Анна Лаєвська, “Інтергал-Буд”: про попит в українських ТРЦ, перспективи торговельної нерухомості та інше

Комерційна директорка компанії "Інтергал-Буд" Анна Лаєвська розповіла про ситуацію на ринку торговельної нерухомості, перспективи його відновлення та майбутні тенденції. УРТЦ пропонує найцікавіше з її інтерв’ю.

Загальна ситуація на ринку

Компанія аналізує ринок торговельних приміщень і наприкінці минулого року отримала дані про те, що відвідуваність торгових центрів столиці складає 40-45% від показників довоєнного часу.

Кількість відвідувачів ТЦ та ТРЦ Києва суттєво скоротилась. Це, звичайно, пов’язано з тим, що багато людей виїжджали з міста, та й пріоритети у питанні покупок сильно змістилися. Першочерговими стали покупки товарів першої необхідності – харчові продукти, медикаменти. А витрати на одяг та непродовольчі товари — сильно скоротилися. Крім того, багато орендарів приміщень в ТЦ взагалі відмовились від відкриття точок, і сьогодні в нових ТЦ Києва, які відкривалися протягом 2021 року, можна побачити дуже багато вакантних приміщень, - зазначила Анна Лаєвська.

У Львові, за словами експертки, ситуація відрізняється. Там помітне відновлення і по виручці і по заповнюваності площ.

В столичному регіоні перспектив стрімкого скорочення вакантності чи зростання виручки Лаєвська не бачить, але наголошує, що врешті все залежить від успіхів на фронті.

Чим скоріше Україна звільняє свої території, тим більше шансів на повернення додому тих, хто виїхав з країни, це покращує споживацькі настрої.

Попитом у Києві наразі користуються торговельні центри, в яких споживачів приваблюють якісно продумані фуд-корти та ресторани, супермаркети, кінотеатри, можливо, парки розваг для дітей. Саме фішки у вигляді розваг та можливостей відпочинку всією родиною забезпечують потік відвідувачів.

Що матиме попит наприкінці 2023 року?

На думку Лаєвської, на першому місці буде попит на приміщення на перших поверхах ЖК, які розташовані у вдалих місцях і вже заселені.

Читайте також: Лариса Євтушенко, ТЦ Piramida: про план реконструкції, орендарів, благодійність та інше

На другому місці – попит у ТЦ та ТРЦ, де окрім шопінгу, є потужні фішки в плані розваг та проведення часу: кінотеатри, парки розваг, класні фудкорти. Тобто це навіть не питання, чи в центрі розташований ТЦ. А питання, заради чого люди поїдуть в такий ТЦ, адже зараз лише заради магазинів та шопінгу люди до торгівельних центрів не поїдуть, потрібні інші цікавинки, заради яких родина відвідає торгівельний комплекс.

Фокус