ДНК покупця та тенденції ритейлу на найближче десятиліття
У регулярних дослідженнях Consumer Vision 2030, комунікаційна група dentsu визначає ті аспекти, які впливатимуть на поведінку споживачів у найближчі десять років.
У новому звіті цієї серії – Shopper DNA: The Future of Retail – виділено ключові тенденції, які маркетологи мають враховувати у стратегіях роздрібної торгівлі. І хоча у 2020-х роках, ймовірно, з’являтимуться і зникатимуть нові та несподівані аспекти, окреслена у цьому звіті картина, відіграватиме вирішальну роль у визначенні напряму розвитку галузі.
Макротренд №1. Ритейл в епоху універсального активізму
Шопінг за цінностями. У міру того, як споживча ідентичність все більше переплітається з такими питаннями як етика, різноманітність, інклюзивність та стійкість, очікується, що бренди робитимуть процес купівлі простим та безперешкодним через призму цих цінностей.
Відновлюваний ритейл. Оскільки стурбованість екологічними проблемами та стійким розвитком зростає, паралельно зростатиме і попит на ритейлерів, які пропонують відновлювані (екологічні) рішення для усунення наслідків зміни клімату, поряд із продуктовими рішеннями, які допоможуть клієнтам адаптуватися до відчутних кліматичних впливів.
Ритейл замкнутого циклу. Прискорена економіка циркулярного ритейлу — заміна складових, матеріалів чи навіть цілих продуктів по всьому ланцюжку постачання — все більше формуватиме покупцеву поведінку споживачів та створюватиме нові моделі роздрібної торгівлі.
Дилема даних. Полярне розмежування підходів до обміну даними змусить рітейлерів впроваджувати нові цифрові та технологічні інновації, які можуть задовольнити як охочих ділитися даними, так і клієнтів, які цінують конфіденційність. Центральне місце у побудові довіри клієнтів щодо використання персональних даних займатиме підвищення впевненості та поінформованості про їх захист.
Читайте також: Топ-3 медіатренди 2022 року
Макротренд №2. Ритейл в епоху синтетичного суспільства
Роботизований ритейл. В даний час, коли особливу увагу приділяють гігієні, автоматизований ритейл буде необхідний, щоб підтримати перехід до 100% безконтактного досвіду покупців. Цифрові та автоматизовані інтерфейси – навіть роботи – забезпечуватимуть основні функції обслуговування клієнтів, які раніше надавалися живим персоналом. Все частіше традиційні магазини будуть «безпілотними».
Кастомізація дійсності. Оскільки технології продовжують розвиватися, роздрібні бренди активніше використовуватимуть їх для задоволення функціональних та емоційних потреб споживачів на шляху до покупки: створення відчуття присутності на відстані, накладення ефектів, зображень та інших аудіовізуальних фільтрів.
Медіа для шопінгу. Соціальні медіа розвиватимуться як канал роздрібної торгівлі, надаючи споживачам безперебійний та соціальний досвід покупок в Інтернеті. Контент навколо товару продюсуватиметься таким чином, щоб плавно переводити споживачів від стадії побудови знання до фактичної покупки.
Шопінг в ігровій формі. Очікується, що ігри стануть ключовим каналом взаємодії з брендом та ритейлом, а віртуальні пропозиції забезпечать більш стійкий та інклюзивний доступ до продуктів. Привабливість цієї промисловості багатогранна. У багатьох популярних іграх світу – від Fortnite до GTA Online і до Fall Guys – грати можна лише онлайн, і вони об’єднують мільйони геймерів для змагань та відчуття ком’юніті. Вони також діють як третій соціальний простір для зустрічей та регулярних контактів із однодумцями. У 2020-х роках ігрові світи все більше працюватимуть як платформи соціальних медіа і конкуруватимуть із ними.
Макротренд №3. Ритейл в епоху великих зухвалих брендів
Зростання та розвиток брендів-титанів. Потужні ритейлери, такі як Amazon, продовжуватимуть розширювати частку ринку в більшості категорій продуктів та послуг з високою зручністю та максимальною пропозицією для покупця. Це вимагає від дрібних ритейлерів зміцнення свого УТП та створення нових партнерських відносин, щоб вижити на ринку.
Читайте також: Amazon відкриє перший магазин одягу в американському ТРЦ «Americana at Brand»
Демократизація ритейлу. Зростання взаємодії споживачів з прямими каналами комунікації (DTC) стане джерелом життєвої сили для невеликих ритейлерів та початківців, які прагнуть отримати доступ до масової онлайн-аудиторії, зберігаючи при цьому чітку ідентичність бренду та контроль за своєю стратегією онлайн-бізнесу. У той же час, канали DTC дозволять великим ритейлерам з постійними клієнтами максимізувати онлайн-продажі, надаючи можливість більш прямої взаємодії з клієнтами та підвищення їхньої лояльності.
Здатність брендів створювати емоцію несподіванки. У епоху персоналізації, що постійно вдосконалюється, споживачі в 2020-х роках чекатимуть непередбачених рішень і сюрпризів на всіх етапах купівельного досвіду.
Читайте також: У 2022 році завдяки digital-технологіям витрати на рекламу збільшуватимуться
Макротренд №4. Ритейл в епоху людських дивідендів
Людиноцентричність у пріоритеті. Ритейл стає гуманізованим та націленим на суспільство. У міру зростання автоматизації послуги, що надаються людиною, все більше позиціонуватимуться і продаватимуться споживачам, як продукт преміум-класу. До 2030 року співробітники ритейлу виступатимуть за сторітелінг і кураторство брендів, надаючи індивідуальні експертні знання прямо в магазині.
Комерційна діяльність заради ком’юніті. Зростання потреб споживачів передбачатиме необхідність у фізичних торгових приміщеннях, де людське спілкування та співпраця є ключовою цінністю. Щоб вижити та процвітати у 2030 році, офлайн-магазини мають бути не лише невід’ємною частиною «гібридних операцій», а й пропонувати іммерсивний досвід та розваги.
Клієнт-стейкхолдер. У 2020-х роках споживачі вимагатимуть позитивного та творчого впливу на комерційні пропозиції та стратегію. Усі канали, зокрема соціальні мережі, посилюють вагу голосу споживачів, які очікують, що їхні відгуки — коментарі щодо поведінки бренду чи пропозиції поважатимуть та використовуватимуть для подальшого покращення продуктів чи послуг компанії.