Анна Чуботіна, Arricano: про рік війни, благодійність та зміни в тенант-міксі
Генеральна директорка компанії Arricano Real Estate Анна Чуботіна у ексклюзивному інтерв’ю Українській Раді Торгових Центрів розповіла про виклики війни, зміни у тенант-міксі, портрет нового українського споживача та інше.
*Arricano Real Estate - один з провідних девелоперів ТРЦ в Україні. Компанія володіє та управляє ТРК “Проспект” (Київ), ТРК “City Mall” (Запоріжжя), ТРК “Сонячна Галерея” (Кривий Ріг), ТРЦ “РайON” (Київ).
Як працюють ваші ТРЦ наразі, що змінилось з початком війни?
Наразі наші ТРЦ у Києві, Кривому Розі та Запоріжжі працюють у звичайному режимі. Заповнюваність по групі на кінець 1 кварталу 2023 року склала понад 98%. Завдячуючи самовідданості нашої команди, орендарів та підрядників, наші ТРЦ не припиняли роботу з початку війни. Супермаркети, аптеки, магазини товарів першої необхідності працювали у штатному режимі за найважчих часів.
Починаючи з червня 2022 року, кількість магазинів і закладів, що відновили свою діяльність, постійно збільшувалась. Вже у вересні 2022 року всі орендарі у всіх ТРЦ Arricano, за виключенням McDonald’s та Puma у запорізькому ТРЦ, відновили свою роботу.
Починаючи з перших днів війни, для забезпечення збереження майна наших орендарів та самих торгових центрів, у кожному нашому ТРЦ ми посили охорону, закрили всі скляні фасади, провели аудит інженерних систем торгових центрів. З початком енергетичної кризи забезпечили кожен торговий центр генераторами та запасами пального, посилили штат додатковими технічними спеціалістами, обладнали усі ТРЦ супутниковим зв’язком Starlink. У Запоріжжі інвестували у будівництво найпростішого укриття для наших співробітників та персоналу орендарів торгового центру.
Зміни у тенант-міксі
У 2022 році ми підписали 36 нових договорів оренди: частина з них - планові ротації, частина - заміна орендарів, що прийняли рішення припинити свою діяльність через війну. В першому кварталі цього року Arricano підписала 15 нових договорів оренди.
До пулу орендарів увійшли: Megasport, Diverse, Срібний Вік, Giulia, Мармеладний Джек, Famo, Duna, Discounterra, Redi, GLO, Maritel, Quality та інші. З нетерпінням чекаємо у червні цього року на відкриття у ТРК "Проспект" нового магазину Comfy, площею 1290 кв.м.
Війна і комунікації
Оперативна ситуація може швидко змінюватись, тому важливо постійно бути на зв’язку з колегами. В перші місяці війни ми виходили на зв'язок з командою топ-менеджерів 7 днів на тиждень, іноді й не один раз. З осені скоротили кількість наших зустрічей та наразі проводимо розширені наради один раз на тиждень і додаткові за необхідності. Це допомагає відчувати та контролювати ситуацію на місцях, швидко приймати рішення та головне – вчасно зрозуміти, коли комусь з колег необхідна підтримка.
Рік війни вже залишився позаду. За цей час всі ми стали сильнішими, повірили в те, що раніше здавалося неможливим, але все ще залишаємось у стані невизначеності та майже щодня стикаємось з численними викликами. Arricano розпочала комунікаційну кампанію з меседжем "Надихайся. Мрій. Живи".
Ми наголошуємо на важливості не відкладати життя «на потім» та закликаємо наших відвідувачів сьогодні і щодня жити, проводити час із рідними, друзями, радувати дітей, створювати для себе і близьких маленькі радощі та позитивні емоції, щоб у кожного були сили на своєму місці продовжувати робити свій особистий внесок у спільну справу перемоги України.
Поруч з вашим ТЦ у Запоріжжі був “прильот”, чи вплинуло це на його роботу?
Не вплинуло. Ми припинили роботу ТРЦ на один день для перевірки технічного стану систем забезпечення безпеки об’єкту. Наступного дня усі орендарі поновили свою роботу.
Як змінився портрет відвідувача ваших ТРЦ?
Війна, безперечно, впливає на споживацьку поведінку. Ми раді, що наші постійні гості у цей складний час залишаються з нами і відвідують торгові центри аби провести час з близькими та друзями, зробити покупки, підтримати наші соціальні й благодійні ініціативи, взяти участь у освітніх, розважальних, творчих проєктах.
Окрім постійних клієнтів до нас долучається нова аудиторія – люди, які змінили місце проживання через війну. Найбільше таких відвідувачів у Запоріжжі та Кривому Розі, куди переселились наші співгромадяни з тимчасово окупованих територій.
Війна впливає на економічну ситуацію в країні та рівень доходів наших відвідувачів. Частина наших клієнтів змушена раціональніше підходити до своїх витрат, що впливає на продажі орендарів певних категорій. При цьому такі категорії як одяг, взуття, електроніка та спортивні товари продовжують показувати позитивну динаміку продажів.
Також відмічаємо, що наші гості заздалегідь планують відвідування ТРЦ та зважаючи, що під час повітряних тривог торгові центри призупиняють роботу, намагаються швидко зайти у всі заплановані магазини, щоби встигнути зробити покупки.
Що найбільше купують та за чим йдуть у торгові центри зараз?
ТОП-категорії по товарообігу в наших торгових центрах – одяг, взуття, електроніка та спортивні товари. Також, активно купують дитячі товари, товари для дому, краси та здоров’я.
Для наших ком’юніті торгові центри Arricano є надихаючими просторами для приємних зустрічей та позитивних вражень. Відвідувачі приїжджають до нас, щоб активно провести час у колі рідних та друзів, зробити покупки, подивитись цікавий фільм, поспілкуватись за смачним обідом, відволіктися від тривожної реальності та надихнутись.
Щоби підтримати наших гостей ми постійно влаштовуємо розважальні, освітні заходи, залучаємо наші ком’юніті до благодійних проєктів та соціальних ініціатив компанії. Arricano підтримує сімейні цінності. Ми закликаємо наших гостей цінувати кожен момент життя, проводити час з близькими, поповнювати свій ресурс, підтримувати тих, хто цього потребує, і разом наближати перемогу.
Чи змінилось ставлення та лояльність відвідувачів?
Наша аудиторія залишається лояльною до наших торгових центрів. Для ком’юніті ТРЦ важливо, яку позицію займає компанія та що робить задля перемоги України. Arricano активно підтримує економічний фронт країни - разом з орендарями наразі виконуємо важливі соціальні функції: працює бізнес, йдуть надходження у бюджет, клієнти мають можливість придбати необхідні речі, взуття, техніку тощо.
В наших ТЦ ми реалізуємо соціальні ініціативи та благодійні проєкти для підтримки тих, хто цього найбільше потребує. Arricano активно залучає талановиту молодь та дітей, ми проводимо в ТРЦ освітні, розважальні заходи до свят, аби залишатись безпечною територією звичного життя для наших гостей, давати відчуття контролю над своїм життям і дарувати теплі позитивні емоції.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації