Як змінилися покупки українців в інтернеті під час повномасштабної війни (дослідження)

Українці все частіше змушені скорочувати свої витрати, зокрема й на онлайн-покупки. Проте кількість замовлень в інтернет-магазинах залишається незмінною. Основними факторами, що впливають на вибір магазину, є асортимент та якість продукції. 

Про це йдеться у дослідженні, проведеному на замовлення сервісу Meest Shopping.

Що українці купують онлайн

У 2024 році кожен третій українець здійснював покупки в інтернеті, а майже половина поєднувала онлайн- та офлайн-шопінг. Водночас близько 20% все ще віддають перевагу виключно традиційним магазинам.

ipIREcTQXwyM8akmr1si | 1

Частота онлайн-покупок лишається відносно стабільною порівняно з минулим роком. Кожен третій українець робить замовлення кілька разів на пів року, а половина — від одного до трьох разів на місяць. У середньому один покупець здійснює 1,5 онлайн-покупки за цей період.

Серед найпопулярніших категорій товарів залишаються одяг, товари для дому, косметика, взуття та електроніка. Однак порівняно з 2023 роком українці рідше замовляли та дорогі продукти харчування, натомість частіше купували техніку, електроніку та косметику.

YjMbMLB2HBKCnJ3snLWK | 2

Скільки українці витрачають на онлайн-шопінг

Більше половини українців розраховуються за онлайн-покупки електронними платіжними системами. Ще третина обирає готівку, а 13% — банківський переказ.

Вартість кожного третього онлайн-замовлення не перевищує 1000 грн. Водночас частка покупок у діапазоні 1000−3000 грн зросла: у 2024 році вони становили 40% від загальної кількості придбань (проти 36% у 2023 році). Також зріс середній чек: українець у середньому витрачав 2888 грн на одну онлайн-покупку, тоді як у 2023 році ця сума становила 2647 грн.

Змінилися й критерії вибору інтернет-магазинів. Минулоріч покупці частіше звертали увагу на наявність товару та його якість. Натомість ціна та термін доставки дещо втратили свою значущість, хоча все одно залишаються важливими факторами вибору.

c7gfVBAQY3zXYStTtL0Y | 3

Як повномасштабна війна змінила добробут українців

Загалом учасники дослідження повідомляють про зниження власних фінансових можливостей. У більшості сімей вистачає грошей на їжу та іноді на одяг, проте для придбання побутової техніки, особливо великої, доводиться заощаджувати або позичати. Понад 85% українців почали економити під час війни: багато хто планує покупки заздалегідь, тимчасово відмовляється від певних товарів або послуг.

aDl5ZersZUBmQvk3NtNg | 4

Більшість опитаних мають дохід у межах 10 000-15 000 грн. Водночас майже рівними за розмірами є групи, які заробляють від 15 000 грн до понад 50 000 грн. Середній дохід українця становить 24 000 грн.

iaDiyJsCeSU6oQQhcRtf | 5

Дослідження Meest Shopping було проведено компанією 4Service методом анонімного онлайн опитування (CAWI). В опитуванні взяли участь 1000 людей.

Читайте також: Понад три чверті українців збільшили свої витрати за минулий рік – опитування

*Довідка. Meest Shopping — сервіс доставки покупок з інтернет-магазинів Європи, США та Канади, що не мають прямої доставки в країну замовника. Окрім України, країн Європи та Ізраїлю, сервіс працює в Грузії, Узбекистані й Казахстані. 

NV Бізнес