Андрій Заболотний, “БРСМ-Нафта”: як магазини на АЗК стають повноцінними супермаркетами
З кожним роком автозаправні станції все більше розширюють асортимент послуг. Зараз на АЗК можна не лише заправити автомобіль, а й випити каву, перекусити та ознайомитись з досить широким асортиментом товарів.
Популярність магазинів на заправках зростає, про те, чому так відбувається, які категорії товарів найпопулярніші та інші секрети успіху, розповів керівник департаменту торгівлі компанії "БРСМ-Нафта" Андрій Заболотний.
ТОП АЗК-рітейлерів України
За словами Заболотного, “БРСМ- Нафта” є лідером серед продуктових ритейлерів на АЗК і зазначає, що досягти цього вдалося виключно завдяки професіоналізму працівників на різних рівнях.
Компанія намагається постійно вивчати актуальні потреби клієнтів та акцентує увагу на новинках, які з’являються в національних мережах супер- та гіпермаркетів.
За останні два роки найбільш значущими були зміни у відношенні до магазинів та гостей.
Ми не розглядаємо наші магазини як доповнення до АЗК. Ми декларуємо, що пропонуємо нашим гостям асортимент товарів та послуг супер- чи мінімаркету (з відповідними цінами), а також- можливість заправити свій автомобіль. Одним словом: ми надаємо можливість швидко зібрати майже всі необхідні Вам товари, доки заправляється бак Вашого авто, не стоячи довгі черги в інших маркетах, - пояснює Андрій Заболотний.
Чому вирішили відкрити магазини на АЗК?
“БРСМ-Нафта” є одним з перших операторів, який почав облаштовувати повноцінні магазини на своїх заправках.
Розвивати цей напрямок вирішили через зручність гостей, яким дуже зручно в одному місці і заправити авто, і купити трохи продуктів, і випити кави, і поїсти фаст-фуд.
Асортимент магазинів
Керівник департаменту торгівлі зазначив, що асортимент формується через вивчення потреб гостей, аналізу новинок на ринку та тестові продажі нових груп товарів.
В першу чергу компанія орієнтується на вітчизняних виробників та постачальників, але частка міжнародних брендів досить вагома. Наразі “БРСМ-Нафта” налічує близько 6 тис. активних SKU.
Потрапити на полиці мережі дуже просто, вважає Заболотний.
Це дуже просто: на електрону адресу категорійного менеджера або мій емейл потенційний партнер відправляє комерційну пропозицію. Ця пропозиція розглядається на Асортиментному Комітеті. Після погодження на АК категорійний менеджер проводить переговори з потенційним постачальником для узгодження подальших умов співпраці. На кінцевому етапі — підписання договору та відвантаження продукції, - описує процедуру Андрій Заболотний.
Робота з персоналом та акції
Спікер розповів, що компанія заохочує персонал до живого спілкування з гостями, що допомагає більш продуктивно вивчати потреби споживачів.
В результаті це дає гарні продажі, від яких і залежить кінцева мотивація персоналу.
Також співробітникам постійно пропонуються певні мотиваційні програми із цінними подарунками, адже вмотивований персонал завжди допоможе гостю з посмішкою.
Щодо акцій, то усі вони розробляються заздалегідь і мають на меті запропонувати клієнтам найактуальніші позиції за найкращими цінами. Погоджуються усі пропозиції на Асортиментному Комітеті і вносяться в календар активностей, який заповнюють категорійні менеджери разом з відділом маркетингу.
Попит на продукцію
На ринку вже склалося певне враження про цю мережу АЗК, як про спеціалістів з хот-догів, піци, кави, сирів та молочної продукції ТМ "Good Milk" та вина.
Це, безумовно, наші KVI-товари. Але не менший попит мають реагент “ЕкоБлю” (рідина очищення дизельних вихлопних газів), товари власного імпорту (аксесуари для мобільних телефонів, ліхтарі, пауербанки, іграшки, аксесуари для автомобілів), кондитерські вироби, бакалія, напої та багато інших товарів як від відомих виробників, так і під власними торговими марками, - каже Андрій Заболотний.
Він зазначив, що окрім пального, найкраще продаються кава, напої та кондитерські вироби, а співвідношення паливних і непаливних чеків є один до одного.
Фаст-фуд на АЗК
Керівник департаменту торгівлі зазначив, що компанія ретельно підходить як до вибору сировини, так і до самого процесу приготування. Перед запуском тієї чи іншої пропозиції проводиться велика кількість тестів, формуються технологічні картки.
Для співробітників дотримання технологічних карт є обов’язковим на 100%. Особливість відділів фаст-фудів мережі є їх власна піца, яка користується великим попитом.
Основна наша мета — ще надійніше закріпитись в лідерах ритейлу. В планах — відкриття щонайменше 20 нових супермаркетів (не враховуючи тих магазинів, які наразі знаходяться в окупації). Ми впевнені, що після Перемоги ми повернемо всі магазини в нашу чудову сім’ю "БРСМ"! Саме Перемога України є нашою головною метою, - резюмував Андрій Заболотний.
Джерело: All Retail
Читайте також: Олексій Безуглий, МХП: про трансформацію компанії, нові бренди і унікальні технології