Аліна Кіптик, KFC: про тренди ринку, нові ресторани та розвиток в Україні

Американська мережа ресторанів швидкого харчування KFC працює в Україні у форматі франшизи з 2012 року. Компанію розвивають три партнери-франчайзі: ТОВ “Тесті Фуд”, ТОВ “Глобальна ресторанна група – Україна” та ТОВ “ДТС-Харків”. 

Про тренди в індустрії харчування, співпрацю з постачальниками, інновації у закладах і плани на 2025-ий розповіла Аліна Кіптик, СЕО ТОВ “Тесті Фуд”, в інтерв’ю Forbes BrandVoice. Українська Рада Торгових Центрів у своєму матеріалі пропонує найцікавіше.

Про тренди ринку фастфуду під час війни

За словами Кіптик, перший глобальний тренд, що панує в Україні, – свідоме здорове харчування. Важливою для українців стає якість продуктів, напівфабрикатів та готових страв. Люди не шкодують часу, щоб вивчити етикетки зі складом продуктів у магазині, запитати про інгредієнти в закладах.

Другий тренд – запит на швидкість, доступність замовлень і зручність їх отримання. Цей запит сприяє зростанню обсягів доставки і переплітається зі ще одним трендом – принципом омніканальності. Зараз люди багато взаємодіють із цифровим світом і хочуть мати змогу в будь-якому місці, в будь-який час і через будь-який канал комунікації отримати послуги і товари. 

Ми у KFC покриваємо цю потребу: водій може підʼїхати автівкою до drive, люди, що поспішають, – через додаток у смартфоні можуть замовити, що хочуть, зайти в ресторан забрати пакунок і побігти далі, - каже Кіптик.

Наступний тренд – розумне споживання, мінімалізм і відмова від зайвого. 

У KFC ми спростили пакування і відмовилися від обовʼязкових кондиментів. Гість може взяти кришку для напою, трубочку, серветки, спеції скільки потрібно – це все у вільному доступі в закладах, але це не обовʼязкова складова комплектації замовлень, - додає вона. 

Ще одне віяння часу – автоматизація і диджиталізація. Це зручно і для гостей, і для бізнесу, бо це оптимізує процеси. Також особливо актуальними сьогодні є підтримка бізнесами локальних виробників; соціальна відповідальність та інклюзивність, тренд на нові нестандартні смаки як відповідь на стреси непростої сучасності.

Про результати команди KFC в Україні за три роки

За останні три роки ми відкрили 18 закладів, і зараз їх 66 по Україні. 

За словами Кіптик, у перші місяці повномасштабної війни не будували жодних бізнес-очікувань, вийшли працювати, щоб психологічно розвантажитись. 

Я розуміла, що навіть 30% продажів від довоєнного показника – це добре, а 50% – майже нереально. Та коли у квітні 2022-го ми відкрили ресторани, то побачили черги, - зазначає Аліна Кіптик.

Вона додала, що 2024 рік компанія закінчила з приростом у +5% по same-store – і це попри те, що людей в Україні поменшало. Також за 2024 рік було запущено 36 нових продукцій, зокрема українську лінійку.

Про розвиток KFC та інновації

За словами Кіптик, компанія запустила додаток, де можна зробити замовлення й отримати знижки та бонуси, які потім обміняти на позиції з меню. Також обладнали кіосками самообслуговування кожен ресторан української мережі. На початку 2024 року через такі кіоски надходило менше 50% замовлень, а наприкінці року – уже понад 80%.

Впроваджуємо інновації і в процеси всередині компанії. За 2024 рік запустили внутрішній додаток для контролю харчової безпеки. Раніше в друкованих журналах працівники щогодини вручну записували температуру продуктів, вели контроль чистоти. Зараз це робиться через додаток, - додає вона.

Це узагальнює статистику і допомагає якісно контролювати операційні процеси. Також у бек-офісі впровадили збір і структурування відгуків із різних каналів. 

kfc 2 scaled | 1

Про концепцію інклюзивних просторів у закладах “KFC Україна”

В Україні, за офіційною статистикою, понад 3 млн людей з інвалідністю, і бізнес не може ігнорувати цю реальність. Тому інклюзивність – це must have для українського бізнесу. 

Понад 80% наших закладів побудовані з пандусами і санвузлами для людей з інвалідністю, - зазначає Кіптик.

Проте є виключення – ресторани в історичних будівлях, де на етапі будівництва зробити пандуси було неможливо, але наразі компанія працює над підвищенням інклюзії і на цих локаціях.

Також мережа запроваджує інформаційну кампанію з розширення обізнаності українців про ресторани, повністю облаштовані для гостей на кріслах колісних, а в березні буде проведено тренінг для співробітників ресторанів щодо особливостей коректного спілкування з людьми з інвалідністю.

Про постачальників та партнерські відносини

Як зазначає Кіптик, компанія має суворі стандарти щодо якості й оперативності поставок, які обовʼязкові до виконання. У співпраці з партнерами фокусуються на локалізації, підтримуючи українських виробників. 

Понад 80% продуктів, що використовуються в ресторанах, – українські. Під час будівництва та оформлення інтер’єрів закладів ми також використовуємо матеріали українських компаній. Частина кухонного обладнання теж made in Ukraine, - каже вона.

Про плани на 2025 рік

Фокус компанії у 2025 році в умовах кадрової кризи в Україні – на втриманні працівників та їхньому розвитку. 

Також у планах відкриття нових ресторанів як у містах, де уже є KFC, зокрема в Одесі, на Київщині та в Сокільниках, що на Львівщині, так і у нових регіонах: у Рівному та в Камʼянському, що на Дніпропетровщині.

Ще цьогоріч у всіх закладах України запустимо змогу безлімітно брати холодні напої. Продовжимо розвиток омніканальності та диджиталізацію, запустимо замовлення через QR-коди, - додає Кіптик. 

Читайте також: Мережа KFC відкрила четвертий заклад у Львівській області (фото)

У меню з’являться оновлена лінійка українських страв, дві оригінальні лінійки, а також нові напої, снеки, десерти та інші цікаві позиції.