Агресивна реклама та експансія. Як китайський гігант TEMU може нашкодити українському ритейлу

Український ритейл та онлайн-маркетплейси можуть постраждати від масової переорієнтації роздрібних покупців на посилки з Китаю.

Таку думку висловили учасники конференції "Як детінізувати роздрібну торгівлю та мінімізувати контрабанду в Україні?", організованої Українською Радою Бізнесу.

У нас є один великий сайт-маркетплейс, який швидко розвивається – TEMU, який спонсорується китайськими банками. Вони, думаю, до кінця року переженуть і AliExpress, і інші такі платформи. Агресивна реклама і їхні товари потрапляють сюди без сплати будь-яких податків, – заявив голова підкомітету з питань рентних платежів, екологічного податку та оподаткування АПК комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики Олексій Устенко.

За його словами, це дуже активна експансія, TEMU намагатиметься якомога глибше зайти на український ринок. Наступним кроком у цьому напрямку стане побудова складів в Україні, або сусідніх країнах.

Поштові оператори не будуть сильно "за", але потрібно розмежувати посилки із комплектуючими для дронів, і товари, які йдуть без сплати податків та вбивають нашого виробника, – сказав Устенко.

На думку експерта, варто обдумати можливість оподаткування посилок окремо від "ресурсного" законопроєкту.

Натомість голова парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев зазначив, що для держави ця фіскальна ініціатива (скасування безмитного ліміту посилок. – Ред.) не така істотна, однак для бізнесу це питання життя і смерті.

Вас поки що не існує, запиту не існує. Де листи на депутатів, на депутатів від більшості, голів фракцій? Я спілкувався з бізнесом і чув жахливі речі, що у нас до кінця 2025 року не буде ритейлу – Rozetka не буде, не буде бізнесу, який створює робочі місяця і сплачує податки, бо прийдуть китайці. Навіть не «прийдуть», а залишаться на території Польщі в якості логістичних складів і будуть звідти комплектувати відправлення чи через «Нову пошту», чи навіть їм «Нова пошта» не потрібна буде, бо вони і її витіснять потім. Така є стратегія цих компаній, – розповів Данило Гетманцев.

Директор Асоціації підприємств інформаційних технологій Юрій Пероганич наголосив, що безподаткові міжнародні посилки значно шкодять білим імпортерам та українським виробникам.

podatky tehnika 1 | 1

Читайте також: У США хочуть почати розслідування проти китайських Shein і Temu

Директорка зі стратегічних комунікацій і взаємодії з стейкхолдерами компанії «Аврора» Інна Бойчук визнає, що проблема TEMU швидко зростає, але розглядати подібний законопроєкт потрібно обережно.