Акції найбільших спортивних ритейлерів падають після мит Трампа

Акції спортивних компаній Nike, Adidas та Puma різко впали після того, як президент США Дональд Трамп запровадив нові мита.

На це вплинуло запровадження мит, зокрема, щодо В’єтнаму (46%), Індонезії (32%) та Китаю (34%), які є ключовими ринками постачальників для компаній, що займаються виробництвом спортивного одягу, пише Reuters.

Акції Adidas впали на 9% до майже річного мінімуму, а Nike приблизно на 8%. Водночас акції Puma досягли найнижчого рівня з листопада 2016 року, впавши на 8,5%.

За оцінками аналітиків, компанії, ймовірно, не зможуть повністю компенсувати ці тарифи, оскільки протидія впливу мит лише на В'єтнам вимагатиме підвищення цін на 10-12%.

За останні кілька років спортивні ритейлери диверсифікували свої ланцюжки поставок з Китаю через політичну напругу між Вашингтоном і Пекіном та стали більше імпортувати з таких країн, як В'єтнам, Таїланд та Індія.

За минулий рік США імпортували текстилю та одягу з В’єтнаму на суму понад 15 млрд доларів, що становило приблизно 10% від загального експорту В’єтнаму в США.

У 2024 фінансовому році компанія Nike виготовила половину свого взуття та приблизно 30% одягу у В’єтнамі, тоді як Adidas покладався на азіатську країну для виробництва 39% свого взуття та 18% одягу.

Індонезія та Камбоджа також є ключовими виробничими центрами для Adidas, виробляючи відповідно 32% взуття та 23% одягу у 2024 році.

Читайте також: Понад 50% німців готові бойкотувати американські товари через політику Трампа

Інші ритейлери, які покладаються на азіатські фабрики, також постраждали. Зокрема акції американського гіганта Walmart і Amazon впали приблизно на 6% і 5% відповідно, тоді як акції шведського H&M, які надходять переважно з Китаю та Бангладеш, впали на 4,5%, а Inditex - на 3%.