Але аутлет-магазини ще мають охопити економіки, що розвиваються, такі як Словенія чи Албанія. Серед цього списку також є і Україна, яка після закінчення війни, повинна стати одним із регіонів Європи, де буде швидко розвиватися сегмент аутлет – центрів”, - резюмується у дослідженні.

UTG